Hoe testen jullie wijzigingen en nieuwe mods?

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
Rimo

Hoe testen jullie wijzigingen en nieuwe mods?

Bericht door Rimo » 06 sep 2010, 11:43

Hallo,

Ik vroeg me af hoe jullie eventueel wijzigingen en nieuwe Mods installaties testen in een forum wat al actief is?

Op dit moment ben ik bezig met het opzetten van een nieuw forum,dus nog niet actief.

Maar wat nu als ik eventueel nieuwe dingen wil gaan testen als er wel bezoekers op het forum zijn?

Het lijkt me nogal link om zomaar in het live forum te gaan testen,hoe doen jullie dat precies?

Ger
Contacteer:

Re: Hoe testen jullie wijzigingen en nieuwe mods?

Bericht door Ger » 06 sep 2010, 12:38

Het beste is een kopie van je forum te laten draaien op een niet-publieke omgeving. Dat kan zijn op een thuisserver met bijvoorbeeld XAMPP of WAMP, of op een aparte map bij je host die je afschermt met een wachtwoord. Daarop kun je alle onzin uithalen wat je wil zonder dat iemand er last van heeft. En als je de boel teveel in de soep laat lopen, dan kun je simpelweg de zaak opnieuw vanuit de werkende live-situatie kopieren naar je testomgeving. :)

Rimo

Bericht door Rimo » 06 sep 2010, 12:41

Ger schreef:Het beste is een kopie van je forum te laten draaien op een niet-publieke omgeving. Dat kan zijn op een thuisserver met bijvoorbeeld XAMPP of WAMP, of op een aparte map bij je host die je afschermt met een wachtwoord. Daarop kun je alle onzin uithalen wat je wil zonder dat iemand er last van heeft. En als je de boel teveel in de soep laat lopen, dan kun je simpelweg de zaak opnieuw vanuit de werkende live-situatie kopieren naar je testomgeving. :)
Hartelijk dank voor je reactie.
Ik neem aan dat je hier dan ook een andere database voor gebruikt dan de database van de live versie?

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 06 sep 2010, 13:23

Jep ook een kopie van de originele database, wampp en dat soort programma's hebben een eigen database programma zoals phpmyadmin waarin je dus de kopie neer moeten zetten.

Je dient dan wel in het bestand config.php van je testforum de gegevens van je test database te plaatsen.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Rimo

Bericht door Rimo » 06 sep 2010, 13:24

Hartelijk dank voor jullie hulp,hier ga ik eens mee aan de gang.

Faux

Bericht door Faux » 06 sep 2010, 14:55

Ik heb mijn eigen voorbeeld forum, gewoon online, waar mensen zich ook voor kunnen registreren. Daarop test ik alles :)
Nee, mijn bestaan is geen grap
Mijn Twitter
Help ook mee aan de wiki!

joept
Contacteer:

Bericht door joept » 09 sep 2010, 13:30

Ik doe dat met USBserver

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 09 sep 2010, 21:43

Je bedoelt usbwebserver neem ik aan ;)
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

PTish
Contacteer:

Bericht door PTish » 11 sep 2010, 23:12

Ik ontwikkel al jaren alles lokaal op mijn laptop. Kwestie van een paar pakketjes installeren en gaan met die banaan! :)

Plaats reactie