Nep accounts

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
TwingoRacer

Nep accounts

Bericht door TwingoRacer » 12 feb 2009, 18:30

Hoihoi,

ik heb een vraagje. Sinds een week heb ik last van nep-accounts die zich aanmelden op mijn website/forum. Ze hebben hele rare nicknames en hele vage emailadressen. De meeste hebben ook een internetadres erbij staan van een Engelse/Amerikaanse site. Het zijn er in totaal 14 geweest. Ik heb ze allemaal handmatig verwijderd, maar ik vroeg mij af of je het überhaupt kan tegenhouden (vast niet, denk ik).. En stel dat ze blijven staan, die nep-accounts - wat voor kwaad kan het??

Alvast bedankt!

Groetjes,
TwingoRacer

Jim
Contacteer:

Re: Nep accounts

Bericht door Jim » 12 feb 2009, 19:04

Helaas is een dezer weken de phpBB3 CAPTCHA gebroken waardoor er massaal spambot registraties doorheen komen. Deze spambots registreren zich om vervolgens soms op je forum alleen reclame/spam te gaan plaatsen. Er zijn wel oplossingen voor om het aantal spambots tot een minimum te houden, neem maar eens een kijkje in dit topic op phpBB.com.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Tom V
Contacteer:

Bericht door Tom V » 12 feb 2009, 20:24

Om even op dat CAPTCHA in te gaan, als het klopt wat ik in de SVN heb gezien; wordt er in de CAPTCHA een nieuwe optie gestoken, waardoor ie waarschijnlijk weer moeilijker wordt (hopelijk vooral voor bots en niet zozeer voor ons.)

Maar zolang wij het kunnen interpreteren, zullen na een tijdje ook bots dit kunnen.

TwingoRacer

Bericht door TwingoRacer » 12 feb 2009, 20:52

Jim schreef:Helaas is een dezer weken de phpBB3 CAPTCHA gebroken waardoor er massaal spambot registraties doorheen komen. Deze spambots registreren zich om vervolgens soms op je forum alleen reclame/spam te gaan plaatsen. Er zijn wel oplossingen voor om het aantal spambots tot een minimum te houden, neem maar eens een kijkje in dit topic op phpBB.com.
Dat verklaart het één en ander. Ik had er voorheen namelijk helemaal geen last van. Ik heb even in die topic gekeken, maar sommige dingen zijn best lastig te begrijpen.. Het technisch Engels lezen is niet geheel makkelijk :)..
Even aankijken en afwachten totdat er een nieuwe versie komt van phpbb..

TwingoRacer

Bericht door TwingoRacer » 14 feb 2009, 11:38

Het eerste spam bericht is geplaatst. Een Engels berichtje, waar wordt gevraagd om op een link te klikken.. Vervelende spambots.. Ik ga toch maar eens kijken of ik wat wijzer wordt uit die link die jullie doorgegeven hebben.. Want vind ze nu een beetje irritant worden.. :evil:

Fridge
Contacteer:

Bericht door Fridge » 14 feb 2009, 13:15

De modificatie Anti-Bot Question installeren, werkt op mijn forum (tot nu toe) afdoende om bots te stoppen.

TwingoRacer

Bericht door TwingoRacer » 15 feb 2009, 16:32

Fridge schreef:De modificatie Anti-Bot Question installeren, werkt op mijn forum (tot nu toe) afdoende om bots te stoppen.
Wat doet dat precies? En waar staat een duidelijke uitleg hoe ik het moet installeren.. Want er staat zoveel tekst, dat ik het niet kan vinden.

Groetjes

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 15 feb 2009, 16:40

Het zorgt ervoor dat er een vraag word toegevoegd aan de registratie pagina, en jij kan die vraag instellen in je Beheerderspaneel. Als het fout geantwoord word dan word de registratie niet toegelaten. Spambots komen er daarom ook meestal niet door.

Om te installeren download je eerst de MOD van de pagina die Fridge je gaf en installeert die.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Plaats reactie