Gebruik gemaakt van een lek in phpbb2 of niet?

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
Carina
Berichten: 103
Lid geworden op: 24 apr 2005, 17:40
Contacteer:

Gebruik gemaakt van een lek in phpbb2 of niet?

Bericht door Carina » 28 apr 2009, 22:39

Ons forum was nog phpbb2.
De reden hiervoor was dat we eigenlijk geen afscheid wilden nemen van onze favoriete Classic template.
Niet de beste reden, maar oké, de leden waren er aan gewend.
Nu is ons forum geconverteerd naar phpbb3 en ook al is het wennen is iedereen wel heel tevreden over de extra mogelijkheden. So far so good dus.

Dit even ter uitleg voor ik over dat phpbb2 forum begin.
Er is een lid op ons forum die op dat oude phpbb2 forum tot twee keer toe in de afgelopen weken een hle thread van meerdere (in een geval een paar honderd pagina's) deed verdwijnen.
Ze zegt zelf dat ze bij het verwijderen van haar bericht, lang op een knop drukte en dat toen het hele topic was verdwenen.
En wat nou het geval val?? Bij de eerste verdwenen thread kwam deze na anderhalve week weer tevoorschijn zomaar ineens stond het er weer. En in het tweede geval stond het er weer de volgende ochtend.

Er is maar 1 admin en dat ben ik.
Ik verander mijn wachtwoord om de paar weken in een moeilijk te raden wachtwoord dat ikzelf niet eens uit mijn hoofd ken.

Het was een php20.0.22 forum. :oops:

Heeft diegene gebruikt gemaakt van een lek?
Of is diegene toevallig op iets gestuit; heeft ze een bepaalde manier van handelen waardoor het haar wel gebeurd en andere mensen niet.
Maar ik snap het gewoon niet. En daarbij kunnen leden eigenlijk ook alleen maar hun laatste post verwijderen. Ik heb het twee andere leden nog laten uit testen. En zelf heb ik het met een testaccount uitgetest.

Ik weet niet of dit goed staat. Ik wil er graag achterkomen wat er is gebeurd en of diegene te goeder trouw is.
Als het hier niet goed staat waar zou ik dit dan kunnen posten?

Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Re: Gebruik gemaakt van een lek in phpbb2 of niet?

Bericht door Lucas » 28 apr 2009, 23:00

Als je geen phpBB2 meer gebruikt, is deze lek toch niet meer van belang?

In ieder geval, dit is geen lek of iets dergelijks. In principe is het ook onmogelijk, en werd er een database update gedaan of iets dergelijks. Het is wellicht allemaal wat technisch... maar ga er van uit dat het commando: "verwijder bericht #1" niet kan veranderen in "verwijder topic #1".

Ik vermoed dat de fout bij een database update lag.

Carina
Berichten: 103
Lid geworden op: 24 apr 2005, 17:40
Contacteer:

Re: Gebruik gemaakt van een lek in phpbb2 of niet?

Bericht door Carina » 28 apr 2009, 23:11

Lucas schreef:Als je geen phpBB2 meer gebruikt, is deze lek toch niet meer van belang?

In ieder geval, dit is geen lek of iets dergelijks. In principe is het ook onmogelijk, en werd er een database update gedaan of iets dergelijks. Het is wellicht allemaal wat technisch... maar ga er van uit dat het commando: "verwijder bericht #1" niet kan veranderen in "verwijder topic #1".

Ik vermoed dat de fout bij een database update lag.
Het is in zoverre van belang dat stel dat een lid dit wel bewust zou doen dat ik diegene dan niet meer zou vertrouwen. Het is niet een erg groot forum. Niet zoveel leden, maar wel allemaal erg actief.

Een database commando? Effe denken hoor..
Zij deed iets waardoor dat draadje verdween.
Ze was berichten aan het verwijderen zei ze en drukte lang op een knopje.
(meer wil ze niet zeggen)
En later (een dag, anderhalve week) stond het er weer.

Dus gewoon een fout die toevallig haar overkwam in die database update?
Misschien stel ik net de verkeerde vragen, ik kan wel overweg met forums maar dit is wel erg technisch.

Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Re: Gebruik gemaakt van een lek in phpbb2 of niet?

Bericht door Lucas » 28 apr 2009, 23:13

Het maakt niet uit hoe lang ze op het knopje drukt... daar sloeg mijn opmerking op.

Ik probeer het met beeldspraak...
Als ik probeer de slaapkamer deur open te doen, en in houd de klink lang naar beneden... gaat nog niet elke deur in huis open. Die klink is alleen voor die deur, en ook alleen die deur gaat open.

Carina
Berichten: 103
Lid geworden op: 24 apr 2005, 17:40
Contacteer:

Re: Gebruik gemaakt van een lek in phpbb2 of niet?

Bericht door Carina » 28 apr 2009, 23:20

Oké, dank je wel.

Maar hoe kan het draadje dan verdwenen zijn toen? Je noemt de database update.

Geen mini hackpoging of wat dan ook? Of trucje?

Nu ontstonden er wel vaker van die kleine foutjes als je iets verwijderd had (ik dus want ik ben de enige die draadjes kan verwijderen). Als ik bv een thread verwijder, dat er dan tijdelijk 1 januari 1970 bij het overzicht stond.
Maar ja, een verdwenen draadje dat ook weer terugkwam hadden we nog niet gehad.

Plaats reactie