phpBB met 'pre-packed' MODS

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
bergmvd
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2009, 12:27

phpBB met 'pre-packed' MODS

Bericht door bergmvd » 01 feb 2009, 12:34

Zijn er phpBB-downloads te vinden waarin de meest populaire mods al zijn aangebracht? Zo nee, is het een idee om vanuit phpBB.nl een 'speciale versie' aan te bieden waarin de meest populaire mods al zijn opgenomen?

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: phpBB met 'pre-packed' MODS

Bericht door Paul » 01 feb 2009, 12:53

Die zullen er mischien wel zijn, maar wij ondersteunen deze niet. Verder is het voor iedereen verschillend welke MODs nodig zijn ;). Er zal vanuit phpBB.nl ook geen premod gemaakt worden.

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 2315
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: phpBB met 'pre-packed' MODS

Bericht door Pascal » 02 feb 2009, 20:06

Als je even googled heb je er al een paar, maar het is ieder zijn eigen smaak ^^
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Re: phpBB met 'pre-packed' MODS

Bericht door Lucas » 02 feb 2009, 20:13

Ook supporten wij vrijwel geen pre-packages

BetaDevil
Berichten: 2810
Lid geworden op: 28 mei 2006, 15:27

Re: phpBB met 'pre-packed' MODS

Bericht door BetaDevil » 02 feb 2009, 23:03

Ik vind pre-mods veel te vol zitten altijd. Ik vind het in ieder geval ook veel fijner om zelf te beslissen welke mods ik er altijd in wil, zo kun je bepalen wat je wilt en wordt je niet opgedrongen gebruik te maken van functies die je helemaal niet wilt, zoals een fotoalbum of een kennisbank.

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Re: phpBB met 'pre-packed' MODS

Bericht door svenn » 03 feb 2009, 10:27

Vroeger was premod versies vaak ook "pre-hacked" versies. Omdat zoveel modificaties erin zitten, die lekken vertonen, en die niet/nauwelijks worden opgelost. Een phpbb.nl pre-mod, zou eventueel wel "veilig" zijn, maar zoals paul, pascal en betaDevil al zeiden, is het inderdaad smaak afhankelijk welke mods je wil ;).

bergmvd
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2009, 12:27

Re: phpBB met 'pre-packed' MODS

Bericht door bergmvd » 03 feb 2009, 22:03

Ok, het was ook maar een suggestie omdat ik van de week mijn forum (xampp.nl) heb geupgrade van versie 2 naar versie 3 en best een tijdje bezig ben geweest met het herinstalleren/zoeken naar een geschikte SEO-mod. Daarnaast zie je op het serviceforum dat er ook redelijk veel vraag is naar bijvoorbeeld de PortalMod.

Het was ook niet de bedoeling om tientallen mods toe te voegen maar meer een tip om wel de 2 a 3 meest gevraagde mods toe te voegen om zo 'minder' vraag te hebben naar de installatie hiervan via het serviceforum.

Groet, Marcel

Overigens wel een applause voor de mensen die zich hier vrijwillig mee bezig houden.

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Re: phpBB met 'pre-packed' MODS

Bericht door svenn » 04 feb 2009, 16:17

Wel, bij phpBB 2 was dit meer aan de orde, anti-spam mods bijvoorbeeld. Ook werden birthday mods enzo vaak geïnstalleerd, gezien het aantal support topics ;) Maar bij phpBB 3 zijn een heleboel van die functies al "beschikbaar". Alle laatste nieuwe snufjes zitten er op. Overigens is een portal mooi, maar niet erg functioneel, iedere extra klik zorgt er namelijk ervoor dat er minder users effectief de content bekijken. Dus SEO en Portal is al een vreemde combinatie (Ik beweer niet dat een portal een negatieve invloed zou hebben hoor.).

Ook zijn modificaties niet steeds 'objectief', en zijn er sommige mod auteurs die hun handtekening in het copy plaatsten of om geld smeken ...
Ik moet wel opmerken dat het phpBB 3 pakket al reeds de Nederlandse taal als standaard heeft en dus eigenlijk al een beetje speciaal is ;). Het is zeker geen slecht idee, maar praktisch word het moeilijker.

Plaats reactie