phpBB 3.1 Ascraeus komt eraan

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
PSPfreaky
Berichten: 74
Lid geworden op: 10 sep 2008, 17:07
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: phpBB 3.1 Ascraeus komt eraan

Bericht door PSPfreaky » 27 okt 2014, 13:31

Op dit moment heb ik een website in ontwikkeling in phpbb 3.0.12 en een website live staan op 3.0.12. Is het handiger om de website die in ontwikkeling is meteen te maken voor 3.1.0? Hiermee bedoel ik een clean install en dan verder aan werken. Ik verwacht dat de NV Newspage vrij snel verschijnt als extensie.

Ik heb verschillende topics gevolgd op phpbb.nl en phpbb.com. Blijft de manier hetzelfde om eigen pagina's aan te maken?

En een laatste vraagje. Ik gebruik nu de style Attriuum. Waar kan ik zien voor welke phpbb versie is gemaakt? Dit zal 3.0.7 of 3.0.12 moeten zijn. Ik ben niet bekend met het updaten van een style. Is dit eenvoudig om te doen?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: phpBB 3.1 Ascraeus komt eraan

Bericht door David » 27 okt 2014, 13:57

PSPfreaky schreef:Op dit moment heb ik een website in ontwikkeling in phpbb 3.0.12 en een website live staan op 3.0.12. Is het handiger om de website die in ontwikkeling is meteen te maken voor 3.1.0? Hiermee bedoel ik een clean install en dan verder aan werken. Ik verwacht dat de NV Newspage vrij snel verschijnt als extensie.

Ik denk dat dat afhangt in welke staat van ontwikkeling je nieuwe forum is, als deze geen of weinig modificaties geïnstalleerd heeft... dan zou ik adviseren om alvast naar 3.1 te gaan. Heb je meerdere modificaties dan zou je misschien beter kunnen wachten.
PSPfreaky schreef: Ik heb verschillende topics gevolgd op phpbb.nl en phpbb.com. Blijft de manier hetzelfde om eigen pagina's aan te maken?
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, weet ook niet welke methode je bedoelt. Het phpbb.com extensie ontwikkelingsteam brengt een officiele extensie uit om pagina's te maken. Misschien is dat iets om te overwegen: https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=2257876
PSPfreaky schreef: En een laatste vraagje. Ik gebruik nu de style Attriuum. Waar kan ik zien voor welke phpbb versie is gemaakt? Dit zal 3.0.7 of 3.0.12 moeten zijn. Ik ben niet bekend met het updaten van een style. Is dit eenvoudig om te doen?
Welke versie jouw stijl nu is kun je zien in de style.cfg die in de stijl map van je stijl zit. Updaten binnen 3.0.xx versie is niet heel erg ingewikkeld. Van 3.0.xx naar 3.1. is misschien wat lastiger, heb er 1x naar gekeken en toen had ik er moeite mee. Maar misschien dat de stijl auteur van de stijl zelf een update van zijn uitvoert.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

PSPfreaky
Berichten: 74
Lid geworden op: 10 sep 2008, 17:07
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: phpBB 3.1 Ascraeus komt eraan

Bericht door PSPfreaky » 27 okt 2014, 14:47

David schreef:Ik denk dat dat afhangt in welke staat van ontwikkeling je nieuwe forum is, als deze geen of weinig modificaties geïnstalleerd heeft... dan zou ik adviseren om alvast naar 3.1 te gaan. Heb je meerdere modificaties dan zou je misschien beter kunnen wachten.
Op dit moment heb gebruik ik alleen NV Newspage voor mijn website.

Ik wil eigenlijk ook graag een kalender op mijn forum waar beheerders evenementen of vergaderingen kunnen plannen. Hier was een mod voor, maar phpbb.com (of .nl) raadde het gebruik hiervan af, omdat de mod al was verouderd.
David schreef:Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, weet ook niet welke methode je bedoelt. Het phpbb.com extensie ontwikkelingsteam brengt een officiele extensie uit om pagina's te maken. Misschien is dat iets om te overwegen: https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=2257876
Ik maak gebruik van het volgende: https://www.phpbb.com/kb/article/add-a- ... -to-phpbb/
David schreef:Welke versie jouw stijl nu is kun je zien in de style.cfg die in de stijl map van je stijl zit. Updaten binnen 3.0.xx versie is niet heel erg ingewikkeld. Van 3.0.xx naar 3.1. is misschien wat lastiger, heb er 1x naar gekeken en toen had ik er moeite mee. Maar misschien dat de stijl auteur van de stijl zelf een update van zijn uitvoert.
Mijn style heeft versie 3.0.12. Voor deze style heb ik alleen versie 3.0.7 en 3.0.12 kunnen vinden, dus ik weet niet of er een update zal verschijnen.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: phpBB 3.1 Ascraeus komt eraan

Bericht door David » 27 okt 2014, 16:05

NV Newspage komt er als extensie, de auteur is nog bezig met de ontwikkeling. Zijn focus ligt nu nog op het uitgeven van 3.1 hij is namelijk project leider. Een Kalender extensie heb ik nog niet gezien ;)

De kalender modificatie is inderdaad niet meer in ontwikkeling, maar ik weet dat er mensen zijn die één van de bestaande met veel plezier gebruiken. Weet zo 123 niet welke ;)

De meeste stijl auteurs beginnen pas met met omzetten van hun stijl als 3.1 is uitgegeven, tenminste das het geluid wat ik regelmatig op phpbb.com hoor. Welke stijl gebruik je nu? De stijlen in ontwikkeling kun je vinden via: https://www.phpbb.com/community/viewforum.php?f=476
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

PSPfreaky
Berichten: 74
Lid geworden op: 10 sep 2008, 17:07
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: phpBB 3.1 Ascraeus komt eraan

Bericht door PSPfreaky » 27 okt 2014, 16:45

Ik gebruik voor de live website (3.0.12) SE_Gamer en voor de ontwikkeling van de andere website (op dit moment nog 3.0.12) Attriuum.

Gebruikersavatar
soraxroxas
Berichten: 78
Lid geworden op: 21 apr 2011, 12:06
Locatie: Weert, Limburg
Contacteer:

Re: phpBB 3.1 Ascraeus komt eraan

Bericht door soraxroxas » 28 okt 2014, 18:04

En hij is uitgekomen

CD130
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 jul 2012, 10:12

Re: phpBB 3.1 Ascraeus komt eraan

Bericht door CD130 » 28 okt 2014, 19:30

Klasse!! Zodra hij hier is te downloaden en ik een geschikt thema kan vinden ga ik gelijk updaten.

Even een vraagje. Maakt phpBB 3.1.gebruik van dezelfde structuur in de mySQL database? Want dan ga ik als test het 3.1 forum in een subdomein installeren en gebruik laten maken van dezelfde database als 3.0.12. Totdat ik een geschikt thema heb laat ik deze dan naast elkaar draaien.

Gebruikersavatar
soraxroxas
Berichten: 78
Lid geworden op: 21 apr 2011, 12:06
Locatie: Weert, Limburg
Contacteer:

Re: phpBB 3.1 Ascraeus komt eraan

Bericht door soraxroxas » 28 okt 2014, 19:33

CD130 schreef:Klasse!! Zodra hij hier is te downloaden en ik een geschikt thema kan vinden ga ik gelijk updaten.

Even een vraagje. Maakt phpBB 3.1.gebruik van dezelfde structuur in de mySQL database? Want dan ga ik als test het 3.1 forum in een subdomein installeren en gebruik laten maken van dezelfde database als 3.0.12. Totdat ik een geschikt thema heb laat ik deze dan naast elkaar draaien.
Nee je moet wel je database updaten. Ook werken je eventuele modificaties (MODs) niet meer!

Gebruikersavatar
Joost01
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 mar 2013, 12:24
Locatie: Nederland

Re: phpBB 3.1 Ascraeus komt eraan

Bericht door Joost01 » 28 okt 2014, 19:36

Ik heb toestraks een aanvraag voor het Service team gedaan, ik vind dit vreselijk eng en heb toen der tijd al lang moeten wennen om zelf mods te installeren wat nu weer anders gaat dus ik ga zelf niet rommelen hiermee omdat ik bang ben dat ik straks me forum informatie compleet kwijt ben en opnieuw kan beginnen.

Is even afwachten tot iemand mijn aanvraag inbehandeling neemt, heb al backups gedraaid vanmiddag van de database/FTP en heb ook wat informatie opgeslagen voor de zekerheid en ik heb ook een test account voor het service team al geregeld. :)
Forumversie: 3.2.0
Stijl: prosilver Special Edition

Gebruikersavatar
soraxroxas
Berichten: 78
Lid geworden op: 21 apr 2011, 12:06
Locatie: Weert, Limburg
Contacteer:

Re: phpBB 3.1 Ascraeus komt eraan

Bericht door soraxroxas » 28 okt 2014, 19:48

Joost01 schreef:Ik heb toestraks een aanvraag voor het Service team gedaan, ik vind dit vreselijk eng en heb toen der tijd al lang moeten wennen om zelf mods te installeren wat nu weer anders gaat dus ik ga zelf niet rommelen hiermee omdat ik bang ben dat ik straks me forum informatie compleet kwijt ben en opnieuw kan beginnen.

Is even afwachten tot iemand mijn aanvraag inbehandeling neemt, heb al backups gedraaid vanmiddag van de database/FTP en heb ook wat informatie opgeslagen voor de zekerheid en ik heb ook een test account voor het service team al geregeld. :)
Ik zal voor de zekerheid toch maar even wachten tot je mods zijn omgezet in extensies. Want je toch best wel veel veranderd aan je forum das toch jammer als die verloren gaan

Gebruikersavatar
Joost01
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 mar 2013, 12:24
Locatie: Nederland

Re: phpBB 3.1 Ascraeus komt eraan

Bericht door Joost01 » 28 okt 2014, 19:51

Me forum is momenteel nog alleen voor medewerkers, en echt super belangrijke dingen staan er niet op aan mods als er toch iets van een extensie voor komt kan ik die er altijd nog op zetten.
Het gaat er mij om dat ik me forum zo snel mogelijk een keer open wil gooien en niet over een jaar als deze versie ophoudt met ondersteuning dat ik alsnog over moet heb het een beetje gehad ben al meer dan een jaar bezig hiermee en wil het nu eens afronden. xD :D
Forumversie: 3.2.0
Stijl: prosilver Special Edition

Gebruikersavatar
soraxroxas
Berichten: 78
Lid geworden op: 21 apr 2011, 12:06
Locatie: Weert, Limburg
Contacteer:

Re: phpBB 3.1 Ascraeus komt eraan

Bericht door soraxroxas » 28 okt 2014, 20:09

Joost01 schreef:Me forum is momenteel nog alleen voor medewerkers, en echt super belangrijke dingen staan er niet op aan mods als er toch iets van een extensie voor komt kan ik die er altijd nog op zetten.
Het gaat er mij om dat ik me forum zo snel mogelijk een keer open wil gooien en niet over een jaar als deze versie ophoudt met ondersteuning dat ik alsnog over moet heb het een beetje gehad ben al meer dan een jaar bezig hiermee en wil het nu eens afronden. xD :D
Dan zal ik zeggen go for it

Gebruikersavatar
Derky
Berichten: 4466
Lid geworden op: 07 apr 2005, 16:24
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: phpBB 3.1 Ascraeus komt eraan

Bericht door Derky » 29 okt 2014, 00:39

Graag verder in het nieuwe discussieonderwerp voor phpBB 3.1 Ascraeus uitgebracht. :)

Gesloten