phpBB language files

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Gebruikersavatar
Dmeijer13
Berichten: 1074
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:20
Locatie: Raamsdonksveer (NB)

phpBB language files

Bericht door Dmeijer13 » 04 mei 2012, 14:16

Hallo allemaal!

ik heb een vraag waarvan ik niet weet of ik die hier plaatsen mag. Het is ook niet zo zeer voor hulp maar meer nieuwschierigheid.

Ik doe zelf een mediadevelopement opleiding en ben binnen eigen projecten bezig met language files. Op een hele simpele manier door language dingen in een functie te zetten en in de overall_header de functie aan te roepen.

Nu ben ik al heel lang aan het kijken naar hoe phpBB dit doet en ik heb er geen benul van. Ik ben ook niet zo heel goed, zeker met functies e.d. niet maar ik wil het graag leren en mijn kennis erover uibreiden. Nu wil ik graag weten hoe dit in de phpBB software geregeld wordt. ik hoop dat iemand de moeite zou willen nemen mij dit kort, maar duidelijk uit te leggen.

1. de language files staan in de map language/nl, hoe worden deze nu precies aangeroepen? (define methode denk ik?) en hoe wordt de tekst zelf aangeroepen in een ander bestand?

2. Ik zie in bestanden bijvoorbeeld:

Code: Selecteer alles

	<!-- IF U_VIEWONLINE --><h3><a href="{U_VIEWONLINE}">{L_WHO_IS_ONLINE}</a></h3><!-- ELSE --><h3>{L_WHO_IS_ONLINE}</h3><!-- ENDIF -->
	<p>{TOTAL_USERS_ONLINE} ({L_ONLINE_EXPLAIN})<br />{RECORD_USERS}<br /> <br />{LOGGED_IN_USER_LIST}
	<!-- IF LEGEND --><br /><em>{L_LEGEND}: {LEGEND}</em><!-- ENDIF --></p>
<!-- ENDIF -->
Ik neem aan dat achter a href een ULR aangeroepen wordt. In welk bestand en hoe wordt deze dan gedefineerd?

3. Hoe worden afbeeldingen aangeroepen? Want deze worden ook niet neergezet, dit wordt via een cfg file gedaan. Hoe werkt dit?

Ik ben enorm benieuwd of er iemand is die het me zou kunnen en willen uitleggen.

Alvast bedankt.

Jeffrey.
Oude gebruikersnaam: Splashing Mudkip

Helpt graag bij support maar geeft geen support via MSN of PM
Domme vragen bestaan niet, dus zul je niet dom zijn als je vraagt, je bent dom als je niet vraagt
http://www.forums.jongerenblogs.nl

Plaats reactie