Statistieken van mijn phpBB-forum icm Twitter

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
ltk53
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 jan 2015, 18:04

Statistieken van mijn phpBB-forum icm Twitter

Bericht door ltk53 » 22 jan 2015, 15:35

Ik beheer een phpbb- forum dat als culturele agenda dient. (www.cultuurzomerheuvelland.nl/forum). Ik lok de kijkers vooral via Twitter naar het forum toe met een directe link in de tweet, als ik niet twitter heb ik ook vrijwel geen forumbezoekers.
Via ads.twitter kan ik in mijn twitter-statistieken zien hoeveel er vanuit de tweet naar het forum doorgeklikt wordt. Dan zie ik iets merkwaardigs waar ik geen verklaring voor heb, wie wel?

a) in het forum zie ik direct na een tweet het bezoekersaantal bij het betreffende topic: dat springt direct in de eerste secondes van 0 op gemiddeld ca 10.
b) in de Twitterstatistiek zie ik daar echter vrijwel niets van terug: het aantal weergaven van de tweet loopt wel vergelijkbaar op (maar dat kan volgens mij geen weergave van het forum zijn, want daarvoor moet je eerst doorklikken vanuit de tweet) . Het aantal interacties vanuit de tweet (w.o. het doorklikken) blijft meestal op een enkele staan, vaak ook helemaal op 0.

Rara?? kan het zijn dat alleen het weergeven van de link naar het topic in mijn tweet al genoeg is om de teller in het forum te laten oplopen (dus zónder dat op de link geklikt wordt en het forum echt gezien wordt) ?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Statistieken van mijn phpBB-forum icm Twitter

Bericht door El torro » 22 jan 2015, 16:35

Een teller kijkt meestal hoeveel een pagina geladen wordt of een cookie gedownload.
Alleen een link ergens plaatsen zorgt er "uiteraard zou ik bijna zeggen" niet voor dat een teller dat als bezoekers ziet.

Maar als je op "wie is online" klikt zie je toch meer info "IP adressen"" browsers" enz

ltk53
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 jan 2015, 18:04

Re: Statistieken van mijn phpBB-forum icm Twitter

Bericht door ltk53 » 22 jan 2015, 17:33

Zo dacht ik het ook, maar dan snap ik alleen nog steeds niet waarom in de twitter statistieken die doorkliks vrijwel helemaal niet zichtbaar zijn (af en toe een enkele) . De doorkliks zouden er móeten zijn, gezien het directe à la seconde effect van een tweet op de bezoekersaantallen van mijn forum). Ik ga eens op zoek naar een twitter-forum, 's kijken of ze er dáár een verklaring voor weten.

Gebruikersavatar
soraxroxas
Berichten: 78
Lid geworden op: 21 apr 2011, 12:06
Locatie: Weert, Limburg
Contacteer:

Re: Statistieken van mijn phpBB-forum icm Twitter

Bericht door soraxroxas » 22 jan 2015, 21:43

Dat komt omdat er verschillende bots je site bezoekt zodra je een link op twitter plaatst. Kijk maar in je serverlog

ltk53
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 jan 2015, 18:04

Re: Statistieken van mijn phpBB-forum icm Twitter

Bericht door ltk53 » 22 jan 2015, 23:22

Dat heb ik nu intussen ook gezien. De botjes komen erg vaak in de gastenbezoekerslijst voor...Weer wat wijzer geworden. Dank.

Plaats reactie