Met 2 door gaan of over op 3????

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
egahn
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 okt 2008, 17:35

Met 2 door gaan of over op 3????

Bericht door egahn » 08 okt 2008, 17:54

Conversie van phpBB2 naar phpBB3 zal wel gewoon mogelijk blijven, alsmede het herstellen van gehackte fora. Dit blijft mogelijk tot 1 januari 2009.
Mijn vraag is : Hoelang kan ik nog ongestoord van mijn forum blijven genieten in phpBB2.
Is dat na 1 jan 2009 ook nog wel mogelijk of moet ik maar zo snel mogelijk over naar 3.
Is daaraan verbonden dat al mijn leden zich opnieuw moeten aanmelden.

Vast bedankt. 8-)

groet egahn
Verplaatst naar 3.0 Discussie
- Bee

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Re: Met 2 door gaan of over op 3????

Bericht door Salomon » 08 okt 2008, 17:56

Je kan phpBB2 gewoon blijven gebruiken, alhoewel support zal vervallen en het aangeraden is om over te stappen naar 3. Alle gebruikers, berichten, groepen en instellingen worden geconverteerd, maar modificaties en stijlen niet.

egahn
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 okt 2008, 17:35

Re: Met 2 door gaan of over op 3????

Bericht door egahn » 08 okt 2008, 17:59

Hartelijk dank voorhet snelle antwoord en ik zal er mijn voordeel uit halen.

groet egahn

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Met 2 door gaan of over op 3????

Bericht door Paul » 12 okt 2008, 10:43

Je moet niet vergeten dat wanneer je 2.0.x gebruikt je meerdere software gebruikt wat geen security updates meer krijgt, en dus potentieel onveilig is. Dit is niet alleen phpBB zelf, maar ook PHP en mysql.

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Met 2 door gaan of over op 3????

Bericht door Jim » 12 okt 2008, 17:07

Dat is het eigenlijk nu al aangezien de PHP4 al is verlopen ...
phpBB2 volgt over een paar maanden.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Met 2 door gaan of over op 3????

Bericht door Paul » 12 okt 2008, 18:28

JimB schreef:Dat is het eigenlijk nu al aangezien de PHP4 al is verlopen ...
phpBB2 volgt over een paar maanden.
Als je nu me post leest, dan is dat wat ik zeg :roll:

Gebruikersavatar
mosymuis
Berichten: 6940
Lid geworden op: 05 feb 2003, 14:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Met 2 door gaan of over op 3????

Bericht door mosymuis » 13 okt 2008, 13:27

Ik kies er bewust voor om op phpBB2 te blijven werken met mijn forum SH, omdat ik de jaren werk in custom modificaties en de style niet wil weggooien door opnieuw te beginnen op basis van phpBB3. Het risico op onontdekte of stilgehouden security bugs in phpBB2 acht ik erg klein omdat er nu jaren is gezocht door hackers en de software imo daardoor als veilig kan worden beschouwd. Van PHP4 of MySQL3/4 is geen sprake aangezien de server wel gewoon bijgewerkt wordt, en het forum met de nieuwe versies overweg kan. En als er in de toekomst specifieke compatibiliteitsproblemen ontstaan kan ik die zelf wel oplossen, als dat dan al niet is gebeurd door andere eigenwijze fanatiekelingen zoals ik ;)

Kortom zou ik het niet zomaar iedereen aanraden om stug phpBB2 te blijven gebruiken; alleen als je zelf voldoende technische kennis hebt en/of een enorm gemodificeerd board. phpBB3 is in alle andere gevallen wel beslist de way to go.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 2376
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:24
Locatie: memberlist.php

Re: Met 2 door gaan of over op 3????

Bericht door Johan » 14 okt 2008, 07:12

mosymuis schreef:[..]

Kortom zou ik het niet zomaar iedereen aanraden om stug phpBB2 te blijven gebruiken; alleen als je zelf voldoende technische kennis hebt en/of een enorm gemodificeerd board. phpBB3 is in alle andere gevallen wel beslist de way to go.
Precies! Blijven bij phpBB2 zonder eigen fixes kan gevaarlijk zijn. Echter, met veel technische kennis, kan je die zelf oplossen en het gewoon blijven gebruiken.

Er zullen waarschijnlijk ook wel fanatiekelingen komen die op een site allemaal zelfgemaakte upgrades maken..
Voormalig Support Teamlid

Gebruikersavatar
jh0nny
Berichten: 943
Lid geworden op: 11 mar 2004, 20:05
Contacteer:

Re: Met 2 door gaan of over op 3????

Bericht door jh0nny » 14 jun 2009, 10:53

Ik blijf voorlopig ook gewoon 'trouw' aan 2, simpelweg omdat ik 2 een stuk beter onder de knie heb qua structuur en aanpassingen zo makkelijker te maken zijn.
Buiten dat vind ik 3 teveel opties hebben waar ik zelf geen gebruik van zal maken en dan moet ik dat er weer allemaal uithalen om enig snelheidsvoordeel te behalen en dat gaat me ook weer wat ver en de mogelijkheden bij 2 zijn voor mij eindeloos en voldoen dus aan de gestelde eisen.

Mijn nieuwe site project ben ik ook gewoon begonnen met versie 2.
Barki.nl

Plaats reactie