Europa legt cookies aan banden!
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Europa legt cookies aan banden!
Volgens dit nieuwsbericht: http://webwereld.nl/nieuws/64304/europa ... ource=head , moet je toestemming gaan vragen aan je bezoekers, of die persoon wel cookies van jouw website op zijn computer wil hebben.
Geldt dit ook voor phpBB forum?
Mocht het zo zijn, dan moet die EU zich is wat minder gaan bemoeien met dit soort zaken.
Er zijn genoeg mogelijkheden om te zorgen dat je browser het vraat als er cookies op worden geïnstalleerd.
Joep
Geldt dit ook voor phpBB forum?
Mocht het zo zijn, dan moet die EU zich is wat minder gaan bemoeien met dit soort zaken.
Er zijn genoeg mogelijkheden om te zorgen dat je browser het vraat als er cookies op worden geïnstalleerd.
Joep
Re: Europa legt cookies aan banden!
Je huidige sessie wordt bijgehouden in een cookie, dit kan ook zonder en dan staat er achter iedere (interne) URL
&sid=.......
Nadeel hiervan is wel dat je niet de "Auto-login" functie kan gebruiken.Derky schreef:Je huidige sessie wordt bijgehouden in een cookie, dit kan ook zonder en dan staat er achter iedere (interne) URL&sid=.......

Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Misschien is het al genoeg als je er tussen haakjes bijzet: (maakt gebruik van cookies)
Joep
Joep
-
- Contacteer:
Nou ja dan maar eerst een html pagina maken met dikke letters "Mag ik koekjes op je computer zetten? Nee? Klik dan hier. Mag het? Mooi, ga dan maar verder..." Misschien met mooie javascript timer om auto door te sturen na bepaald aantal secondes (met mooi regeltje: bij geen reactie gaan we verder naar de site
)

ø = 1.618033988749895... Alles heeft ø in zich
What is the answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything? 42
What is the answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything? 42
Dan kan je net zo goed in de algemene voorwaarden van je forum een regeltje zettenRotsblok schreef:Nou ja dan maar eerst een html pagina maken met dikke letters "Mag ik koekjes op je computer zetten? Nee? Klik dan hier. Mag het? Mooi, ga dan maar verder..." Misschien met mooie javascript timer om auto door te sturen na bepaald aantal secondes (met mooi regeltje: bij geen reactie gaan we verder naar de site)

Of word er op die pagina ook al gebruik gemaakt van koekjes?
Jeroen
Zodra je een phpBB pagina bezoekt wordt er een Guest session voor je opgezet -> dus een cookie.Pietje15 schreef:Dan kan je net zo goed in de algemene voorwaarden van je forum een regeltje zettenRotsblok schreef:Nou ja dan maar eerst een html pagina maken met dikke letters "Mag ik koekjes op je computer zetten? Nee? Klik dan hier. Mag het? Mooi, ga dan maar verder..." Misschien met mooie javascript timer om auto door te sturen na bepaald aantal secondes (met mooi regeltje: bij geen reactie gaan we verder naar de site)
Of word er op die pagina ook al gebruik gemaakt van koekjes?
Ik weet niet echt wat ik hier van moet vinden, dan zou ik alle software die ik op mijn site plaats eerste moeten doorspitten of er cookies meegestuurd worden, om dan vervolgens een waarschuwing te plaatsen.
Ik denk dat heel veel mensen niet eens doorhebbn dat het systeem dat ze gebruiken, cookies gebruikt, laat staan dat de meeste mensen weten wat het is.
Ik snap natuurlijk wel dat ze hiermee de spam enzo willen tegen gaan, maar als je kijkt naar websites, welke website gebruikt geen cookies om wat voor data dan ook op je PC te zetten: -> sessions/formulier gegevens in comments/contacts/etc. etc.
DoubleJ - "Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan."
Inderdaad, vraag ik mij dat ook af, want de gemiddelde computer gebruiker, weet echt niet welke website cookies gebruikt. Het schikt juist mensen af denk ik.
-
- Contacteer:
Ach ik denk dat dat wel weer mee valt. Zolang je maar goed uitlegt waarvoor het gebruikt wordt..joept schreef:Inderdaad, vraag ik mij dat ook af, want de gemiddelde computer gebruiker, weet echt niet welke website cookies gebruikt. Het schikt juist mensen af denk ik.
Vraag het mij Oma die ook een computer heeft, maar die weet het echt niet hoor.Rotsblok schreef:Ach ik denk dat dat wel weer mee valt. Zolang je maar goed uitlegt waarvoor het gebruikt wordt..joept schreef:Inderdaad, vraag ik mij dat ook af, want de gemiddelde computer gebruiker, weet echt niet welke website cookies gebruikt. Het schikt juist mensen af denk ik.

De vraag is niet zozeer of de meerderheid van de gebruikers weet wat het is, maar weet welk gevaar het inhoud ? Ik denk dat het voornamelijk een privé probleem wordt, aangezien internet beetje bij beetje in elke huiskamer komt, en hierbij toch heel wat privé issues met zich meebreng.
Verder denk ik niet dat er een cookie-brigade gaat komen maar dat het wel een handig juridisch speeltje zal zijn.
Verder denk ik niet dat er een cookie-brigade gaat komen maar dat het wel een handig juridisch speeltje zal zijn.
-
- Contacteer:
Ik zeg niet dat je je oma moet vragen. Ik zeg (zoals te lezen is in het bericht) dat je het goed moet uitleggen waarvoor het gebruikt wordt...joept schreef:Vraag het mij Oma die ook een computer heeft, maar die weet het echt niet hoor.Rotsblok schreef:Ach ik denk dat dat wel weer mee valt. Zolang je maar goed uitlegt waarvoor het gebruikt wordt..joept schreef:Inderdaad, vraag ik mij dat ook af, want de gemiddelde computer gebruiker, weet echt niet welke website cookies gebruikt. Het schikt juist mensen af denk ik.
Je kan toch ook tegen je oma zeggen waarvoor de magnetron dient.. en welke gevaren dat zich met de magnetron mee brengt.. Je vraagt dan toch niet hoe de magnetron werkt aan je oma

Ja, ik snap hem.
Kookie-monster - een autodelete die na x dagen de kookies verwijderd
volgens een door de gebruiker in te stellen regel(s)
bijvoorbeeld: login cookie voor (in een lijst opgenomen) websites niet
tracking cookies wel..
Wellicht bestaat het al.. mijn koekje bij deze..
volgens een door de gebruiker in te stellen regel(s)
bijvoorbeeld: login cookie voor (in een lijst opgenomen) websites niet
tracking cookies wel..
Wellicht bestaat het al.. mijn koekje bij deze..