Wat te doen bij discriminatie

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
wonder1
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mei 2009, 14:47

Wat te doen bij discriminatie

Bericht door wonder1 » 11 mei 2009, 14:52

Ik heb een vraag, op een bepaald php forum ben ik gediscrimineerd, hoe moet ik daar mee omgaan. Kan ik daarover ergens een klacht neer leggen (ik ben gediscrimineerd door de forumbeheerder daar) of moet ik dit melden bij het landelijk meldpunt discriminatie?

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wat te doen bij discriminatie

Bericht door Paul » 11 mei 2009, 15:57

Je zal bij de forumbeheerder of anders bij de politie oid het moeten melden. Wij hosten geen fora en kunnen je met dit soort dingen verder niet helpen.

Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Re: Wat te doen bij discriminatie

Bericht door Lucas » 12 mei 2009, 21:10

Dit is een zaak voor de politie, en het Meldpunt Discriminatie kan je ook goed op weg helpen. Wat ook kan is het aangeven bij zijn provider. Moet je wel met bewijs komen...

http://www.whois.com

Met deze site moet je achter de provider kunnen komen.

wonder1
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mei 2009, 14:47

Re: Wat te doen bij discriminatie

Bericht door wonder1 » 15 mei 2009, 09:37

Lucas schreef:Dit is een zaak voor de politie, en het Meldpunt Discriminatie kan je ook goed op weg helpen. Wat ook kan is het aangeven bij zijn provider. Moet je wel met bewijs komen...

http://www.whois.com

Met deze site moet je achter de provider kunnen komen.
De provider?
Ik ben niet zo thuis in forums. Ze maken gebruik van een phpBB forum type. En de discriminatie is gedaan door de beheerder daar.
Maar is de beheerder en de provider een ander?

Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Re: Wat te doen bij discriminatie

Bericht door Lucas » 15 mei 2009, 15:55

Ja, de provider of host is degene verantwoordelijk voor de inhoud van de website. Die is eigenaar van de computer en die kan dus ook de inhoud verwijderen als het discriminerend is.

En anders kan je het melden bij de politie en zullen ze je wel helpen met stappen ondernemen. Neem wel een kopie/screenshot van het bericht mee... ik ben namelijk geen jurist, ik kan niet oordelen wat wel discriminerend is en wat niet.

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 2315
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wat te doen bij discriminatie

Bericht door Pascal » 15 mei 2009, 16:04

De host is niet als eerste verantwoordelijk voor de inhoud van de website, dit is de webmaster, oftewel de huurder of koper van dat domein. Als de webmaster naar tegen je doet, kun je dit het best melden (met voldoende bewijs) aan te politie, als er content op de website aanwezig is dat discrimerend is kun je dit aan de host van de website (niet webmaster, maar bij diegene waar de servers staan) kwijt en hun zullen kijken wat dan tegen de regels van hun beleid is.

met whois ( http://www.whois.net/ ) en daar domain lookup kun je achter de gegevens van de webmaster komen. Deze gegevens zijn publiekelijk, dus voor iedereen toegangkelijk.
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Re: Wat te doen bij discriminatie

Bericht door Lucas » 16 mei 2009, 19:46

Vele hosts hebben wel huisregels, waar je je aan dient te houden. Dit staat vaak vermeld in de algemene voorwaarden. Mocht het dus niet in orde zijn kan je bij de host aankloppen en die kan besluiten om tot actie over te gaan. Ze kunnen alleen niet vervolgen, ze kunnen alleen "hun handen schoonmaken".

wonder1
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mei 2009, 14:47

Re: Wat te doen bij discriminatie

Bericht door wonder1 » 22 mei 2009, 01:01

de forumbeheerder die heeft de discriminatie gedaan. Gedeeltelijk is dit publiekelijk geweest en gedeeltelijk via de pm. Bewijs verzamelen kan ik niet meer, want toen ik aangaf dat hij me discrimineerde kreeg ik een IP ban

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: Wat te doen bij discriminatie

Bericht door Kevin » 22 mei 2009, 09:08

Als die berichten voor gasten ook leesbaar zijn kan je proberen of een vriend of familie even kan kijken op de site en de teksten even kopieert of een screenshot maakt. Pb's kan je niet bij tenzij hij vergeten is je account te deactiveren, dan zou je vanaf een andere pc (lees ip) kunnen inloggen en de teksten meteen kopieren. Doe dit dan wel op een tijdstip dat het niet druk is op het forum anders zien ze je meteen.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Re: Wat te doen bij discriminatie

Bericht door svenn » 03 jun 2009, 16:42

kevin1979 schreef:Als die berichten voor gasten ook leesbaar zijn kan je proberen of een vriend of familie even kan kijken op de site en de teksten even kopieert of een screenshot maakt. Pb's kan je niet bij tenzij hij vergeten is je account te deactiveren, dan zou je vanaf een andere pc (lees ip) kunnen inloggen en de teksten meteen kopieren. Doe dit dan wel op een tijdstip dat het niet druk is op het forum anders zien ze je meteen.
Screenshots zullen niet als geldig bewijsstuk gelden als jij ze maakt.

Op de vraag "Wat te doen bij discriminatie"; zou ik zeggen, negeer het en ga niet meer naar die site / forum. Laat ze maar roepen.

Plaats reactie