Overstap phpBB 2.0.23 naar phpBB 3

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
Andy
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:49

Overstap phpBB 2.0.23 naar phpBB 3

Bericht door Andy » 09 mar 2008, 15:52

Ik heb een aantal vragen omtrent de overstap van phpBB 2.0.23 naar phpBB 3.
Ik heb hieronder al een aantal topics gelezen maar ik had toch nog extra vragen en ik doe niet aan topic-jacking.

Momenteel is mijn forum geintegreerd met mijn gallery (Coppermine Photo Gallery)
Is dit nog mogelijk met phpBB 3 ?

Kan ik al mijn topics en users en dergelijke overzetten naar phpBB 3? Zo ja, hoe?

Eventuele addertjes onder het gras?
Ik heb de features overlopen en zag er wel nuttig uit :ugeek:

Gebruikersavatar
Emiel-vR
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jan 2007, 15:56
Locatie: Venlo
Contacteer:

Re: Overstap phpBB 2.0.23 naar phpBB 3

Bericht door Emiel-vR » 09 mar 2008, 16:01

Er is een coppermine phpbb3 bridge, maar deze is nog in het beta stadium, dat kan onverstandig zijn te gebruiken. Bij het migreren van phpbb2 naar phpbb3 worden alle onderwerpen, users e.d. meegemigreerd, maar het is altijd trickie om een "gebridged" forum te migreren omdat je forum daarna unbridged is en je opnieuw moet "bridgen" met coppermine. Hoe gaat de nieuwe mod om met het intergreren van usertabellen e.d.

Andy
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:49

Re: Overstap phpBB 2.0.23 naar phpBB 3

Bericht door Andy » 09 mar 2008, 16:06

Is het misschien mogelijk om gebruikers en topics via een scriptje in een nieuwe phpBB 3 database in te laden?
Zodat dit niet handmatig moet gebeuren.

Dan kan ik later terug de bridge gaan leggen op de nieuwe database ipv de oude database te gaan migreren naar phpBB 3

Gebruikersavatar
Emiel-vR
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jan 2007, 15:56
Locatie: Venlo
Contacteer:

Re: Overstap phpBB 2.0.23 naar phpBB 3

Bericht door Emiel-vR » 09 mar 2008, 16:14

Andy schreef:Is het misschien mogelijk om gebruikers en topics via een scriptje in een nieuwe phpBB 3 database in te laden?
Ja dat is niet zo moeilijk, dat is gewoon een kwestie van standaard converteren met phpbb3, hier zijn ook diverse handleidingen voor te vinden mocht dit nodig zijn.

Gebruikersavatar
fulleffect
Berichten: 1052
Lid geworden op: 20 nov 2005, 17:30
Locatie: http://fulleffect.hyves.nl/
Contacteer:

Re: Overstap phpBB 2.0.23 naar phpBB 3

Bericht door fulleffect » 09 mar 2008, 19:02

Andy schreef:Is het misschien mogelijk om gebruikers en topics via een scriptje in een nieuwe phpBB 3 database in te laden?
Zodat dit niet handmatig moet gebeuren.

Dan kan ik later terug de bridge gaan leggen op de nieuwe database ipv de oude database te gaan migreren naar phpBB 3
zoals emiel dit ook al aangeeft is dit gewoon de standaard procedure tijdens een conversie van 2.0 naar 3.0. als je er niet uit komt of te "bang" voor bent kun je altijd nog een aanvraag bij het serviceteam plaatsen ;-)

Plaats reactie