phpBB 3.0.9 uitgebracht

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: phpBB 3.0.9 uitgebracht

Bericht door Ger » 02 dec 2011, 13:53

Als je problemen hebt met updaten, kun je het beste een topic openen in 3.0 support. Vergeet daar niet de support template in te vullen, dan kunnen we je het snelste en het beste helpen.

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: phpBB 3.0.9 uitgebracht

Bericht door Kevin » 02 dec 2011, 15:41

Wat bedoel je precies met gratis forum? Zo te horen zit je bij een forumdienst en kun je zelf niet eens updaten omdat je niet bij de bestanden kunt. Dat is ook precies de reden waarom je toen op 3.0.7pl1 draaide waarschijnlijk.
wpfhendrix schreef:Waarom eigenlijk niet gelijk de versie 3.09?
Omdat veel wijzigingen weer slaan op wijzigingen die in 3.0.8 gedaan zijn aan je forum en waaruit gebleken is dat het foutjes veroorzaakt.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Gebruikersavatar
wpfhendrix
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 okt 2011, 10:28

Re: phpBB 3.0.9 uitgebracht

Bericht door wpfhendrix » 03 dec 2011, 12:43

Kevin schreef:Wat bedoel je precies met gratis forum? Zo te horen zit je bij een forumdienst en kun je zelf niet eens updaten omdat je niet bij de bestanden kunt. Dat is ook precies de reden waarom je toen op 3.0.7pl1 draaide waarschijnlijk.
wpfhendrix schreef:Waarom eigenlijk niet gelijk de versie 3.09?
Omdat veel wijzigingen weer slaan op wijzigingen die in 3.0.8 gedaan zijn aan je forum en waaruit gebleken is dat het foutjes veroorzaakt.
Sorry hoor..
Nogmaals ik ben een leek,echter deze tekst staat in ons Beheerderspaneel:

Jouw phpBB installatie is niet up-to-date.
Hieronder vind je een link naar de uitgavemededeling, deze bevat meer informatie en ook de instructies over hoe je moet updaten. - Controleer versie opnieuw

Huidige versie3.0.7-PL1Laatste versie3.0.9
Nieuwe versie
Lees de mededeling omtrent de laatste versie goed voor dat je verder gaat met het bijwerken, want deze bevat waarschijnlijk nuttige informatie. Deze bevat ook de downloads en een overzicht van alle wijzigingen in de nieuwe versie.



Hoe werk ik mijn phpBB-forum bij?
De gemakkelijke manier van het bijwerken van je installatie bevat onderstaande stappen en gelden enkel voor het automatisch updatepakket. Je kunt ook kiezen voor de manieren die in het INSTALL.html document staat. De stappen om phpBB3 automatisch bij te werken zijn:

•Ga naar de phpBB.nl downloads pagina en download het "Automatische updaten" zip-archief;


•Pak het zip-archief uit;


•Upload de uitgepakte install-map volledig naar je phpBB-root (waar je config.php ook staat).


Eenmaal geüpload, zal je forum, door het uploaden van de install-map, voor gewone gebruikers uitgeschakeld zijn.

Ga nu naar de install-map en begin met het bijwerken van je forum.

Daar zal je geholpen worden met het bijwerken. Je wordt ook op de hoogte gebracht zodra alles bijgewerkt is.
-------------------------------------------------------------------------
Dus, zijn wij nu bij een Forumdienst of bij phpBB.nl ????????

Gebruikersavatar
wpfhendrix
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 okt 2011, 10:28

Re: phpBB 3.0.9 uitgebracht

Bericht door wpfhendrix » 03 dec 2011, 13:11

Ik heb mijn vragen al gesteld bij de 3.0 support.
Dus hopelijk wordt ik daar wat wijzer ;)

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: phpBB 3.0.9 uitgebracht

Bericht door Kevin » 04 dec 2011, 18:42

Het updaten moeten hun dus doen en jij kunt niets anders dan afwachten wanneer dat zal zijn.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: phpBB 3.0.9 uitgebracht

Bericht door Ger » 04 dec 2011, 19:01

Ik schreef eerder reeds:
Ger schreef:Als je problemen hebt met updaten, kun je het beste een topic openen in 3.0 support. Vergeet daar niet de support template in te vullen, dan kunnen we je het snelste en het beste helpen.
Support hoort dus in support, het is niet nodig er in dit topic nog op verder te gaan. Vragen over de specifieke situatie kunnen prima in het andere topic van wpfhendrix.

Gebruikersavatar
wpfhendrix
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 okt 2011, 10:28

Re: phpBB 3.0.9 uitgebracht

Bericht door wpfhendrix » 05 dec 2011, 05:47

Ik wil bij deze jullie toch hartelijk bedanken voor het meedenken.
En mij op een ''normale'' manier proberen uitleg te geven in een voor
wat betreft oudere persoon die er '' niet mee is opgegroeid'' ,ingewikkelde materie.
Ben alweer een hoop wijzer geworden.
Bedankt.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: phpBB 3.0.9 uitgebracht

Bericht door David » 31 dec 2011, 19:18

bantu schreef:I think it is time for a final release. A fourth release candidate seems not necessary right now since no regression bugs have been reported against 3.0.10-RC3. It has been suggested to release on January 2th 2012 and I think that would be a good idea.
Volgens bovenstaand bericht zou 3.0.10 op 2 januari vrijgegeven worden. Hij is volgens mij al zo goed als klaar maar ze tillen het even over de jaarwisseling heen. Wordt weer behoorlijk wat update werk :mrgreen:
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20298
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: phpBB 3.0.9 uitgebracht

Bericht door Paul » 31 dec 2011, 20:24

David schreef:
bantu schreef:I think it is time for a final release. A fourth release candidate seems not necessary right now since no regression bugs have been reported against 3.0.10-RC3. It has been suggested to release on January 2th 2012 and I think that would be a good idea.
Volgens bovenstaand bericht zou 3.0.10 op 2 januari vrijgegeven worden. Hij is volgens mij al zo goed als klaar maar ze tillen het even over de jaarwisseling heen. Wordt weer behoorlijk wat update werk :mrgreen:
Met een reden, veel teammembers zijn tijdens de feestdagen op vakantie/afwezig wat het support geven lastiger maakt.

Gesloten