Menselijke spammerts

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Emiel-vR
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jan 2007, 15:56
Locatie: Venlo
Contacteer:

Menselijke spammerts

Bericht door Emiel-vR » 09 mar 2008, 08:55

Ik ga een forum overnemen van iemand, namelijk http://www.jongeren-forum.nl , nu heeft jongeren forum alleen een heel erg lastig probleem: Het word dag in dag uit volgespamt. Het probleem is volgens mij dat iedereen die denkt: "ik wil iets onder jongeren promoten", naar "jongeren forum" zoekt, en logischerwijs staan wij op die keywords vrij hoog. Het word dood gegooid met referal links naar gpt sites, er worden criminals gepromoot en elke onderzoek onder jongeren komt wel langs.

Probleem met menselijke spammerts is dat ze niet met een capcha te weren zijn. Ik wil dus iets om mensen beperkingen op te leggen voordat ze 25 berichten hebben geplaatst. Bijvoorbeeld voor de 25 berichten geen url plaatsen, geen onderschrift en geen PM mogelijkheid.

Is zoiets te doen, is dit met het rechten systeem of met een mod te doen?

Gebruikersavatar
mosymuis
Berichten: 6940
Lid geworden op: 05 feb 2003, 14:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Menselijke spammerts

Bericht door mosymuis » 11 mar 2008, 10:55

Natuurlijk is dit technisch mogelijk. Of er al een modificatie voor bestaat weet ik niet, daar ga ik nu even niet op in.

Ik kan je wel aanraden om bij de registratie je forumregelement duidelijker onder de aandacht te brengen, zodat deze mensen direct met de beperkingen worden geconfronteerd als ze zich inschrijven. Dit kan je gewoon doen door extra blokken met uitleg te plaatsen in de HTML van je template(s). Daarnaast kan je natuurlijk een naamsverandering overwegen, want zoals je zegt trek je grotendeels de verkeerde mensen aan met "jongeren forum". ;)

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: Menselijke spammerts

Bericht door ElbertF » 11 mar 2008, 15:27

Volgens mij is er al de Auto Group MOD voor phpBB3, waarmee je mensen na x berichten in een groep kan plaatsen met meer permissies.

Gebruikersavatar
Emiel-vR
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jan 2007, 15:56
Locatie: Venlo
Contacteer:

Re: Menselijke spammerts

Bericht door Emiel-vR » 11 mar 2008, 16:13

mosymuis schreef:Daarnaast kan je natuurlijk een naamsverandering overwegen, want zoals je zegt trek je grotendeels de verkeerde mensen aan met "jongeren forum". ;)
Maar dit nadeel heeft ook als voordeel dat je gewoon erg veel verkeer via google krijgt, hetgeen goed is voor de groei van de community. En de community die er nu staat, loopt zeker nog niet door verwaarlozing van de oude beheerder. wel +- 600 leden en over de 10.000 berichten, maar bijna geen leven. Dus er moet nog genoeg gedaan worden om het bezoekersaantal en activiteit te verhogen.
ElbertF schreef:Volgens mij is er al de Auto Group MOD voor phpBB3, waarmee je mensen na x berichten in een groep kan plaatsen met meer permissies.
Aha, ik heb hem gevonden: http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 9&t=770205 , dit is een erg interesante mod ja. Ik denk dat ik deze maar eens ga toepassen....

Plaats reactie