Hoog in google.,,,,

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
leroy
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 apr 2010, 15:36

Hoog in google.,,,,

Bericht door leroy » 10 jun 2010, 17:26

Hi ik had een vraag of het mogelijk is om me forum op nummer 1 kan krijgen
Onder de zoekworden chinchilla forum.
Hebben jullie tips wat ik nog kan doen om het forum op nummer 1 te krijgen
http://www.chinchilla-forum.nl
MVG leroy schouten
PS onder de zoekworden chinchillaforum aan elkaar sta ik wel op nummer 1

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3639
Lid geworden op: 10 mei 2008, 21:22

Re: Hoog in google.,,,,

Bericht door Jeroen » 10 jun 2010, 17:30

Je zou in je overall_header.html nog keywords in je meta tags kunnen zetten:

Code: Selecteer alles

<meta name="keywords" content="hier zoekwoorden" />
<meta name="description" content="beschrijving van je site" />
Die twee meta-tags staan vrij bovenaan in het overall_header.html bestand welke je kan vinden in de /styles/jouwstyle/template map.

Verder gewoon zorgen dat de zoekindex bots toegang hebben tot de delen waar gunstige informatie staat.
Jeroen

leroy
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 apr 2010, 15:36

Re: Hoog in google.,,,,

Bericht door leroy » 10 jun 2010, 17:39

Bedankt,,,,
Dus zoekworden. ;)
Zijn er mischien nog meer tips die anders komen ! :D

Gebruikersavatar
PhilipvD
Berichten: 1690
Lid geworden op: 23 feb 2008, 20:06

Re: Hoog in google.,,,,

Bericht door PhilipvD » 10 jun 2010, 18:02

Google hecht alleen nog maar weinig waarde aan de 'keyword' meta tag. Je zou eens in het centrum voor webmasters van Google kunnen kijken voor meer tips.

leroy
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 apr 2010, 15:36

Re: Hoog in google.,,,,

Bericht door leroy » 10 jun 2010, 18:17

Ik heb gekeken maar,, waarom heeft het geen waarde ?
groetjes ik wil het namelijk zo snel mogelijk goed krijgen en via google vind ik best lastig met die code plaatsen enz

leroy
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 apr 2010, 15:36

Re: Hoog in google.,,,,

Bericht door leroy » 10 jun 2010, 18:23

Ik heb me toch maar even aangemeld !
Alleen ik snap er niet veel van,,,
heb jij mischien sugesties voor de zoekworden enz

MVG leroy

Gebruikersavatar
PhilipvD
Berichten: 1690
Lid geworden op: 23 feb 2008, 20:06

Re: Hoog in google.,,,,

Bericht door PhilipvD » 10 jun 2010, 18:26

In principe wordt je website vanzelf door Google opgenomen, met die tips kun je het voor Google als het ware 'makkelijker' maken om je website te indexeren.

Waarom de 'keywords' nog maar weinig waarde hebben voor Google heeft te maken met dat veel mensen allemaal keywords gebruiken die niks met hun website te maken hebben, dat komt de zoekresultaten natuurlijk niet ten goede.
Hierover staat ook een artikel in de webmaster blog van Google.

leroy
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 apr 2010, 15:36

Re: Hoog in google.,,,,

Bericht door leroy » 10 jun 2010, 18:29

Okee,,, wat voor zoekworden zou jij dan gebruiken ?

Gebruikersavatar
PhilipvD
Berichten: 1690
Lid geworden op: 23 feb 2008, 20:06

Re: Hoog in google.,,,,

Bericht door PhilipvD » 10 jun 2010, 18:41

Als je mijn vorige 2 berichten gelezen hebt weet je dus dat Google niet kijkt naar de zoekwoorden in die meta tag en het dus geen zin heeft om daar een hele waslijst aan woorden neer te zetten.

De tips van Google die ik in mijn eerste bericht gaf zijn handig om te gebruiken. Verder kan jij niet heel veel doen om je website direct op nummer 1 te laten staan. Het is nogal een ingewikkeld proces over hoe Google zijn zoekindex precies opbouwt, die tips lezen is een goed begin.

Gebruikersavatar
joept
Berichten: 452
Lid geworden op: 17 apr 2008, 08:22
Contacteer:

Re: Hoog in google.,,,,

Bericht door joept » 12 jun 2010, 22:12

Linkpartners willen ook nog wel is helpen, als veel websites naar jouw verwijzen, merkt Google dat op.

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 2315
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Hoog in google.,,,,

Bericht door Pascal » 19 jun 2010, 22:30

Bekijk dit filmpje van Google eens, en je weet wel hoe het werkt ;)

http://www.youtube.com/watch?v=BNHR6IQJGZs
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

Gebruikersavatar
Jan
Berichten: 1987
Lid geworden op: 30 mei 2006, 20:30
Locatie: De kelder van Dhr. J. Fritzl
Contacteer:

Re: Hoog in google.,,,,

Bericht door Jan » 20 jun 2010, 17:03

Lang geleden hier :)

Installeer phpbb-seo.com, helpt je al heel wat op weg!
Vriendelijke groet,
Jan
Gratis Forum - Gratis Blog - Blokart

Gebruikersavatar
EelkeB
Berichten: 865
Lid geworden op: 13 mar 2009, 12:35
Locatie: Bussum

Re: Hoog in google.,,,,

Bericht door EelkeB » 21 jun 2010, 07:50

Ik weet niet hoe lang je je forum al hebt, maar als je net bent begonnen is het ook deels een kwestie van geduld. Het is belangrijk dat Google op de hoogte is van je site, dus als je je site echt net gelanceerd hebt is het aan te raden om je site te submitten bij Google (anders moet je wachten tot ze je site op "natuurlijke" wijze vinden). Als je Google al ziet verschijnen in de online gebruikers, dan kennen ze je site en heeft het verder niet heel veel zin om dat te doen.

phpBB 3 doet standaard al een heleboel goed. Ik vermoed dat er niet veel chinchilla-forums zijn (?) dus dan zou je niet al teveel moeite moeten hebben om goed te scoren in Google. Er is geen "secret sauce" om bovenaan Google te staan. Het allerbelangrijkste: content. Het is heel simpel: Google wil hun gebruikers de beste zoekresultaten bieden. Je kunt dus allerlei "truukjes" bedenken, c.q. de truukjes toepassen die anderen hebben bedacht, maar als die truukjes niet ook als doel hebben de kwalitatieve (? ja toch?) informatie op je site beter beschikbaar te maken, dan is het niet in het belang van Google dat jij op die manier goed scoort, dus zullen ze later met een verbetering in hun algoritme er wel weer voor zorgen dat je "truukje" niet meer werkt.

Als technische verbetering aan de standaard phpBB raad ik eigenlijk alleen altijd aan om een modificatie te doen op de title-tag. De title tag bepaald wat er in de vensterbalk van de browser staat en wordt ook door - o.a. - Google gebruikt om te kijken waar je pagina over gaat. Naast een H1-tag op de pagina is deze zo'n beetje de allerbelangrijkste aanwijzing die Google gebruikt om te bepalen waar de pagina over gaat (de daadwerkelijke inhoud van de pagina fungeert daarbij wel als check; die moet wel overeen komen met de titel).

Op zich zet phpBB de juiste zaken wel in de title (topicnaam, sitenaam, etc.), maar meestal staat de sitenaam als eerste. Echter, als je in de zoekresultaten van Google kijkt, zul je zien dat de titel ook als link-tekst wordt gebruikt voor de zoekresultaten. Lange titles worden echter wel afgebroken. Nu begint phpBB de title standaard met de naam van de site, met het gevolg dat alle zoekresultaten van jouw site er vrijwel hetzelfde uitzien en de gebruiker geen aanwijzing bieden waar de pagina precies over gaat. Beter is om de title te beginnen met de topic-titel, zodat ook Googlelaars direct kunnen inschatten waar de pagina over gaat. Ik gebruik het volgende deel in mijn overall_header.html (ter vervanging van de standaard regel):

Code: Selecteer alles

<title><!-- IF S_VIEWTOPIC -->{TOPIC_TITLE} &bull; <!-- ENDIF -->{SITENAME} &bull; Forum<!-- IF S_VIEWFORUM --> &bull; {FORUM_NAME}<!-- ELSEIF S_IN_MCP --> &bull; {L_MCP}<!-- ELSEIF S_IN_UCP --> &bull; {L_UCP}<!-- ELSEIF not S_VIEWTOPIC --> &bull; {PAGE_TITLE}<!-- ENDIF --></title>
Als je sitenaam ({SITENAME}) al "Forum" bevat kun je het gedeelte &bull; Forum het beste weglaten. De code heeft tot gevolg dat in topics de topic-titel als eerste komt in de title tag, daarna de sitenaam, aangevuld met "Forum". Op alle andere pagina's komt wel "<Sitenaam> - Forum" als eerste, met daarna extra info over de betreffende pagina, bijvoorbeeld de forum-titel of "Gebruikerspaneel".

Dit is naar mijn idee 1 waardevolle tip van technische aard. Ik vermoed dat het qua ranking op zich niet zoveel effect heeft (je veranderd namelijk niet *wat* er in de title-tag staat, alleen de volgorde), alleen verbeterd het naar mijn verwachting wel hoeveel mensen er daadwerkelijk doorklikken als ze je site gevonden hebben. Alle andere technische tweaks kun je denk ik beter even laten voor wat ze zijn en eerst je energie steken in het opbouwen van waardevolle content. De bijbehorende Google-ranking komt dan vanzelf. Als je in een niche (Chinchilla's, in dit geval) zit waar veel concurrentie is, dan kunnen de diverse tips en truuks misschien helpen om net het verschil te maken, maar dan zou ik je ook aanraden om echt diep in de materie te duiken, het te snappen, en niet af te gaan op alle "witch doctors" die zeggen de ultieme oplossing te hebben. En nogmaals: content, content, content. Zonder dat ben je niks en is er geen SEO-truuk die je kan redden.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Hoog in google.,,,,

Bericht door David » 17 jul 2010, 17:37

Heeft je internet adres eigenlijk ook invloed op de hoogte in Google?

Ik heb nu watisnf.nl ik wil als het nu zin heeft kan ik misschien nog een 2de adres nemen Neurofibromatose.info of .be, heeft dat dan effect? Ik snap ook wel dat ik daarmee niet op nummer 1 zal komen. Maar ben wel bezig me website Google vriendelijk te maken!! Dus vroeg me af of dat mee telt!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
EelkeB
Berichten: 865
Lid geworden op: 13 mar 2009, 12:35
Locatie: Bussum

Re: Hoog in google.,,,,

Bericht door EelkeB » 18 jul 2010, 11:29

Als je website-adres keywords bevat, dan heeft dat wel enige invloed, ja, maar ik zou me er niet blind op staren. Page-title, headings en content zijn belangrijker. "Extra" adressen is niet zinvol voor je ranking in zoekmachines, eventueel wel als je verwacht dat mensen je website verkeerd spellen, top-level domeinen (jouwsite.nl, jouwsite.com, jouwsite.be) of als je om een of andere reden een alternatief adres wil publiceren, ergens.

Wat je met extra adressen niet moet doen, is je site ook volledig bereikbaar maken via dat alternatieve adres, d.w.z. dat je dat domein gewoon naar je site/server laat verwijzen zonder verdere actie. Dezelfde content is dan via verschillende URLs bereikbaar, wat betekent dat Google en consorten een keuze moeten gaan maken welke variant "voorrang" krijgt (ze zijn slim genoeg om door te hebben dat het dezelfde pagina is die via verschillende URLs bereikbaar is) en zo heb je dus niet meer in de hand hoe jouw site in Google verschijnt.

Kies dus een primair domein, en laat eventuele andere domeinen daar naartoe doorverwijzen via een 301 redirect. Dat is dan ook meteen de reden waarom extra adressen niet zinvol is voor ranking; het zou alleen van invloed zijn als de content daadwerkelijk onder dat adres bereikbaar is, zonder redirects, maar dat moet je dus niet willen. Nogmaals, staar je niet blind op het domein. Het heeft wel enige invloed, maar niet genoeg om er heel veel aandacht aan te geven.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Hoog in google.,,,,

Bericht door David » 18 jul 2010, 15:10

Het uitbreiden en verbeteren van mijn content(inhoud) ben ik momenteel al mee bezig. Het neemt wel tijd in beslag maar goed ben er wel mee aan het werk! De andere optie's die hier worden gegeven wil ik nog naar kijken!

Maar mijn gedachte was eigenlijk zo: Mijn website is watisnf.nl

Een website over Neurofibromatose, als ik op Google Neurofibromatose in typ staat de Nederlandse vereniging op 1! Een video die ik ooit heb gemaakt op 4!! Mijn oude website die ik via kennisnet had op 10. En mijn website op nummer 13 pagina 2 terwijl ik sinds oktober 2007 toch al actief ben. Ik heb overigens rond de 10.000 bezoekers per jaar!

Maar ik snap wat je net zij, maar stel ik zou Neurofibromatose.be of .info als hoofd domein nemen en watisnf.nl als domein die daar naar toe leid deze is immers makkelijk te onthouden. En ik heb al promotie materiaal met die naam. En ik sta op redelijk wat website's doorgelinkt.

Heeft het woord Neurofibromatose in me domein dan enige effect, op de zoek index van google? Want als de links bekijk die boven mij staan daar staat Neurofibromatose in de link!

Das eigenlijk mijn gedachte!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 2487
Lid geworden op: 24 jan 2006, 17:04
Locatie: Houtvenne (BE)
Contacteer:

Re: Hoog in google.,,,,

Bericht door Tom V » 18 jul 2010, 15:21

Dat gaat inderdaad positief effect hebben.

De url is logischer-wijs heel belangrijk voor google, ik verwacht zelfs dat dat de eerste/belangrijkste manier van indexering is.
Natuurlijk ook samen met de samenhorende inhoud om zo ads-domeinen tegen te gaan in de indexering.

Gebruikersavatar
EelkeB
Berichten: 865
Lid geworden op: 13 mar 2009, 12:35
Locatie: Bussum

Re: Hoog in google.,,,,

Bericht door EelkeB » 19 jul 2010, 08:12

Zoals gezegd, je primaire domein zal zeker meewegen, dus als mensen met meer waarschijnlijkheid zoeken op "neurofibromatose" dan op "nf", dan is het zeker een goed idee om een (primair) domein te hebben waar dat in staat.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Hoog in google.,,,,

Bericht door David » 19 jul 2010, 12:13

Oké, dat is duidelijk... momenteel heb ik nog 2 vragen:

1.) maakt het uit of ik .info of .be gebruik? of doet dat verder niet ter zaken?

2.) Het hoofd domein wordt dan dus neurofibromatose.info of .be... dat beslis ik na het antwoord op vraag 1. watisnf.nl is makkelijk te onthouden en is zeg maar maar een doorschakel punt. Hoe dat precies zit is me ook niet duidelijk maar das meer iets voor me host!! die heeft daar voor geleerd, maar mijn vraag is! alle links die op het web staan watisnf.nl watisnf.nl/forum enz enz zijn gerelateerd! sturen die de mensen allemaal door naar het nieuwe domein naam? Tis onbegonnen werk dat allemaal te gaan vernaderen. En zou zonde zijn als we meldingen krijgen dat ik niet meer besta! wil wel dat alles blijft werken dan.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
EelkeB
Berichten: 865
Lid geworden op: 13 mar 2009, 12:35
Locatie: Bussum

Re: Hoog in google.,,,,

Bericht door EelkeB » 19 jul 2010, 12:22

Je kunt het zo inregelen dat http://watisnf.nl/<wat-dan-ook> redirect naar http://neurofibromatose.info/<wat-dan-ook>. Dit is ook afhankelijk van je hosting, in hoeverre je host je daar mee kan helpen en wat de mogelijkheden bij hun zijn.

Of er nog een voordeel is tussen .be en .info durf ik niet te zeggen. Wat betreft top-level-domeinen moet je je denk ik afvragen, wie of wat is mijn doelgroep. Is je site primair bedoeld voor Nederlanders, dan kies je voor een .nl domein. Primair België, dan een .be domein (ik krijg nu de indruk dat je voor .be wilt gaan puur omdat neurofibromatose.nl niet meer beschikbaar is..?). Heb je eigenlijk geen primaire doelgroep en is het gewoon voor iedereen die Nederlands begrijpt (en je site heeft ten doel om te informeren), dan is .info best een goeie.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Plaats reactie