Forum MODS 3.0.4

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
Finny
Contacteer:

Forum MODS 3.0.4

Bericht door Finny » 25 dec 2008, 17:50

Wat mij opvalt aan de beschikbare toevoegingen voor phpbb 3, is dat deze allemaal voor de oudere verzie(s) zijn gemaakt.
Zo zijn er een groot aantal extra's voor 3.0.0 en 3.0.2.
Ik neem aan dat een groot aantal gebruikers hun forum reeds hebben gewijzigd naar de nieuwste verzie 3.0.3, of 3.0.4.

Vroeger met het phpbb 2 -systeem gebruikte ik een groot aantal toevoegingen om aan het forum toch wat meer sfeer en gebruiksgemak toe te voegen.
Denk aan een tweede instelbare rang etc. etc.
Jammer dat dit met mijn huidige verzie 3.0.4 niet meer kan, want hoewel ik goed gezocht heb, is er nagenoeg geen enkele toevoeging/extra voor te vinden.

Om dus de discussie op gang te brengen.
Hoe denken jullie hierover? Vinden jullie dit eveneens jammer of ben ik de enige?

Toch nog enig doel van dit onderwerp: om hier wat verandering in te brengen.
Ik ben zelf namelijk niet echt een persoon met verstand van design en scripting, dus ik ben afhankelijk van de creaties van andere personen.
Hopelijk voelen een aantal personen zich geroepen om zijn/haar creatie ook beschikbaar te maken voor 3.0.4 en zo vele anderen weer te helpen met hun mooie toevoegingen.

Groetjes, Finny
Laatst gewijzigd door Finny op 26 dec 2008, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
DW# Dutch Warrior Clan
Nederlandstalige Multigaming clan. Minimaal 14 jaar / TS verplicht.
Een van de gezelligste clans van de BENELUX.

Salomon

Re: Forum MODS 2.0.4

Bericht door Salomon » 25 dec 2008, 17:55

Veel modificaties voor 3.0.3 of kleiner werken (soms met kleine aanpassingen in FIND's etc) toch wel op 3.0.4 hoor.. Uitproberen (maar maak wel een backup!) kan dan nodig zijn.

Overigens vermoed ik dat je 3.0.4 in je titel bedoelt? ;)

Finny
Contacteer:

Re: Forum MODS 3.0.4

Bericht door Finny » 26 dec 2008, 09:08

Ja inderdaad, ik bedoelde 3.0.4 (heb ik nu aangepast).

En tuurlijk kan je hier en daar wat aanpassen, maar het risico dat er wat fout gaat kan ik met mijn huidige forum niet nemen.
Het forum heeft momenteel ongeveer 1.000 berichten en 45 gebruikers.
Dus als ik niet zeker weet dat het niet werkt, dan ga ik het niet proberen op het huidige forum.
Ook al heb ik een back-up gemaakt.

Dus dan is het idee om een 2e forum op te zetten om de MODS te testen.
Is misschien wel een idee.
DW# Dutch Warrior Clan

Salomon

Bericht door Salomon » 26 dec 2008, 09:18

Dat is altijd een goed idee. Lokaal alle bestanden + een kopie van de database van je live forum zetten, zo weet je zeker dat je niet voor de database rare verrassingen krijgt. Dan alle SQL edits bewaren, die uitvoeren op je live forum en de bestanden uploaden (moet je wel zeker weten dat er in de tussentijd niks veranderd is) en klaar is kees, ehm, finny :)

BetaDevil

Bericht door BetaDevil » 26 dec 2008, 22:10

Als je (zo goed als) zeker wilt weten of een MOD niets kan aandoen aan je forum, volg dan deze tips:
  • Download alleen door het phpBB.com MOD Team gevalideerde modificaties
    Het phpBB.com MOD Team stelt hoge eisen aan de veiligheid van een modificatie, waardoor de kans dat de veiligheid van je forum op het spel staat minimaal is.
  • Lees altijd alle pagina's van een Modificatie-topic door
    Iedere gevalideerde modificatie op phpBB.com heeft zijn eigen supporttopic op het forum. Als je deze helemaal doorleest weet je dus welke problemen vaak voorkomen en of de modificatie compatible is met een nieuwere versie.
  • Controleer alle wijzigingen
    Controleer altijd de wijzigingen die je hebt aangebracht voordat je alles online update. Hierdoor voorkom je eventuele fouten die je hebt gemaakt.
  • Bij twijfel meteen om support vragen
    Wanneer je denkt dat de modificatie schade heeft aangericht aan je forum, vraag dan meteen support op phpBB.com, phpBBService.nl, phpBB.nl etc. zodat die kunnen helpen. Hiermee verbeter je niet alleen je eigen forum, maar met geluk ook alle andere gedupeerden.

Finny
Contacteer:

Bericht door Finny » 27 dec 2008, 19:25

Ik kan aan het bovenstaande niks toevoegen.
Een gelukje dat ik mezelf registreerde op dit forum ;)
Keep up the good work !
DW# Dutch Warrior Clan

Plaats reactie