Update phpbb en geinstalleerde MOD's

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
john007

Update phpbb en geinstalleerde MOD's

Bericht door john007 » 22 nov 2008, 12:07

hoe zit het met de MOD's en de PHPBB updates?

Ik ben een forum aan het opzetten, daarin wil ik MOD's gaan (laten) installeren. Nu komt er een moment dat er een nieuwere versie uitkomt en een update van de basisbestanden gewenst is.

Wat gebeurd er als je een update van de basisbestanden doet met de reeds geinstalleerde MOD's? Moet je die daarna opnieuw installeren? Moeten de MOD's in een aparte map zodat deze niet overschreven worden bij de updates?

Sommige MOD's maken gebruik van basisbestanden (inhoudelijke wijzigingen basisbestand). Hoe ga je daarmee om?

Weet u/jij hoe dit zit en kan je me daar iets meer over uitleggen?

p.s. Ik heb gezocht in de wiki maar kan niet een antwoord vinden

Pascal
Contacteer:

Re: Update phpbb en geinstalleerde MOD's

Bericht door Pascal » 22 nov 2008, 12:44

je kunt de automatische updater gebruiken, met deze kun je bestanden samenvoegen, als je problemen krijgt kun je de code changes gebruiken ;)

De meeste mods (behalve acp add user mod) werken met phpbb 3.0.3 ;)
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
You cut me open

Salomon

Bericht door Salomon » 22 nov 2008, 12:47

Waar baseer je dat op? In het topic van de acp add user mod is niks gezegt over incompabiliteit; sterker nog, Highway of Life (die de mod heeft gemaakt) schrijft dit:
Yes, usually MODs for 3.0.0, 3.0.1, and 3.0.2 are going to be compatible with 3.0.3

Pascal
Contacteer:

Bericht door Pascal » 22 nov 2008, 12:52

@salomon, ik kom er net achter dat het een bug in phpbb3 was :?

acp add user mod doet het gewoon ^^
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
You cut me open

BetaDevil

Bericht door BetaDevil » 22 nov 2008, 15:51

Als een modificatie niet meer werkt wordt het vaak snel gemaakt door de auteur van de modificatie, of in het supporttopic op phpBB.com wordt een fix gegeven door een gebruiker van de modificatie. Ook kun je hier om support vragen als een MOD het niet meer doet en zal er zeker iemand zijn die je kan helpen bij het repareren van de MOD ;)

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 22 nov 2008, 16:07

Salomon schreef:Waar baseer je dat op? In het topic van de acp add user mod is niks gezegt over incompabiliteit; sterker nog, Highway of Life (die de mod heeft gemaakt) schrijft dit:
Yes, usually MODs for 3.0.0, 3.0.1, and 3.0.2 are going to be compatible with 3.0.3
En waaraan lijd je dan af dat zijn mod ook nog toevallig werkt dan? ;) (Ik weet namelijk dat er wel issues zijn met zijn MOD, maar dat is enkel coding wise).

Salomon

Bericht door Salomon » 22 nov 2008, 19:41

paul schreef:
Salomon schreef:Waar baseer je dat op? In het topic van de acp add user mod is niks gezegt over incompabiliteit; sterker nog, Highway of Life (die de mod heeft gemaakt) schrijft dit:
En waaraan lijd je dan af dat zijn mod ook nog toevallig werkt dan? ;) (Ik weet namelijk dat er wel issues zijn met zijn MOD, maar dat is enkel coding wise).
Ik baseer het op het feit dat ik mensen ken die de mod met phpBB3.0.3 gebruiken, en dat in het topic van die mod die volgens mij toch wel door een aantal mensen gebruikt wordt, geen dingen lees dat hij niet werkt met 3.0.3.

Plaats reactie