Nieuw forum

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
Irvine

Nieuw forum

Bericht door Irvine » 22 dec 2007, 15:32

Hallo, ik heb een vraagje over een nieuw forum te starten. Helaas heb ik niet al teveel van de codes die phpBB vormen, maar ben ik bereid een heleboel te lezen om dingen te begrijpen. Bijna een jaar lang zit ik bij een gratis forumprovider waar ik zeer tevreden mee ben, maar het heeft echter zijn beperkingen als klant. Zo kan ik bijvoorbeeld geen eigen stijlen toevoegen en kan ik niet aan de code sleutelen. Zijn er forumproviders die voldoen aan de volgende criteria:

- phpBB (bij voorkeur al 3.0 als het beschikbaar is, maar 2.0.22 is geen probleem aangezien het later tot 3.0 geupdate kan worden)
- Een domeinnaam eindigend op .nl, .net, .eu of wat dan ook (domeinnaam is nog nader te bepalen)
- Zelf stijlen toevoegen/aanmaken en aanpassingen in templates maken
- Reclamevrij
- Zelf aan de code kunnen veranderen van mijn individuele forum (bijvoorbeeld een kalender toevoegen. Dit is echter geen must en ik denk eigenlijk dat dit niet eens haalbaar is omdat het effect zal hebben op alle andere fora van dezelfde provider)
- Snel en betrouwbaar (in de zin van: niet down gaan)
- Veel smileys en dergelijken kunnen toevoegen

Het zijn inderdaad veel eisen ;) Het komt erop neer dat ik het forum een beetje zelf wil inrichten, uiteraard tegen betaling maximaal oplopend tot 60 euro per jaar (tenzij er een forumprovider met kop en schouders bovenuit steekt die duurder is). Mijn vraag is dus of er aanraders zijn om een goed forum te beginnen wat natuurlijk tegen betaling is. Ook betwijfel ik overigens of dit het juiste subforum is waar ik mijn vraag moet stellen, maar ik weet niet waar ik anders terecht moet dus het topic mag verplaatst worden. Bij voorbaat dank.

Irving
Laatst gewijzigd door Irvine op 23 jul 2008, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.

BetaDevil

Re: Nieuw forum

Bericht door BetaDevil » 22 dec 2007, 15:52

Er zijn geen forumproviders die voldoen aan je eisen, maar je kunt natuurlijk gewoon een eigen forum installeren en dan heb je alles wat je wilt ;).

Irvine

Bericht door Irvine » 22 dec 2007, 15:53

Heb je dan geen eigen server nodig, en moet je dan niet vrij veel kennis hebben van de codes rondom phpBB, en waar zou ik een eigen forum kunnen opstarten?

BetaDevil

Bericht door BetaDevil » 22 dec 2007, 15:58

Je hebt tegenwoordig een aantal plaatsen waar je gratis een subdomeintje krijgt (hier kun je eventueel vragen voor een goeie gratis webhost), en voor een paar tientjes heb je al makkelijk een heel domeinnaampje.

Verder heb je niet echt verstand nodig van andere codes, je hoeft het alleen maar te uploaden, te installeren en je hebt een phpBB-forum, dan kun je op verschillende plaatsen nog genoeg informatie vinden over hoe je een kalender moet toevoegen.

Irvine

Bericht door Irvine » 22 dec 2007, 16:10

Bedankt voor je hulp. Als ik het goed begrijp, moet ik dus phpBB 3.0 downloaden en installeren bij de webhost die ik kan vinden in het topic dat je hebt gegeven, en daarna zou ik zelf aanpassingen kunnen maken zonder dat iemand anders er last van heeft?

BetaDevil

Bericht door BetaDevil » 22 dec 2007, 16:13

Inderdaad, het is jouw forum en niemand heeft daarmee iets te maken :mrgreen:, en voor hulp zijn wij altijd beschikbaar ;).

Irvine

Bericht door Irvine » 22 dec 2007, 16:28

Gastvriendelijk forum hier :) Dan de allerlaatste vraag, hoeveel ruimte neemt een forum in beslag? Bijvoorbeeld, hoeveel ruimte neemt mijn eigen forum,wieisdemol.multiforum.nl in beslag (ik neem aan dat het nooit precies te schatten is, maar een hele groffe schatting is fijn), en hoeveel ruimte neemt bijvoorbeeld het forum.fok.nl in beslag (zodat ik een beetje een indruk kan krijgen hoeveel ruimte ik nodig kan hebben en daarop mijn keuze voor webhoster kan baseren).

Johan

Bericht door Johan » 22 dec 2007, 16:31

Hallo,

Ik weet niet precies hoeveel MB het gebruikt..
De meeste hosts die bieden ruim 500MB (tenminste, dat mag ik hopen!) en misschien wel rond de 1GB..

Volgens mij is 500MB meeer dan genoeg voor een forum dat regelmatig wordt bezocht!
Voormalig Support Teamlid

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 22 dec 2007, 16:36

10th_user schreef:Hallo,

Ik weet niet precies hoeveel MB het gebruikt..
De meeste hosts die bieden ruim 500MB (tenminste, dat mag ik hopen!) en misschien wel rond de 1GB..

Volgens mij is 500MB meeer dan genoeg voor een forum dat regelmatig wordt bezocht!
De meeste sites hebben echt geen 500MB nodig, en veel hosts bieden dat niet eens. Vaak is 100MB al zeer ruim genoeg.

BetaDevil

Bericht door BetaDevil » 22 dec 2007, 16:38

Als je een phpBB3-forum gebruikt met een paar extra stijlen, avatars en smilies kom je maximaal aan de 25MB (een beetje ruim genomen), een groter forum komt misschien bij 50 tot 75MB (echt groot dan :ugeek:) maar hoger zal het niet zo snel komen.

Gamemaniak
Contacteer:

Bericht door Gamemaniak » 22 dec 2007, 17:16

paul er zijn genoeg hosts die meer dan 500 mb aanbieden ;)

Johan

Bericht door Johan » 22 dec 2007, 17:42

nvm, het is gewoon niet nodig dus! :P
Voormalig Support Teamlid

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 22 dec 2007, 17:57

Gamemaniak schreef:paul er zijn genoeg hosts die meer dan 500 mb aanbieden ;)
maar voor een euro per maand ga je dat echt niet mogen gebruiken. Overselling heet dat.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 22 dec 2007, 18:13

bij http://www.antogonist.nl heb je 60gb incl domeinnaam voor 24 euri per jaar, als je daar niet even mee vooruit kan.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Gamemaniak
Contacteer:

Bericht door Gamemaniak » 22 dec 2007, 18:24

Ik zou naar deze link gaan http://www.antagonist.nl/ aangezien die van jou niet werkt kevin1979 ;)

Plaats reactie