Live Search noemt phpBB malware, of heb ik het mis?

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Christophe
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jul 2008, 16:37
Locatie: Stekene, België
Contacteer:

Live Search noemt phpBB malware, of heb ik het mis?

Bericht door Christophe » 24 jul 2008, 21:11

Als ik zoek op www.live.com met de volgende zoektermen /phpbb forum/ dan komt er het volgende tevoorschijn:

We are seeing an increased volume of traffic by some malware software. In order to protect our customers from damage from that malware, we are blocking your query. A few legitimate queries may get flagged, and for that we apologize. Please be assured that we are hard at work on this problem and hope to get it resolved even better as soon as possible.

If you are using phpBB, please check out the phpBB downloads site http://www.phpbb.com/downloads.php and make sure you are not vulnerable.

- MSN Search Team


Weet er iemand wat dit juist wil zeggen? :?

Gebruikersavatar
Christophe
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jul 2008, 16:37
Locatie: Stekene, België
Contacteer:

Re: Live Search noemt phpBB malware, of heb ik het mis?

Bericht door Christophe » 24 jul 2008, 21:13

Of is het zo dat er vele soortgelijke phpBB forums op de markt zijn die dan als malware gebruikt worden, ... :?

Mid
Berichten: 961
Lid geworden op: 03 mei 2008, 23:22

Re: Live Search noemt phpBB malware, of heb ik het mis?

Bericht door Mid » 24 jul 2008, 21:24

Ze adviseren om phpbb-forums te downloaden van de officiële sites. Dat kan dus hier bij "Downloads". :idea:

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: Live Search noemt phpBB malware, of heb ik het mis?

Bericht door Bee » 24 jul 2008, 21:41

Nee. Wat ze zeggen is dat zoekopdrachten naar die term worden geblokkeerd omdat er wormen zijn die zoekmachines misbruiken om niet bijgewerkte installaties te vinden, en deze vervolgens te vernielen. Dat is oude business, dat gebeurde ook al bij versie 2.0.x. Google heeft ook zoiets voor "Powered by phpBB" gehad.

Belangrijk is dus om altijd de laatste versie geinstalleerd te hebben. En natuurlijk is het altijd slim om phpBB te downloaden van een officieële bron, een Sourceforge mirror dus.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Re: Live Search noemt phpBB malware, of heb ik het mis?

Bericht door Lucas » 24 jul 2008, 21:48

phpBB.nl is natuurlijk ook een vertrouwde bron om het pakket en de updates te downloaden.

Gebruikersavatar
Christophe
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jul 2008, 16:37
Locatie: Stekene, België
Contacteer:

Re: Live Search noemt phpBB malware, of heb ik het mis?

Bericht door Christophe » 25 jul 2008, 09:31

Owzo, prima bedankt. Ik houd me er ook altijd aan om bij officiële bronnen te downloaden, dus normaal zit dit wel goed.

De laatste tijd gebruik ik meer en meer Live Search. Zo kom je eens wat anders tegen dan steeds te Google'n. Dit heeft mede te maken dat ik onlangs een vrije val had in de zoekresultaten van Google :( Na veel zoeken ben ik er dan achter gekomen dat vele websites gedaald zijn. Dus zal het niet volledig aan mij liggen, maar dit is een heel ander onderwerp ...

Hier een link voor wie geïnteresseerd is :

http://www.sprout.nl/artikel.jsp?id=1497113

Groeten,

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Live Search noemt phpBB malware, of heb ik het mis?

Bericht door Ger » 25 jul 2008, 12:34

Euh.... 350% minder bezoekers? Da's 250% minder dan 0. :lol:
Mijn mening: SEO is quatsch. Als je gewoon zorgt voor een goede inhoudelijke site die fatsoenlijk is opgebouwd, vinden mensen je vanzelf.

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: Live Search noemt phpBB malware, of heb ik het mis?

Bericht door ElbertF » 25 jul 2008, 13:59

Ger schreef:SEO is quatsch.
Google moedigt het anders wel aan en het kan best effect hebben, alleen zijn veel mensen een beetje uit 't oog verloren wat SEO eigenlijk is. Links spammen en verborgen trefwoorden zijn bijv. geen SEO, heldere bestandsnamen en alt-teksten etc. wel.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Live Search noemt phpBB malware, of heb ik het mis?

Bericht door Ger » 25 jul 2008, 14:07

ElbertF schreef:
Ger schreef:SEO is quatsch.
Google moedigt het anders wel aan en het kan best effect hebben, alleen zijn veel mensen een beetje uit 't oog verloren wat SEO eigenlijk is. Links spammen en verborgen trefwoorden zijn bijv. geen SEO, heldere bestandsnamen en alt-teksten etc. wel.
Dan zijn we het toch met elkaar eens. :)
Dat is namelijk ook wat ik bedoelde met een fatsoenlijk opgebouwde site. Wat ik bedoelde met dat SEO quatsch is, is van die (in mijn ogen louche) bedrijven die je laten betalen om je site hoog in de google-ranks te laten knallen. Dat kan best met allerlei malafide technieken, maar uiteindelijk als je site nog niets te bieden heeft, daal je weer net zo hard omdat de bezoekers meteen weer weggaan. Dat registreert Google óók.
Fin. Deze discussie is weinig gerelateerd aan het topic. Graag weer terug on-topic gaan.
- Bee

Plaats reactie