Hoe testen jullie wijzigingen en nieuwe mods?
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Hoe testen jullie wijzigingen en nieuwe mods?
Hallo,
Ik vroeg me af hoe jullie eventueel wijzigingen en nieuwe Mods installaties testen in een forum wat al actief is?
Op dit moment ben ik bezig met het opzetten van een nieuw forum,dus nog niet actief.
Maar wat nu als ik eventueel nieuwe dingen wil gaan testen als er wel bezoekers op het forum zijn?
Het lijkt me nogal link om zomaar in het live forum te gaan testen,hoe doen jullie dat precies?
Ik vroeg me af hoe jullie eventueel wijzigingen en nieuwe Mods installaties testen in een forum wat al actief is?
Op dit moment ben ik bezig met het opzetten van een nieuw forum,dus nog niet actief.
Maar wat nu als ik eventueel nieuwe dingen wil gaan testen als er wel bezoekers op het forum zijn?
Het lijkt me nogal link om zomaar in het live forum te gaan testen,hoe doen jullie dat precies?
Re: Hoe testen jullie wijzigingen en nieuwe mods?
Het beste is een kopie van je forum te laten draaien op een niet-publieke omgeving. Dat kan zijn op een thuisserver met bijvoorbeeld XAMPP of WAMP, of op een aparte map bij je host die je afschermt met een wachtwoord. Daarop kun je alle onzin uithalen wat je wil zonder dat iemand er last van heeft. En als je de boel teveel in de soep laat lopen, dan kun je simpelweg de zaak opnieuw vanuit de werkende live-situatie kopieren naar je testomgeving. 

Hartelijk dank voor je reactie.Ger schreef:Het beste is een kopie van je forum te laten draaien op een niet-publieke omgeving. Dat kan zijn op een thuisserver met bijvoorbeeld XAMPP of WAMP, of op een aparte map bij je host die je afschermt met een wachtwoord. Daarop kun je alle onzin uithalen wat je wil zonder dat iemand er last van heeft. En als je de boel teveel in de soep laat lopen, dan kun je simpelweg de zaak opnieuw vanuit de werkende live-situatie kopieren naar je testomgeving.
Ik neem aan dat je hier dan ook een andere database voor gebruikt dan de database van de live versie?
Jep ook een kopie van de originele database, wampp en dat soort programma's hebben een eigen database programma zoals phpmyadmin waarin je dus de kopie neer moeten zetten.
Je dient dan wel in het bestand config.php van je testforum de gegevens van je test database te plaatsen.
Je dient dan wel in het bestand config.php van je testforum de gegevens van je test database te plaatsen.
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
Hartelijk dank voor jullie hulp,hier ga ik eens mee aan de gang.
Ik heb mijn eigen voorbeeld forum, gewoon online, waar mensen zich ook voor kunnen registreren. Daarop test ik alles 

Ik doe dat met USBserver
Je bedoelt usbwebserver neem ik aan 

ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
Ik ontwikkel al jaren alles lokaal op mijn laptop. Kwestie van een paar pakketjes installeren en gaan met die banaan!