Hoy
Ik heb een gesloten forum van phpBB en eerst had ik hem gratis nu heb ik hem voor een jaar betaald.
Mijn forum loopt heel lekker.
Ik heb deze voor de muziekleerlingen daarom is hij ook gesloten.
Nu ik hem betaald heb, een paar weken geleden, dacht ik dat ik het ook kon zien om backups te maken.
Maar helaas niets is minder waar, ik kan het niet zien.
Hoe maak ik nu backups dat als er iets fout gaat ik het niet verliezen kan?
ik heb phpBb no 2
3 durf ik niet aan omdat ik bang ben dat het of niet goed loopt of..... dat ik alles kwijt raak.
en er staat nu al zoveel op.
Alvast bedankt voor het antwoord.
gr Elly
De site heb ik betaald maar waar vind ik de backup?
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
-
- Contacteer:
Re: De site heb ik betaald maar waar vind ik de backup?
Backup van wat precies?
de bestanden zelf? Of alle berichten + leden?
De bestanden zelf, zou je via een ftp programma kunnen kopieeren, naar een vaste pc/ laptop, ik raad het altijd aan om backups op 2 locaties te houden
De berichten + leden backupen kun je op 2 manieren, de eerste is in phpbb zelf, je gaat naar het administratie paneel-> onderhoud tab-> backup. Je selecteer alle tabbellen, en start de backup.
De 2e manier (en zelf wat ik vind betere), is via Mysql, je gaat naar phpmyadmin *vraag aan je host waar je dit kunt vinden*, selecteerd alle tabbelen, en kiest op exporteren, (het liefts in bzip om het klein te houden), natuurlijk kun je dit bestand het best weer op 2 locaties bewaren.
Ben ik duidelijk zo?
De bestanden zelf, zou je via een ftp programma kunnen kopieeren, naar een vaste pc/ laptop, ik raad het altijd aan om backups op 2 locaties te houden

De berichten + leden backupen kun je op 2 manieren, de eerste is in phpbb zelf, je gaat naar het administratie paneel-> onderhoud tab-> backup. Je selecteer alle tabbellen, en start de backup.
De 2e manier (en zelf wat ik vind betere), is via Mysql, je gaat naar phpmyadmin *vraag aan je host waar je dit kunt vinden*, selecteerd alle tabbelen, en kiest op exporteren, (het liefts in bzip om het klein te houden), natuurlijk kun je dit bestand het best weer op 2 locaties bewaren.
Ben ik duidelijk zo?
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
You cut me open
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
You cut me open
-
- Contacteer:
Heel hartelijk bedankt voor het antwoord.Pascal schreef:Backup van wat precies?
Ben ik duidelijk zo?
ja ik wil alle berichten bewaren ook van de leden, en van alle voorbeelden die ik maak voor hun en de uitleg.
En wat ik niet kan vinden dat is in phpbb zelf bij het administratie paneel...onderhoud tab.backup.
die kan ik niet vinden.
Ik heb wel een ftp programma waar ik een andere site mee gemaakt heb, die gebruik ik al om plaatjes enz.... op te slaan.
Maar pagina's van het leerlingen forum niet.
De 2e manier moet ik even uitzoeken, ik kan al veel op de pc maar hihihihihi nog lang niet alles.
gr Elly
Je gebruikt nog phpBB2 staat in je eerste bericht, dus daar zal je dat tabblad niet vindenEllyDaysan schreef:En wat ik niet kan vinden dat is in phpbb zelf bij het administratie paneel...onderhoud tab.backup.
die kan ik niet vinden

En er mag officieel geen support voor phpBB2 meer gegeven worden, maar daar zal een moderator wel over beslissen.
Jeroen
phpBB2 wordt sinds 1 januari van dit jaar niet meer ondersteund. We kunnen enkel helpen met het converteren naar phpBB3.
Om deze reden moet ik dit topic dan ook sluiten.
Om deze reden moet ik dit topic dan ook sluiten.