Is merk browser van invloed op veiligheid forum?

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
Modereter

Is merk browser van invloed op veiligheid forum?

Bericht door Modereter » 08 nov 2009, 07:26

Hallo,

In verband met evt. onveiligheden van phpbb-fora: is het merk browser van enige invloed op dat kwaadwillenden een phpbb-forum kunnen hacken/cracken?
Of maakt het voor de veiligheid niets uit of je I.E., Mozilla of Opera enz. gebruikt?

Groeten,

Modereter

NB: maakt het bij deze vraag uit of je gebruiker bent van een gratis forum (niet zelf phpbb-software op je pc hebt geinstalleerd, zoals via forumforfree enz.) of dat je dus wel phpbb-software hebt geinstalleerd?

Jim
Contacteer:

Re: Is merk browser van invloed op veiligheid forum?

Bericht door Jim » 08 nov 2009, 08:38

Het zou in principe geen verschil moeten maken met phpBB.
Er zijn geen veiligheidsproblemen bij ons bekend, dus ook in geen enkel browser.
Laatst gewijzigd door Jim op 08 nov 2009, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Door de duidelijkheid maar even toegevoegd dat het geen verschil zal maken in phpBB!
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Modereter

Bericht door Modereter » 08 nov 2009, 10:38

Bedankt voor dit antwoord Jim.
Ik wéét dat jullie geen aandacht meer willen schenken aan de verouderde versies 2.0.
Maar bij deze versies was wél sprake van lekken, waardoor kon worden ingebroken in accounts van anderen/moderatoren/administrators, zo heb ik begrepen/valt ook op jullie forum te lezen..
En het is dacht ik bekend, dat browser I.E. meer schadelijke software-aanvallen kent dan andere browsers. Puur zo begrijp ik, omdat de meeste mensen (nog) deze browser gebruiken.
Vandaar mijn vraag.
Maar ik begrijp dat de nieuwe versies helemaal veilig zijn, ongeacht welke browser je gebruikt.
Of is het zelfs dàn nog raadzaam voor ALLE zekerheid geen I.E. te gebruiken?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 08 nov 2009, 12:02

IE staat bekend om zijn gevaarlijke security issues. Het is vrij algemeen bekend dat IE de onveiligste browser is welke er bestaat. De kans dat je een virus krijgt als je IE gebruikt is een stuk hoger als wanneer je firefox of een andere browser gebruikt.
Daarnaast volgt IE ook de webstandaarden niet, waardoor je vaak problemen krijgt met de weergave van websites in IE (Echter, doordat het zoveel gebruikt wordt zullen veel ontwikkelaars hier rekening mee houden).

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 09 nov 2009, 16:19

paul schreef:IE staat bekend om zijn gevaarlijke security issues. Het is vrij algemeen bekend dat IE de onveiligste browser is welke er bestaat. De kans dat je een virus krijgt als je IE gebruikt is een stuk hoger als wanneer je firefox of een andere browser gebruikt.
Daarnaast volgt IE ook de webstandaarden niet, waardoor je vaak problemen krijgt met de weergave van websites in IE (Echter, doordat het zoveel gebruikt wordt zullen veel ontwikkelaars hier rekening mee houden).
Klopt als een bus, maar dat staat los van de vraag of je IE beter niet kunt gebruiken voor phpBB specifiek. De browser heeft geen invloed op de veiligheid van het forum of andersom. Pas als in de software aanpassingen zijn gemaakt (of foute HTML-tags worden toegestaan) dan komt de veiligheid in het geding. Dáárbij is IE inderdaad kwetsbaarder, maar daar is het dan ook mee gezegd.

Pascal
Contacteer:

Bericht door Pascal » 11 nov 2009, 14:39

paul schreef:IE staat bekend om zijn gevaarlijke security issues. Het is vrij algemeen bekend dat IE de onveiligste browser is welke er bestaat. De kans dat je een virus krijgt als je IE gebruikt is een stuk hoger als wanneer je firefox of een andere browser gebruikt.
Ow, krijgen we dat: "wij van wc-eend" verhaal weer -.-

Geen enkele browser is 100% dicht, zo ook niet met software, IE is wat onveiliger, maar Firefox heeft ook een heleboel kritieke fixes de laatste tijd, Hoe populairder een browser wordt, des te aantrekkelijker het wordt om er mallware voor te gaan maken. (Je wilt natuurlijk dat zoveel mensen slachtoffer worden of niet?).

En IE volgt bijna de meeste webstandaarden niet, dat is niet helemaal ;)
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 11 nov 2009, 22:16

Ik heb ook nooit gezegt dat een andere browser 100% waterdicht is ;). Echter, IE heeft, ten opzichten van FF, een heel hoop meer fouten gehad, welke ook een hoop meer invloeden gehad hebben. De meeste dingen zijn nog steeds specifiek op IE gericht qua virussen, en niet op FF.

Verder, ik heb ook nooit het woord helemaal geschreven, niet lezen wat je wilt lezen, maar lezen wat er staat ;).

Plaats reactie