PHPbb, "gast" die alles op je forum kan zien

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
vdmjordy
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 aug 2008, 11:33

PHPbb, "gast" die alles op je forum kan zien

Bericht door vdmjordy » 13 jan 2009, 21:34

Ik logde net in op mijn beheerderspanel. Toen zag ik dat een "gast" een besloten deel van het forum aan het bekijken was. Je kan dat deel van dat forum niet zonder als je niet bent geregistreerd en als je niet tot een bepaalde groep hoort. Toch zag ik die "gast" in die gedeeltes kijken. Hoe kan dit, en wat zijn dit voor personen? Het ip adres kwam uit de VS.

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 2315
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: PHPbb, "gast" die alles op je forum kan zien

Bericht door Pascal » 13 jan 2009, 21:54

Waarschijnlijk een robot of crawler de meeste zijn nog niet geindentificeerd, denk maar aan google bot, alleen die staat dan in het bot lijstje,

check voor de zekerheid even de forum permissies van dat forum, je weet maar nooit ;)
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

vdmjordy
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 aug 2008, 11:33

Re: PHPbb, "gast" die alles op je forum kan zien

Bericht door vdmjordy » 13 jan 2009, 22:55

Pascal schreef:Waarschijnlijk een robot of crawler de meeste zijn nog niet geindentificeerd, denk maar aan google bot, alleen die staat dan in het bot lijstje,

check voor de zekerheid even de forum permissies van dat forum, je weet maar nooit ;)
Ik heb het al getest, als ik uitlog, (dus gast ben). Zie ik geen forum onderwerpen etc. :)

Kan het niet zo zijn dat bepaalde IP adressen / bepaalde instellingen (bv politie oid) iets hebben waardoor ze alles van dat forum kunnen zien?

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20301
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: PHPbb, "gast" die alles op je forum kan zien

Bericht door Paul » 13 jan 2009, 22:58

Waarschijnlijk was het gewoon een gast die de forum_id raden, en dan een login scherm krijgen. phpBB denkt dan dat ze daar zijn, terwijl ze enkel een login scherm krijgen :)

vdmjordy
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 aug 2008, 11:33

Re: PHPbb, "gast" die alles op je forum kan zien

Bericht door vdmjordy » 14 jan 2009, 10:47

paul schreef:Waarschijnlijk was het gewoon een gast die de forum_id raden, en dan een login scherm krijgen. phpBB denkt dan dat ze daar zijn, terwijl ze enkel een login scherm krijgen :)
Maar dan kan er toch niet staan "Bekijkt moderator forum" terwijl het moderator forum juist alleen toegang geeft tot bepaalde users, en daar hoort "gast" niet bij.

Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Re: PHPbb, "gast" die alles op je forum kan zien

Bericht door Lucas » 14 jan 2009, 13:27

Op papier bekijken ze het moderatorforum, maar ze worden alleen even tegengehouden.

Zie het als het instappen in een vliegtuig. Er staat eigenlijk: "Stapt in vliegtuig", alleen moet hij/zij nog wel even langs de douane. Als blijkt dat er geen geldig visum is, mag hij niet instappen.

Oftewel, hij/zij moet alleen inloggen om het te bekijken en de rechten ervoor hebben, kan of heeft hij/zij dat niet mag hij/zij ook niet naar binnen. ^^

vdmjordy
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 aug 2008, 11:33

Re: PHPbb, "gast" die alles op je forum kan zien

Bericht door vdmjordy » 14 jan 2009, 16:26

Het blijken inderdaad bots te zien. Kan ik zo'n bot ook toegang weigeren? En is het zo dat een bot wel data kan zien die eigenlijk niet voor hem toegankelijk is?

Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Re: PHPbb, "gast" die alles op je forum kan zien

Bericht door Lucas » 14 jan 2009, 16:29

Nee, een bot is ook gewoon een gast. Als hij geen permissies heeft om het te zien, dan ziet hij het ook niet ^^

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 2315
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: PHPbb, "gast" die alles op je forum kan zien

Bericht door Pascal » 14 jan 2009, 16:43

Ik heb dat ook af en toe, mischien is het een bot die gokt?
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Re: PHPbb, "gast" die alles op je forum kan zien

Bericht door svenn » 15 jan 2009, 08:56

een gokkende bot om indexeren ? lijkt me sterk, als ,ergens een link staat zal een bot dat ja maar Ik denk eerder dat het de login, is van een gebruiker,dat kun je perfect testen, door zelf te testen. en ip te checken.

Plaats reactie