Mijn forum is sinds gisteren geupgrade naar 3.0.2 en dit is echt een super verandering maar ik vraag me af wat dit gaat betekenen voor mijn dataverkeer.
Zal dit erg omhoog gaan of is het verschil tussen 2 en 3 niet zo heel groot?
En stel dat ik bijlagen (of misschien zelfs fotoalbums) toesta hoe hard gaat het dan omhoog?
De database is nu: Databasegrootte: 59.7 MiB en het dataverkeer wat ik nu genereer is hier terug te vinden.
Dataverkeer
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Re: Dataverkeer
De versie-verschillen zijn moeilijk aantoonbaar. Hoe vaak wordt een pagina opgevraagd, hoeveel wordt er gepost, hoeveel indexeringsbots komen hoe vaak op bezoek - dat bepaalt veel. Bijlagen en foto-albums genereren uiteraard dataverkeer.
Was benieuwd naar ervaringen van anderen hierover, dus niet dat iemand mij specifiek moet gaan vertellen hoe het bij mij zal gaan want dat is koffiedik kijken natuurlijk.
De meeste webmasters zijn wel op de hoogte van dat soort veranderingen zodoende dat ik hoopte dat iemand anders zijn/haar ervaring hierover kon vertellen.
Het is logisch dat bijlagen en foto-albums dataverkeer genereren maar vind het vervelend voor de leden het eerst aan te zetten en dan ineens uit te zetten als het dataverkeer veel te hard omhoog gaat.
De meeste webmasters zijn wel op de hoogte van dat soort veranderingen zodoende dat ik hoopte dat iemand anders zijn/haar ervaring hierover kon vertellen.
Het is logisch dat bijlagen en foto-albums dataverkeer genereren maar vind het vervelend voor de leden het eerst aan te zetten en dan ineens uit te zetten als het dataverkeer veel te hard omhoog gaat.
Je dataverkeer zal wel iets stijgen, maar niet super veel.
Zowiezo is het dataverkeer wat je momenteel gebruikt niet erg veel. 13gig per maand is niets
(Ik host een site die dat per dag gebruikt bijna). Ik vermoed dat je zo tussen de 15 en 16 gig per maand zal gebruiken, mits je geen overmatig gebruik maakt van bijlages.
Verder is het erg moeilijk om dit soort dingen te voorspellen, als het geheel forum afhankelijk is
.
De database grote heeft verder erg weinig te gebruiken met datavekeer gebruik
Zowiezo is het dataverkeer wat je momenteel gebruikt niet erg veel. 13gig per maand is niets

Verder is het erg moeilijk om dit soort dingen te voorspellen, als het geheel forum afhankelijk is

De database grote heeft verder erg weinig te gebruiken met datavekeer gebruik
Ik word eigenlijk geacht niet meer als 10 GB per maand te gebruiken maar dat zie ik niet snel gebeuren.
Ik vermoed ook dat met wat extra opties (en uiteindelijk ook meer dataverkeer) dat ik meer leden kan trekken.
Zal me tot minstens half januari moeten zien te gedragen, daarna kan ik ergens een resellerpakket afnemen met 250 GB dataverkeer per maand en 50 GB schijfruimte.
Dan hoef ik er maar een heel klein beetje van te verkopen en ik heb al winst.
Maar tot die tijd moet ik geduld hebben
Dat de database grootte weinig invloed heeft op het dataverkeer wist ik, zo leer ik iedere keer wat bij.
Ik vermoed ook dat met wat extra opties (en uiteindelijk ook meer dataverkeer) dat ik meer leden kan trekken.
Zal me tot minstens half januari moeten zien te gedragen, daarna kan ik ergens een resellerpakket afnemen met 250 GB dataverkeer per maand en 50 GB schijfruimte.
Dan hoef ik er maar een heel klein beetje van te verkopen en ik heb al winst.
Maar tot die tijd moet ik geduld hebben

Dat de database grootte weinig invloed heeft op het dataverkeer wist ik, zo leer ik iedere keer wat bij.