Google links delete?
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
-
- Contacteer:
Google links delete?
Ik zou graag mijn hele site uit google willen delete en opnieuw late indexeren omdat meer dan 3/4 links niet meer werken omdat die versie's weg zijn...
Weet iemand hoe dit moet?
Richie
Weet iemand hoe dit moet?
Richie
Re: Google links delete?
Bij Google Webmaster Tools kun je een verzoek indienen, maar die wordt geweigerd als er links naar die pagina's op het internet staan. Google komt vanzelf weer indexeren (gaat heel snel), echter kan het maanden duren voordat oude links (naar pagina's die niet meer bestaan) uit de index verdwijnen.
-
- Contacteer:
Ik heb het geprobeerd maar de link is niet klikbaar :\ElbertF schreef:Bij Google Webmaster Tools kun je een verzoek indienen, maar die wordt geweigerd als er links naar die pagina's op het internet staan. Google komt vanzelf weer indexeren (gaat heel snel), echter kan het maanden duren voordat oude links (naar pagina's die niet meer bestaan) uit de index verdwijnen.
Welke link is niet klikbaar?
https://www.google.com/webmasters/tools/
Hier moet je je eerst aanmelden, en je site verifiëren. Daarna ga je naar Dashboard -> Tools -> Remove URLs.
https://www.google.com/webmasters/tools/
Hier moet je je eerst aanmelden, en je site verifiëren. Daarna ga je naar Dashboard -> Tools -> Remove URLs.
-
- Contacteer:
Al deze bovenstaande regels zijn geen links... werken dus niet bij mij :\Sitecontrole beheren
Crawlsnelheid instellen
Geografische doelregio instellen
Voorkeursdomein instellen
Uitgebreide zoekfunctie voor afbeeldingen
URL’s verwijderen
Gadgets
ik zou een 301 pagina plaatsen voor de vervallen links.
iemand die via Google dan op je link klikt, komt op de vervallen pagina waar een vangnet staat (301 pagina) en dan kun je de gebruikers op je index pagina laten landen.
Google zal na verloop van tijd je vervallen pagina's herkennen en deze uit haar programma verwijderen.
Het nadeel van melden aan Google dat je uit de indexen gehaald wilt worden is dat je daarna een half jaar niet mag aanmelden en dus niet wordt opgenomen.
Eens je dan weer geindexeert bent en uit de 'sandbox' komt daar kunnen weken/maanden overheen gaan.
Ik zou gewoon NIETS doen richting Google, komt vanzelf goed!
iemand die via Google dan op je link klikt, komt op de vervallen pagina waar een vangnet staat (301 pagina) en dan kun je de gebruikers op je index pagina laten landen.
Google zal na verloop van tijd je vervallen pagina's herkennen en deze uit haar programma verwijderen.
Het nadeel van melden aan Google dat je uit de indexen gehaald wilt worden is dat je daarna een half jaar niet mag aanmelden en dus niet wordt opgenomen.
Eens je dan weer geindexeert bent en uit de 'sandbox' komt daar kunnen weken/maanden overheen gaan.
Ik zou gewoon NIETS doen richting Google, komt vanzelf goed!
Precies. De HTTP status codes zijn de juiste manier om dit soort dingen op te lossen; daar zijn ze voor. Google begrijpt daarmee dat pagina's tijdelijk of permanent zijn weggehaald of verhuisd.john007 schreef:ik zou een 301 pagina plaatsen voor de vervallen links.
http://www.w3.org/Protocols/rfc2616/rfc2616-sec10.html
edit: late reactie van mij, maar toch nog op een recent topic... wat is phpBB.nl dood zeg!