Is dit echt?

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
hspoor
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 sep 2011, 20:07

Is dit echt?

Bericht door hspoor » 03 feb 2012, 09:10

Geregeld krijg ik onderstaande email van phpbbaid-at-gmail.com. Ik twijfel echter of dit echt is, of dat het juist werk van "kwaadwillende lieden" is. Ik vind het nogal "kale" mails, zonder enige opmaak, onderschrift, logo o.i.d. Ik vertrouw het gewoon niet helemaal, maar misschien heb ik het gewoon mis.....

Dear customers,
we encourage you to update your phpBB forums to the latest version as it prevents many security bugs and make your forum stable.
There are many anti-spam methods to prevent the spambots registeration and posting , please pick up one of these mods to keep your forum clean

we provide paid services , if you want our assistance please reply to us and we will be happy to put all our efforts and experience for your help we can help you in updating , mod installation , styling your forum with a unique style and solve any other prolblem you may face

Thank you .

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Is dit echt?

Bericht door David » 03 feb 2012, 10:21

Die heb ik ook al 5x gekregen afgelopen dagen, ze verdwijnen bij mij meteen in de prullenbak. Ben er vrijwel zeker van dat het geen zuivere koek is. Daarbij zou ik persoonlijk ook nooit z'n bedrijf die mij uit het niets mailt inhuren. Je weet helemaal niks van ze...
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Is dit echt?

Bericht door Paul » 03 feb 2012, 10:47


El Pandro
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2007, 14:03

Re: Is dit echt?

Bericht door El Pandro » 10 feb 2012, 14:00

Ja krijg ik ook en ik vertrouw het ook voor geen meter.

kan iemand mij vertellen of dat van PHP komt?

Gebruikersavatar
Derky
Berichten: 4466
Lid geworden op: 07 apr 2005, 16:24
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Is dit echt?

Bericht door Derky » 10 feb 2012, 14:42

Nee dat is niet van phpBB, het is een oplichter uit Egypte.

marika2
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2012, 13:39

Re: Is dit echt?

Bericht door marika2 » 26 feb 2012, 13:50

Denk niet dat het vertrouwd is inderdaad

Libby
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 nov 2011, 21:57

Re: Is dit echt?

Bericht door Libby » 20 jul 2012, 17:49

Een bump voor een redelijk oud topic. Moet het toch even kwijt.

Ik heb zojuist een mail gehad (precies dezelfde als genoemd in de 1e post) en vond het vreemd. Om te beginnen ontvang ik nooit mails van php en daarbij mijn forum wordt gehost door Messageboard, wat betekent dat ik nooit zelf hoef up te daten.

Ik begon met googelen naar het emailadres en kwam meteen uit bij het topic waar Derky ook naar verwijst in zijn mededeling. Toen ben ik naar dit forum gekomen omdat ik wilde weten of er hier iets over bekend was en las de mededeling van Derky.

Voor mensen die dus een soortgelijke mail krijgen kan dat ook een goed uitgangspunt zijn om jezelf wat beter te informeren --> als je een mail krijgt dat je moet updaten terwijl je forum gehost wordt door een organisatie die dit voor je doet.

Ik heb de mail doorgestuurd naar dit adres spoof@phpbb.com en de phising gemeld bij google. De mail vervolgens verwijderd.

EDIT:
Gelukkig markeerde gmail dit ook als spam. Ze zitten er wel eens naast. Maar nu toch mooi niet!

Ballie
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 dec 2011, 16:10
Locatie: West Brabant
Contacteer:

Re: Is dit echt?

Bericht door Ballie » 10 feb 2013, 23:24

Ik kreeg hem vandaag weer binnen. Ik zit te twijfelen of ik een berichtje terug zal sturen dat ik hen=m heb aangegeven bij justitie of niet, ook al heb ik dat (nog) niet gedaan.

Gebruikersavatar
Derky
Berichten: 4466
Lid geworden op: 07 apr 2005, 16:24
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Is dit echt?

Bericht door Derky » 11 feb 2013, 00:17

Hij zit in Egypte dus het heeft weinig nut ben ik bang.

Ballie
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 dec 2011, 16:10
Locatie: West Brabant
Contacteer:

Re: Is dit echt?

Bericht door Ballie » 11 feb 2013, 11:25

Dat vermoeden had ik al. Hij staat in elk geval in mijn spamfilter, dus in principe komt 'ie al bij de ongewenste mail terecht. Die wordt meestal ongelezen verwijderd.

r_janssen
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 feb 2013, 04:11

Re: Is dit echt?

Bericht door r_janssen » 26 feb 2013, 01:09

Alle soorten scams via internet/email kun je hier melden en ze maken er echt heel goed werk van, zoals websites/emails sluiten, contacten leggen mey the hosting bedrijven en nog veel meer.

http://forum.419eater.com/forum/index.php

BianCiona
Berichten: 192
Lid geworden op: 04 mar 2013, 15:30

Re: Is dit echt?

Bericht door BianCiona » 16 mei 2013, 18:25

Ik heb hem eergisteren ook gekregen. Misschien wel 100x, heb hem een mail terug gestuurd en gezegd dat hij gewoon FAKE is en niets meer van 'm gehoord. Blijkbaar is reageren toch soms de oplossing :)

Ballie
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 dec 2011, 16:10
Locatie: West Brabant
Contacteer:

Re: Is dit echt?

Bericht door Ballie » 16 mei 2013, 18:43

Wacht maar af. Die huilebalk stuurt dan weer een aantal berichten achter elkaar, en dan weer een tijdje niets. Over een paar maanden stuurt 'ie gewoon weer die mailtjes rond.

Reageren geeft alleen maar aan dat het mailadres actief is.

Ik heb van de week ook weer een paar van die mailtjes mogen ontvangen, dus ik denk dat ik het bewuste mail adres maar laat vervallen. Wordt toch maar voor 1 doel gebruikt, dus daar kan ik makkelijk een ander mail adres aan hangen.

Plaats reactie