De laatste plannen met phpBB 2.0

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
pieterbas12
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 sep 2006, 15:08

Re: De laatste plannen met phpBB 2.0

Bericht door pieterbas12 » 15 aug 2008, 18:41

helemaal hoe jan het zegt ;)

Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Re: De laatste plannen met phpBB 2.0

Bericht door Lucas » 15 aug 2008, 18:58

Dan snap ik het nog niet. Want 3.0 is al overzichtelijk, maar de functionaliteiten van phpBB 3.0 maken het "moeilijker". Het is precies wat mid zegt. Je doet er even over om te snappen wat wat doet, maar als je dat eenmaal doorhebt wil je niet meer terug.

Gebruikersavatar
jh0nny
Berichten: 943
Lid geworden op: 11 mar 2004, 20:05
Contacteer:

Re: De laatste plannen met phpBB 2.0

Bericht door jh0nny » 16 aug 2008, 15:03

Opzich wel te begrijpen allemaal, al blijf ik zelf vrolijk doorgaan binnen het 2.0 gebeuren.
Je ziet het zowel hier als op de .com variant, amper meer topics qua showen van sites en de supportaanvragen zakken ook al naar een minumum.

Zie het zelf niet als een reden om over te gaan naar de 3.0 versie, daarvoor zitten er teveel aanpassingen in lopende sites en voldoet 2.0 goed genoeg en zie ik er geen meerwaarde in om over te stappen.
Ander voordeel kan natuurlijk worden dat de hackers/spammers zich meer richten op de 3.0 variant waardoor wij (lees: 2.0 gebruikers) er amper tot geen last meer van krijgen. :D
Barki.nl

BetaDevil
Berichten: 2810
Lid geworden op: 28 mei 2006, 15:27

Re: De laatste plannen met phpBB 2.0

Bericht door BetaDevil » 16 aug 2008, 15:59

jh0nny schreef:Ander voordeel kan natuurlijk worden dat de hackers/spammers zich meer richten op de 3.0 variant waardoor wij (lees: 2.0 gebruikers) er amper tot geen last meer van krijgen. :D
Ik denk niet dat dit minder wordt, zolang je gewoon je CAPTCHA vernieuwt (of gewoon een anti-spam mod installeert) als er weer spambots komen zul je er verder geen last van hebben. ;)

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 2376
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:24
Locatie: memberlist.php

Re: De laatste plannen met phpBB 2.0

Bericht door Johan » 16 aug 2008, 18:24

jh0nny schreef:Ander voordeel kan natuurlijk worden dat de hackers/spammers zich meer richten op de 3.0 variant waardoor wij (lees: 2.0 gebruikers) er amper tot geen last meer van krijgen. :D
En als het bij phpBB3 niet lukt gaan ze naar de minder up-to-date qua beveiliging versie: phpBB2 :mrgreen:
Voormalig Support Teamlid

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 2315
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: De laatste plannen met phpBB 2.0

Bericht door Pascal » 16 aug 2008, 20:06

Jan schreef:Functionaliteit van phpBB3 met de overzichtelijkheid en simpelheid van phpBB2 (denk ik toch)
Dat is meer phpBB4 :P
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: De laatste plannen met phpBB 2.0

Bericht door Bee » 29 aug 2008, 14:17

Enkele berichten zijn naar hier verplaatst: viewtopic.php?p=373729#p373729
... Maar ik modereer (nog) niet.

Insomnia
Berichten: 277
Lid geworden op: 15 apr 2006, 20:52
Contacteer:

Re: De laatste plannen met phpBB 2.0

Bericht door Insomnia » 30 aug 2008, 19:37

Lucas schreef:Dan snap ik het nog niet. Want 3.0 is al overzichtelijk, maar de functionaliteiten van phpBB 3.0 maken het "moeilijker". Het is precies wat mid zegt. Je doet er even over om te snappen wat wat doet, maar als je dat eenmaal doorhebt wil je niet meer terug.
Effe voor de duidelijkheid JIJ vindt phpbb3 er simpel uit zien, maar andere en ik zelf vinden toch phpbb 2.0.23 simpele en makkelijker geen gekloots met dingen gewoon wat het moet doen.

Jammer dat ook hier het support stop ( ik vindt helaas dat phpbb.nl zowie aan het afgaan is kom er ook nog maar amper alleen als ik me verveel :D hopelijk wordt phpbb.nl nog beter en als het kan wil ik daar zelfs ook nog mee helpen )

Zowiezo lijkt het mij verstandig om toch door te gaan met phpbb 2.0.x support zie het als best effert.
Binnenkort Phpbb2Support.nl ! voor al je problemen/mods etc voor Phpbb2

We zoeken nog leden !!

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: De laatste plannen met phpBB 2.0

Bericht door Jim » 30 aug 2008, 19:41

Insomnia schreef: Zowiezo lijkt het mij verstandig om toch door te gaan met phpbb 2.0.x support zie het als best effert.
Daar kan je natuurlijk heel lang over door gaan zeuren.
Maar volgens mij zijn wij duidelijk genoeg geweest dat wij phpBB.com volgen.

En dat doen wij/zij niet zomaar, zij denken ook niet van: "He, we hebben geen zin meer in phpBB2, laten we stoppen met de support ervan". Nee, zij hebben daar een duidelijke reden voor en die volgen wij.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Insomnia
Berichten: 277
Lid geworden op: 15 apr 2006, 20:52
Contacteer:

Re: De laatste plannen met phpBB 2.0

Bericht door Insomnia » 30 aug 2008, 19:48

Hoi

1 ik zeur niet ik geef alleen iets aan, ik zeg zowie zo al zie het als best effert.

2 Ik kan best begrijpen dat jullie phpbb.com willen volgen, dus natuurlijk jullie keuze.
Maar dat houd toch niet in dat phpbb.nl geen appart subdomein kan aanmaken waar je wel phpbb 2.0.x support krijgt natuurlijk inzovere het kan. dat is toch een mooie oplossing of niet ?

3 Dus omdat phpbb.com het doet moet iedereen het doen ? ( check phpbb2.de eens :D )
Binnenkort Phpbb2Support.nl ! voor al je problemen/mods etc voor Phpbb2

We zoeken nog leden !!

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: De laatste plannen met phpBB 2.0

Bericht door Jim » 30 aug 2008, 19:52

2. Nee, als we de phpBB2 support stoppen, doen we dat helemaal. phpBB2 bestaat al 6 jaar, en ja. Aan al het moois komt een keer een eind, niet? Des al niet te min zullen wij wél alle phpBB2 supporttopics bewaren, simpelweg omdat mensen die echt support willen dan nog tussen de oude topics kunnen zoeken het het gewoon puur zonde is 200.000+ berichten zomaar weg te gooien.

3. Natuurlijk moeten wij dat niet, maar wij begrijpen de reden van phpBB.com en gaan daarin mee. Daarbij is phpBB.com het officiele supportforum voor phpBB en die zullen heus wel wat ze doen.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

BetaDevil
Berichten: 2810
Lid geworden op: 28 mei 2006, 15:27

Re: De laatste plannen met phpBB 2.0

Bericht door BetaDevil » 30 aug 2008, 20:31

Bedenk jij nog eens een vraag over phpBB2 die niet op phpBB.nl, phpBB.com of phpBBService.nl is gesteld. Als je even goed zoekt dan weet je dat alles al gevraagd is.

Er zijn misschien wat geavanceerdere vragen niet beantwoord bijvoorbeeld het toevoegen van een bepaalde feature. Als je niet weet hoe dat moet dan weet je ook niet hoe je phpBB2 moet fixen als er een exploit gevonden wordt.

Er is dus geen reden om de support voor phpBB2 open te houden omdat alles al is beantwoord en iedereen die een beetje kan zoeken kan wel een phpBB2-supportforum vinden of het antwoord in een van alle supportforums.

Insomnia
Berichten: 277
Lid geworden op: 15 apr 2006, 20:52
Contacteer:

Re: De laatste plannen met phpBB 2.0

Bericht door Insomnia » 30 aug 2008, 20:43

Tuurlijk, er is veel gevraagt maar nog lang niet alles !.

De meeningen zijn beetje verdeelt maar we zullen het gewoon moeten afwachten.
Binnenkort Phpbb2Support.nl ! voor al je problemen/mods etc voor Phpbb2

We zoeken nog leden !!

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Re: De laatste plannen met phpBB 2.0

Bericht door Salomon » 30 aug 2008, 20:47

Reken er maar op dat na 6 jaar waarbij phpBB steeds groter is bijna alles wel gevraagd is

Mid
Berichten: 961
Lid geworden op: 03 mei 2008, 23:22

Re: De laatste plannen met phpBB 2.0

Bericht door Mid » 30 aug 2008, 20:49

Lang, lang geleden werkte ik met een homecomputer, de Philips P2000T. Die werkte met cassettebandjes om programma's in te lezen, het scherm was een portable TV en er werden computerprogramma's uitgezonden in Basicode over de radio op maandag in het programma Hobbyscoop. De tekstverwerker was een simpel programma, waarin je continu punt-opdrachten moest intikken om een tekst zijn formaat te geven. Diverse opdrachten moesten in machinetaal worden opgegeven: OUT 60,0 om het bandje terug te spoelen.

Ik heb in die tijd wel leren programmeren en deed dat veel, later ook in Assembler.

De huidige tijd met de huidige computers, de huidige prijzen en internet vind ik toch wel een verbetering. :)

Kortom: verbeteringen zijn niet tegen te houden, ook al kost het weer even tijd om te wennen. :idea:

Gebruikersavatar
marian0810
Berichten: 1974
Lid geworden op: 09 apr 2007, 10:24
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: De laatste plannen met phpBB 2.0

Bericht door marian0810 » 31 aug 2008, 13:19

Haha dat weet ik nog wel, die opgenomen bandjes gebruikten wij voor onze supermoderne Commodore 64 :mrgreen:

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 2315
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: De laatste plannen met phpBB 2.0

Bericht door Pascal » 31 aug 2008, 16:26

dat was nog voor mij tijd :o

Aan alles komt ooit een eind, eerst het phpbb 1 nu is het phpbb 2 en over zes jaar is het wel phpbb 4, zo is het nou eenmaal :)
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

crazykidd
Berichten: 151
Lid geworden op: 04 feb 2008, 16:15
Locatie: Veendam
Contacteer:

Re: De laatste plannen met phpBB 2.0

Bericht door crazykidd » 01 okt 2008, 17:44

Onderwerp: phpBB 2 service is vervallen
Lucas schreef:Service voor phpBB2 is vervallen

Aan alles komt een eind. Zoals we al eerder duidelijk hadden gemaakt vervalt per 1 oktober de service voor phpBB2. Modificaties voor phpBB2, alsmede complete fora, zullen niet meer worden geïnstalleerd. Conversie van phpBB2 naar phpBB3 zal wel gewoon mogelijk blijven, alsmede het herstellen van gehackte fora. Dit blijft mogelijk tot 1 januari 2009.

phpBB.nl bied verder wel de mogelijkheden voor phpBB2 (mod)installatie. Er zijn genoeg vrijwilligers om je te helpen in ons Gevraagd en Aangeboden subfora.

Het phpBB.nl team
Als ik het dus begrijp, Kunnen jullie nog wel Mod's Installeren?

Niek
Berichten: 1818
Lid geworden op: 21 sep 2005, 19:04
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: De laatste plannen met phpBB 2.0

Bericht door Niek » 01 okt 2008, 17:48

Het supportteam installeert geen phpbb2 mods meer. Wat Lucas bedoelt is dat je bij gevraagd nog terecht kunt, omdat er misschien leden zijn die dit nog wel voor je willen doen.
Dit gaat dan wel buiten phpbb.nl om.
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

crazykidd
Berichten: 151
Lid geworden op: 04 feb 2008, 16:15
Locatie: Veendam
Contacteer:

Re: De laatste plannen met phpBB 2.0

Bericht door crazykidd » 01 okt 2008, 17:49

Niek schreef:Het supportteam installeert geen phpbb2 mods meer. Wat Lucas bedoelt is dat je bij gevraagd nog terecht kunt, omdat er misschien leden zijn die dit nog wel voor je willen doen.
Dit gaat dan wel buiten phpbb.nl om.
Oke ;)

Plaats reactie