Blacklisted

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
Ruultje
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2006, 20:54

Blacklisted

Bericht door Ruultje » 11 jan 2009, 00:10

Klein probleempje. Ik heb al eens gezocht op Google maar kan niets vinden. En via de zoekfunctie hier. Vindt het bovendien een vreemde zaak. Ik weet ook niet of deze hier hoort, maar kan niet anders vinden.

Sinds deze week hebben wij ook de 3.0 versie in gebruik genomen. Ik ben zelf één van de Admins. Nu kon ik echter gewoon posten tot vanmorgen. Wanneer ik een bericht wil plaatsen krijg ik de volgende melding:
Your IP (IP-adres staat hier geschreven) has been blocked because it is blacklisted. For details please see http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=ip-adres

Ik snap niet hoe dit ineens kan. Bovendien deed gisteren alles het nog. Nu ben ik wel niet bij mij zelf thuis en worden hier meerdere pc's gebruikt. Maar dat die spammen, daar kan ik mij weinig onder voorstellen.

Ik ben al gaan kijken in het Admingedeelte maar kan niets vinden. Iemand enig idee hoe dit probleem op te lossen is? Zal geen enkele reden kunnen bedenken waarom het op de blacklist staat. Het IP-adres (@Home, nog altijd) verandert hier wel om de haverklap. Maar of dat een probleem is? Ik hoop dat ik deze vraag hier kan stellen, anders laat het mij maar weten.

Het is alleen op dat forum, op geen enkel ander (die phpBB 3.0 versie gebruikt).

Gebruikersavatar
MandersOnline
Berichten: 732
Lid geworden op: 27 aug 2003, 22:58
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Blacklisted

Bericht door MandersOnline » 11 jan 2009, 10:28

Als eerste zou ik je dan echt aanraden om je computer even geheel na te kijken en als je er meerdere hebt ze allemaal 1 voor 1 na te kijken en dan de rest uit hebben staan.

In het beheerderspaneel aangekomen zie ik links vrijver onderin staan:
Instellingen beveiliging
of
Security settings

Daar kun je het uitschakelen bij:
Controleer IP in de DNS Blackhole List:
of
Check IP against DNS Blackhole List:

Ruultje
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2006, 20:54

Re: Blacklisted

Bericht door Ruultje » 11 jan 2009, 12:58

Ik zal in elk geval de pc's eens nakijken voor de zekerheid. Instelling nu inderdaad gevonden. Heb hem op no gezet. En kan nu weer gewoon reageren. In elk geval bedankt!

Gebruikersavatar
MandersOnline
Berichten: 732
Lid geworden op: 27 aug 2003, 22:58
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Blacklisted

Bericht door MandersOnline » 11 jan 2009, 15:15

Zowiezo wil ik je dan nog meegeven Kijk even via de opgegeven link die jij kreeg meestal hebben ze een stukje informatie over de reden dat je op die lijst staat

Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 2741
Lid geworden op: 02 dec 2003, 17:38
Locatie: Omgeving Goslar (Duitsland)
Contacteer:

Re: Blacklisted

Bericht door Bas » 13 jan 2009, 07:59

MandersOnline schreef:Zowiezo wil ik je dan nog meegeven Kijk even via de opgegeven link die jij kreeg meestal hebben ze een stukje informatie over de reden dat je op die lijst staat
Wat meestal is dat je een 'dynamisch' IP-adres hebt, deze feature is dus volstrekt nutteloos.

Plaats reactie