52 virussen ontdekt in phpbb 3.0.2

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Gesloten
Verwijderd16199

52 virussen ontdekt in phpbb 3.0.2

Bericht door Verwijderd16199 » 16 jul 2008, 11:33

Ja, ik heb hem gedownload van Phpbb.com .
Ik wil hier een grondige verklaring voor, want ik moet nu mijn windows opnieuw installeren door jullie.

Jammer genoeg heb ik de picture niet meer van waar de virussen staan, maar er stond toch echt:

C:\Documents and Settings\David\Mijn documenten\phpbb 3.0.1 to 3.0.2\Install.php .

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Re: DIT KAN ABSOLUUT NIET. 52 virussen ontdekt in phpbb 3.0.2

Bericht door Salomon » 16 jul 2008, 11:43

Dit slaat nergens op, ik weet niet wat jij virussen vindt? En wat is er mis mee dat er dit stond:
C:\Documents and Settings\David\Mijn documenten\phpbb 3.0.1 to 3.0.2\Install.php .

Verwijderd16199

Re: DIT KAN ABSOLUUT NIET. 52 virussen ontdekt in phpbb 3.0.2

Bericht door Verwijderd16199 » 16 jul 2008, 11:44

Salomon schreef:Dit slaat nergens op, ik weet niet wat jij virussen vindt? En wat is er mis mee dat er dit stond:
C:\Documents and Settings\David\Mijn documenten\phpbb 3.0.1 to 3.0.2\Install.php .
Dat stond er, de file waar alle virussen gevonden in zijn.
En ik bedoel dit echt serieus.

Gebruikersavatar
Kroker
Berichten: 126
Lid geworden op: 20 jan 2008, 12:23

Re: DIT KAN ABSOLUUT NIET. 52 virussen ontdekt in phpbb 3.0.2

Bericht door Kroker » 16 jul 2008, 11:44

Ehm, serieus, wat voor virusscanner(s) heb jij? Ik heb er zelf 2 op mijn PC, en níks gevonden...

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Re: DIT KAN ABSOLUUT NIET. 52 virussen ontdekt in phpbb 3.0.2

Bericht door Salomon » 16 jul 2008, 11:46

Davidbarton2 schreef:
Salomon schreef:Dit slaat nergens op, ik weet niet wat jij virussen vindt? En wat is er mis mee dat er dit stond:
C:\Documents and Settings\David\Mijn documenten\phpbb 3.0.1 to 3.0.2\Install.php .
Dat stond er, de file waar alle virussen gevonden in zijn.
En ik bedoel dit echt serieus.
Wat deden die virussen dan? En waarom moet je windows opnieuw installeren? :| Je virusscanner heeft die 'virussen' dan toch verwijderd?

Verwijderd16199

Re: DIT KAN ABSOLUUT NIET. 52 virussen ontdekt in phpbb 3.0.2

Bericht door Verwijderd16199 » 16 jul 2008, 11:46

Kroker schreef:Ehm, serieus, wat voor virusscanner(s) heb jij? Ik heb er zelf 2 op mijn PC, en níks gevonden...
Betaalde Spyware Doctor.
Maarja, sorry voor mijn overdreven reactie, alleen ik ben nu bang dit mijn site besmet is.

Verwijderd16199

Re: DIT KAN ABSOLUUT NIET. 52 virussen ontdekt in phpbb 3.0.2

Bericht door Verwijderd16199 » 16 jul 2008, 11:47

Wat deden die virussen dan? En waarom moet je windows opnieuw installeren? :| Je virusscanner heeft die 'virussen' dan toch verwijderd?

Ja, maar toen kwam er een melding dat sommige bestanden (kweet de namen niet meer) overgeschreven moesten worden, met de install cd.

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Re: DIT KAN ABSOLUUT NIET. 52 virussen ontdekt in phpbb 3.0.2

Bericht door Salomon » 16 jul 2008, 11:50

Even voor de duidelijkheid:

- Als je phpBB van phpbb.com hebt gedownload is de kans zeeeeer klein dat er ook maar een mogelijkheid tot virus inzit.
- een PHP bestand is geen uitvoerbaar bestand, zonder webserver tenminste. Hierdoor is het onmogelijk dat je pc besmet is geraakt door alleen het downloaden, en zelfs het openen met een tekst editor.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 2487
Lid geworden op: 24 jan 2006, 17:04
Locatie: Houtvenne (BE)
Contacteer:

Re: 52 virussen ontdekt in phpbb 3.0.2

Bericht door Tom V » 16 jul 2008, 12:00

phpBB bestaat uit php en html en gif bestanden.
Waarbij php niet wordt uitgevoerd door je eigen PC, dus ook geen risico zijn op virussen
Html bestanden uitgevoerd worden door de browser, maar ook die kan alleen lekken gebruiken van je browser.
En gif bestanden, welke wel de mogelijkheid hebben om geinfecteerd te zijn, maar tenzij je phpBB 3.0.2 van één of andere rare site hebt afgehaald, is de kans 0,00% dat deze virussen bevat.

Trouwens, Spyware docter geeft heel veel False Positives (bestanden die geen virussen zijn toch als virus beschouwen), je kan trouwens steeds alle bestanden terug laten zetten door je virus scanner.

Verwijderd16199

Re: 52 virussen ontdekt in phpbb 3.0.2

Bericht door Verwijderd16199 » 16 jul 2008, 13:53

Dark Inca schreef:phpBB bestaat uit php en html en gif bestanden.
Waarbij php niet wordt uitgevoerd door je eigen PC, dus ook geen risico zijn op virussen
Html bestanden uitgevoerd worden door de browser, maar ook die kan alleen lekken gebruiken van je browser.
En gif bestanden, welke wel de mogelijkheid hebben om geinfecteerd te zijn, maar tenzij je phpBB 3.0.2 van één of andere rare site hebt afgehaald, is de kans 0,00% dat deze virussen bevat.

Trouwens, Spyware docter geeft heel veel False Positives (bestanden die geen virussen zijn toch als virus beschouwen), je kan trouwens steeds alle bestanden terug laten zetten door je virus scanner.
Oke, dan is dit topic vanaf nu overbodig.

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: 52 virussen ontdekt in phpbb 3.0.2

Bericht door Bee » 16 jul 2008, 16:35

Nou, nog niet helemaal, want ik zou als ik jou was overwegen een investering te doen in een betere virusscanner, hier wordt je toch niet vrolijk van :?
... Maar ik modereer (nog) niet.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: 52 virussen ontdekt in phpbb 3.0.2

Bericht door Ger » 16 jul 2008, 17:16

Hoezo investeren? Volgens de tests van Computer!Totaal is de gratis versie van AVG hartstikke goed, vergelijkbaar met McAfee. Draait bij mij al een paar jaar, en heb nog nooit een herinstallatie hoeven doen door virussen.

Mid
Berichten: 961
Lid geworden op: 03 mei 2008, 23:22

Re: 52 virussen ontdekt in phpbb 3.0.2

Bericht door Mid » 16 jul 2008, 17:39

Inderdaad, Ger, ik gebruik AVG ook al tijdenlang zonder problemen. Zie: http://free.avg.com/

Gebruikersavatar
special18
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:31
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: 52 virussen ontdekt in phpbb 3.0.2

Bericht door special18 » 16 jul 2008, 17:46

Ger schreef:Hoezo investeren? Volgens de tests van Computer!Totaal is de gratis versie van AVG hartstikke goed, vergelijkbaar met McAfee. Draait bij mij al een paar jaar, en heb nog nooit een herinstallatie hoeven doen door virussen.
Leuke test van pc totaal maar internationaal staan ze onderaan. Ze lopen achter de grote jongens aan, en gevaarlijke breaches apen ze van andere na en inplementeren ze veel later pas. Zou niet teveel van de bladen geloven en meer studies erover gaan lezen in plaats van een vodje bij de supermarkt.. <_<

Zie jij 1 server avg free edition gebruiken ? nee he? doe het zelf dan al helemaal niet op je pc
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 2487
Lid geworden op: 24 jan 2006, 17:04
Locatie: Houtvenne (BE)
Contacteer:

Re: 52 virussen ontdekt in phpbb 3.0.2

Bericht door Tom V » 16 jul 2008, 18:04

zie jij 1 server windows gebruiken? Nee, doe het dan ook niet!

waar slaat dat nu op. Server vs thuisgebruik is een super groot verschil.
AVG is zeker 1 van de betere virusscanners.
Zelf gebruik ik al lang MCaffee, en buiten dat het redelijk veel ram gebruikt heb ik ook nog geen virus gehad, als je oplet waar je komt en wat je doet heb je het totaal niet nodig.

Mid
Berichten: 961
Lid geworden op: 03 mei 2008, 23:22

Re: 52 virussen ontdekt in phpbb 3.0.2

Bericht door Mid » 16 jul 2008, 18:09

Ik lees regelmatig allerlei computerbladen en elk blad komt weer tot andere resultaten in hun tests. Dus wie moet je nog geloven? Resultaten van alle bladen bij elkaar optellen en dan een keus maken, was mijn conclusie. Avast en AVG komen er in de regel goed uit. Avast beviel mij niet en dus werd het AVG. AVG heeft dagelijks meerdere updates, vaak nog 's avonds laat en ook minimaal 1 op zaterdag en op zondag. Ze houden de boel dus goed op peil.

Geen enkele virusscanner werkt volledig goed. Dus riskante sites vermijden en aanvullende programma's gebruiken is dan geboden.

Iemand, die Computer!Totaal een vodje van de supermarkt noemt, heeft een probleem.

Gebruikersavatar
special18
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:31
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: 52 virussen ontdekt in phpbb 3.0.2

Bericht door special18 » 16 jul 2008, 22:14

Dark Inca schreef:zie jij 1 server windows gebruiken? Nee, doe het dan ook niet!

waar slaat dat nu op. Server vs thuisgebruik is een super groot verschil.
AVG is zeker 1 van de betere virusscanners.
Zelf gebruik ik al lang MCaffee, en buiten dat het redelijk veel ram gebruikt heb ik ook nog geen virus gehad, als je oplet waar je komt en wat je doet heb je het totaal niet nodig.
Of ik servers met windows zie draaien? Ja zelfs IBM doet dat nog. Stel je deze situatie eens voor 4000 accounts op 1 server. Dat apparaatje krijgt nogal wat meer te voorduren dan een normale thuis pc, daarom hoop ik dat je zegt dat het niet te vergelijken valt. Hoeft ook niet vergelijkbaar te zijn gaat om de beste protectie en als we naar protectie gaan kijken moeten we bij het beste op software of hardware wel naar server software en hardware kijken. Want het meeste is daar ook gewoon beschikbaar voor home users, maar dan niet een corperate license. Avg loopt altijd net achter de groote jongens aan. Ja Mcafee is zwaar en ja het is ook beter, het verdedigd beter maar daarnaast is hun anti virus database sneller up 2 date dan avg maar ook kan zijn.

Er is natuurlijk een goeie reden waarom betaalde software nogsteeds bestaat omdat het meerendeel gewoon nogsteeds beter is. En dat geldt ook gewoon in de anti virus markt. Daarnaast applaudiseer ik ook hoe goed mcafee omgaat met het tegengaan van spyware waar gebruikers het meeste last van hebben.

@mid een probleem of een realistiese kijk, zij stellen geen iso standaarden voor of ondersteunen een ontwikkelende rol inde ICT of IT sector. Enige wat zij doen is www.intel.com intypen informatie eraf trekken en in een vodje gooie 1x per maand in de winkel I applaudiseer dat blaadje voor al hun moeite.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 2487
Lid geworden op: 24 jan 2006, 17:04
Locatie: Houtvenne (BE)
Contacteer:

Re: 52 virussen ontdekt in phpbb 3.0.2

Bericht door Tom V » 16 jul 2008, 22:21

Om verder off-topic te voorkomen, gaat dit topic op slot.

Wat we wel kunnen concluderen aangezien het van phpBB.com gedownload is, is dat spyware docter 52x false positives heeft gegeven, en daarmee ook een paar belangrijke files in quarantaine heeft gezet.

We kunnen je dus enkel aanraden om een andere virusscanner dan spyware docter te gebruiken.
En vertellen dat phpBB 3.0.2 volledig clean is. (indien deze niet van malafide servers is gehaald)

Gesloten