pgpbb forum beheerder

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
firebolt
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2014, 07:25

pgpbb forum beheerder

Bericht door firebolt » 01 dec 2014, 07:44

Hoi,

vraagje , ik ben eigenlijk alleen user,
maar ik merk een een forum waar ik aangemelt ben dat de admin / beheerder zijn rechten misbruikt

mijn toegang is ontzegt, niet zo'n probleem :lol:

maar ik hoor van andere gebruikers , dat er post geplaats worden onder naam van mensen welke daar geen toestemming voor hebben gegeven ( deze mensen kunnen daar wel loggen maar kunnen niets zien )

meerdere mensen krijgen nu ook een wachtwoord reset mail , maar ze daar niet om hebben gevraagt

ik heb ik geen idee hoe Phpbb achter de schermen werkt, maar ik vermoed dat gebruikers wachtwoorden ook op admin nivo niet zichtbaar zijn , en deze versleuteld in de data base zitten ?

maar via een omweg denk ik dat hier redelijk makkelijk omheen te zeilen is ?

door middel van het wachtwoord reset email ,en uit de send items van de mail server halen , en de link te volgen , is dit aannemelijk ?

sorry dat ik dit hier vraag, maar ik vindt de acties van deze admin op dat forum echt benededen elk peil

bij voorbaat dank

gr, martin

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: pgpbb forum beheerder

Bericht door Ger » 01 dec 2014, 09:46

Wachtwoorden zijn niet zichtbaar en zijn ook niet uit de sent items te halen (aangezien ze daar niet in komen).
Wat echter wel kan is een bericht bewerken en er dan een andere auteur achter hangen.

En als die admin dat wil, is dat zijn keuze en zijn goed recht. Of het fatsoenlijk is, is een ander verhaal. ;)

firebolt
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2014, 07:25

Re: pgpbb forum beheerder

Bericht door firebolt » 01 dec 2014, 12:13

top dank je voor je antwoord Ger.


dus ook niet als de mail verstuurt wordt via een externe mail provider ? ( als een gmail )

ene netjes nee allerminst :roll:

Mid
Berichten: 961
Lid geworden op: 03 mei 2008, 23:22

Re: pgpbb forum beheerder

Bericht door Mid » 04 dec 2014, 20:26

firebolt schreef:dus ook niet, als de mail verstuurd wordt via een externe mail provider ? ( als een gmail )
Nee, ook niet.

Plaats reactie