phpbb2 vs phpbb3

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
danny1969
Contacteer:

phpbb2 vs phpbb3

Bericht door danny1969 » 25 feb 2008, 18:13

Hallo,

Ik zit met een vraag, ik heb een goed lopend phpbb.2 forum met redelijk wat mods op geplaatst. Daar we redelijk goed lopen zou ik een forum willen dat ik een beetje eigen maak. Vernieuwd logo, zelfgemaakte icoontjes, ... Nu dit neemt tijd in beslag, ik heb het dan ook eigenlijk te druk maar ben verslaafd aan zaken die ik nog niet ken. Als je weet dat ik 18 maand geleden nog niet gehoord had van phpbb, kon er zelfs nog niet op posten :D . Ik kom dus van ver mag ik wel zeggen.

Nu is mijn vraag ik wil dat allemaal zelf doen maar ik zou met mijn phpbb2 voorlopig verder willen. Ik weet dat ik een phpbb3 onder een andere link en database op mijn host kan plaatsen.

Wat zou dan het beste zijn de stijl aanpassen naar believen, downloaden en alles verwijderen? Zo heb ik de stijl die ik wil, en kan ik bij het opnieuw plaatsen van phpbb3 de database van mijn phpbb.2 overnemen en mijn eigen stijl installeren? Of is dit alles te omslachtig en plaats ik beter een phpbb3 op een nieuwe database bewerk alles en als ik klaar ben plaats ik mijn database over? Ik denk wel eens ergens gelezen te hebben dat dit echter niet zomaar mogelijk is of zit ik ook hier fout?

En nog iets waar ik dan nog mee zit, neem nu dat ik een portaal wil op mijn phpbb3 kan ik dit ook al plaatsen en bewerken terwijl ik een phpbb2 portaal lopen heb? Dus onder die nieuwe link, en hoe kan dit dan overgenomen worden als mijn phpbb3 volledig op punt staat.

Hopelijk ben ik een beetje duidelijk met mijn omschrijving van wat ik zou willen doen :D

Groetjes, Danny

Jim
Contacteer:

Re: phpbb2 vs phpbb3

Bericht door Jim » 26 feb 2008, 14:44

Nee, phpbb2 stijlen zijn niet te converteren naar die van phpBB 3 omdat daar redelijk wat stijl aanpassingen zitten.
Je kan wel makkelijk je database behouden door te converteren naar phpBB 3 en daar de standaart stijl aan te passen of een andere stijl te kiezen.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gamemaniak
Contacteer:

Bericht door Gamemaniak » 26 feb 2008, 15:49

Ik neem aan dat dit jouw forum is? Wat betreft de stijl meenemen is het niet mogelijk zoals bbjimbb al zij. Maar de aanpassingen die ik zie zijn niet al te drastisch. Dus je stijl kun je weer terug opbouwen op http://beta.colorizeit.com/ ;) Het portal gaat ook niet mee, dit betreft de meeste mods, behalve attachment en birthday mod. Er zijn wel al een aantal portals beschikbaar voor phpBB3 ;)

danny1969
Contacteer:

Bericht door danny1969 » 26 feb 2008, 22:46

Thnx voor de uitleg :), maar bedoel eigenlijk iets anders.

Kun je op 1 domeinnaam een phpbb2 en phpbb3 plaatsen met bvb elk zijn Portaal? Dat bedoelde ik eigenlijk. :D

Ik zou mijn phpbb2 stijl niet meenemen, maar een volledig ander phpbb3 opstarten op dezelfde domeinnaam maar dan op bvb "http://www.gymnasticsforum.be/phpbb3" Deze op mijn gemak restylen en achteraf de database van mijn nu lopende forum (phpbb2) overzetten naar het nieuwe (phpbb3) als dat kan?

Lucas

Bericht door Lucas » 26 feb 2008, 22:50

Het kan altijd :) installatie van phpBB3 is sowieso verplicht voordat je het ook maar over kan zetten :)

danny1969
Contacteer:

Bericht door danny1969 » 26 feb 2008, 23:02

Thnx ;) , want door tijdgebrek kan het een tijdje duren voor ik heb wat ik wil. En ik wil het deze keer allemaal zelf doen, want ik heb al ondervonden dat ik zo het meeste bij leer. Maar op een lopend forum is dat niet altijd mogelijk (als ik daar iets verknoei :oops: ) ;)

fulleffect
Contacteer:

Bericht door fulleffect » 27 feb 2008, 10:37

LET OP: als je de phpbb3 instalatie gaat aanvullen met mods heb je een hele grote kans dat je errors gaat krijgen als je daarna nog eens gaat converteren. dit omdat de convertor kollomen in tables gaat tegen komen (die gemaakt zijn door modificaties) waar die niks mee aan kan.

ik weet niet of ik dit zo goed uitleg :mrgreen: , maar de kans is dus vrij groot dat dat niet gaat werken.

pa.do

Bericht door pa.do » 27 feb 2008, 11:25

fulleffect schreef:LET OP: als je de phpbb3 instalatie gaat aanvullen met mods heb je een hele grote kans dat je errors gaat krijgen als je daarna nog eens gaat converteren. dit omdat de convertor kollomen in tables gaat tegen komen (die gemaakt zijn door modificaties) waar die niks mee aan kan.
Dat wist ik niet, maar is eigenlijk wel logisch! :oops:

Ik was van plan om de conversie te doen na installatie en "customizen" van het Board3portal (een mod met wijzigingen in de database). Ik begrijp nu dat ik dat beter na de conversie kan doen.

Bedankt voor de tip :D

fulleffect
Contacteer:

Bericht door fulleffect » 27 feb 2008, 11:28

je kan wel bijvoorbeeld eerst je style wijzigen;-) zolang je maar niks in je database wijzigt gaat het goed.

pa.do

Bericht door pa.do » 27 feb 2008, 11:33

Daar ging ik inderdaad vanuit ;)
Nogmaals bedankt :!:

danny1969
Contacteer:

Bericht door danny1969 » 27 feb 2008, 20:52

O weer iets wijzer geworden. Dank je fulleffect ;)

danny1969
Contacteer:

Bericht door danny1969 » 29 feb 2008, 11:54

fulleffect schreef:je kan wel bijvoorbeeld eerst je style wijzigen;-) zolang je maar niks in je database wijzigt gaat het goed.
Hoe zou jij dan tewerk gaan?

Eerst je phpbb3 stijl bewerken (zonder mods) deze stijl opslaan. Dan een beetje zitten proberen betreffende mods, post permissies, instellingen ea? Als we phpbb3 een beetje onder de knie hebben alles verwijderen (de aangepaste stijl opslaan). En dan pas de overstap maken phpbb3 installeren en db van phpbb2 converteren, je aangepaste stijl installeren + nadien de gewenste mods erbij plaatsen?

Of de gewijzigde files door mods ook opslaan en deze nadien (na converteren) ook gewoon opnieuw overschrijven, met natuurlijk eerst een backup te nemen van de originele files.

Of kun je de volledige map phpbb3 ook gewoon overschrijven op je phpbb3 dat je db van phpbb2 geconverteerd heeft. Dus met je aangepaste versie dus wijziging stijl + mods. Of brengt dit problemen mee?

Hoe hebben jullie eigenlijk de overstap gemaakt? En vooral diegene die een goed lopend phpbb2 forum lopen hadden. Welke problemen hadden jullie naar forum en gebruikers toe? Ik heb namelijk al op een forum waar ik vroeger gebruiker op was gemerkt dat bij de overstap mijn paswoord niet geconverteerd was en ik een nieuw moest aanvragen. Nu is dat voor mij geen probleem maar ik zie sommige gebruikers reeds in paniek een mailtje sturen. :D

Plaats reactie