Wachtwoorden geven

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
NL_Dennisz_NL

Wachtwoorden geven

Bericht door NL_Dennisz_NL » 17 okt 2007, 21:43

Hallo,

Als het service team phpbb wilt installeren hebben ze wachtwoorden van jou nodig,maar kan ik die zomaar geven eigelijk? zij hebben dan overal net zoveel rechten om dingen te doen als ik zelf ook heb op mijn controlepanel bij mijn host :o :?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Wachtwoorden geven

Bericht door Paul » 17 okt 2007, 21:45

Daarom moet je ze alleen geven als je enkt dat je ze kan vertrouwen, en nadat ze klaar zijn deze allemaal direct veranderen.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 17 okt 2007, 21:46

Dat klopt, het is sowieso verstandig om je wachtwoorden eerst even aan te passen en later weer terug te zetten. Ons service team bestaat wel uit keurige mensen die wij hebben geselecteerd, dus daar hoef je je niet zo'n zorgen om te maken. :P

NL_Dennisz_NL

Bericht door NL_Dennisz_NL » 17 okt 2007, 22:14

Nou dan hoop ik maar op het beste :lol:

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 17 okt 2007, 22:20

Als je van te voren backups maakt kan er weinig fout gaan.

NL_Dennisz_NL

Bericht door NL_Dennisz_NL » 18 okt 2007, 15:43

Oja idd :)

Johan

Bericht door Johan » 19 okt 2007, 11:51

Je kan het hele Service Team vertrouwen, behalve Salomon.. :lol:

Nee.. je kan ze vertrouwen hoor!
Voormalig Support Teamlid

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 19 okt 2007, 12:35

10th_user schreef:Je kan het hele Service Team vertrouwen, behalve Salomon.. :lol:

Nee.. je kan ze vertrouwen hoor!
En leg me nu is uit, hoe weet je dat? Je kent zie hier van phpBB.nl, en verder niet. Nu je ze hier kent, zijn ze opeens te vertrouwen?

Salomon

Bericht door Salomon » 19 okt 2007, 12:37

Waarom zouden we de mensen van phpBBservice dan wel moeten vertrouwen?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 19 okt 2007, 12:40

Ik zeg niet dat ik die wel vertrouw. (IIRC, ik heb nooit gezegt dat ik jullie niet vertrouw), maar ik vraag me enkel af hoe gemeten wordt dat jullie wel te vertrouwen zijn.

Lucas

Bericht door Lucas » 19 okt 2007, 13:29

paul schreef:Ik zeg niet dat ik die wel vertrouw. (IIRC, ik heb nooit gezegt dat ik jullie niet vertrouw), maar ik vraag me enkel af hoe gemeten wordt dat jullie wel te vertrouwen zijn.
Dat we de officiele supportsite zijn geeft al enige vertrouwen, daarnaast staat er een lijst met eventuele contacten die te raadplegen zijn via PM.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 19 okt 2007, 13:46

Lucas schreef:
paul schreef:Ik zeg niet dat ik die wel vertrouw. (IIRC, ik heb nooit gezegt dat ik jullie niet vertrouw), maar ik vraag me enkel af hoe gemeten wordt dat jullie wel te vertrouwen zijn.
Dat we de officiele supportsite zijn geeft al enige vertrouwen, daarnaast staat er een lijst met eventuele contacten die te raadplegen zijn via PM.
Een, niet de officieel support site. Verder zijn er geen officiele support sites, enkel sites die phpBB.com aanraad. En nee, dat betekent nog steeds neit dat ik die mensen kan vertrouwen, want ik weet niet hoe deze geselceteerd zijn.

Stef

Bericht door Stef » 19 okt 2007, 15:07

Paul, er moet altijd een basis van vertrouwen zijn anders bereik je niets in het leven. Verder is een discussie niet nodig en terug on-topic.

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 19 okt 2007, 17:36

Het leven bestaat uit een basis van vertrouwen ook, maar met zoiets zou ik zelf gewoon tijdelijke inlog aanmaken, en na de installatie het aanpassen.
En als gebruikers andere gebruikers zien die tevreden zijn , dat geeft ook een andere indruk.

NL_Dennisz_NL

Bericht door NL_Dennisz_NL » 19 okt 2007, 20:33

Tegenwoordig kun je niemand meer vertrouwen, dus ik kan me wel in paul zijn reacties vinden.

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 19 okt 2007, 20:54

NL_Dennisz_NL schreef:Tegenwoordig kun je niemand meer vertrouwen, dus ik kan me wel in paul zijn reacties vinden.
Ik ook hoor, iemand vertrouwen kan je eigenlijk nooit via internet doen.
Je weet niet wie het is, en de persoon(en) kunnen zich anders voordoen dat ze zijn, dus hoe wil je ze dan vertrouwen, word erg lastig denk.
En vooral als je zulke gegevens geeft, maar gelukkig zijn er ook dingen zoals onderpand, en algemene voorwaardes (die speciaal zijn voor dit soort dingen) die dat weer enigzins kunnen verhelpen.
Bedoelde meer het punt, als meerdere gebruikers het positief ervaren met onderbouwde argumenten , dan weet je ook dat ze je niet oplichten, bedriegen.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 19 okt 2007, 20:59

NL_Dennisz_NL schreef:Tegenwoordig kun je niemand meer vertrouwen, dus ik kan me wel in paul zijn reacties vinden.
Tja, berichten worden hier ook verwijderd zonder enige reden/vermelding, dus of ik dan nog mensen van het team echt kan vertrouwen vraag ik me steeds verder af...

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 19 okt 2007, 21:20

Flames worden verwijderd en hiervoor hoeven we (ik) ons absoluut niet te verantwoorden naar jullie toe. Heeft niks met vertrouwen te maken.

Ook op het internet kun je mensen nader leren kennen, met een beetje mensenkennis kun je gebruikers heel behoorlijk inschatten. Natuurlijk is er altijd een risico, dus we garanderen niets en adviseren altijd een backup te maken en inloggegevens aan te passen. Uit praktische overwegingen is het voor veel mensen de moeite waard om gebruik te maken van de dienst, maar als je het zelf kan heeft dit natuurlijk de voorkeur.

Alexander

Bericht door Alexander » 19 okt 2007, 23:43

NL_Dennisz_NL schreef:Hallo,

Als het service team phpbb wilt installeren hebben ze wachtwoorden van jou nodig,maar kan ik die zomaar geven eigelijk? zij hebben dan overal net zoveel rechten om dingen te doen als ik zelf ook heb op mijn controlepanel bij mijn host :o :?
Hier het service team in actie!

Ten eerste hoef ik helemaal niet je gegevens te hebben van je controle paneel. Het enige wat we echt nodig hebben is het volgende:

Ftp adres; bijv. ftp.jesite.com
Ftp usernaam; jesiteonline
Ftp wachtwoord; ****ik**zeg***niks

Database gegevens, phpmyadmin (of een andere db manager) Wachtwoord, en gebruikers naam.

We vragen ook andere gegevens maar niks met wachtwoorden er in. Het kan wel voor komen dat we administrator gegevens nodig hebben van je forum.

En het gaat via pb.

Nog meer info nodig?
Geen service en support via privé berichtenStuur een bericht

-- Alexander de Jong

NL_Dennisz_NL

Bericht door NL_Dennisz_NL » 20 okt 2007, 09:48

Nope, hier mag een slotje op :D

Gesloten