fout, installatie phpbb rc 6

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
Alexander
Berichten: 348
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:59
Locatie: Warmenhuizen

fout, installatie phpbb rc 6

Bericht door Alexander » 13 okt 2007, 22:30

phpBBers, ik wou de rc 6 gaan testen, kijken naar de veranderingen, en nog wat andere dingen, tijdens de installatie op men localhost een enorme fout.

Ik neem aan dat het vertaal team weet wat de fout is, nogmaals IK NEEM AAN, ik wijs nu geen mensen aan.
Spoiler: bekijk

Code: Selecteer alles

install_install.php [ 1202 ]

SQL : INSERT INTO phpbb6_posts (topic_id, forum_id, poster_id, icon_id, post_time, post_username, poster_ip, post_subject, post_text, post_checksum, bbcode_uid) VALUES (1, 2, 2, 0, 972086460, '', '127.0.0.1', 'Welkom bij phpBB3', 'Dit is een voorbeelbericht in je phpBB3 installatie. Alles lijkt correct te functioneren. Je mag dit bericht, indien gewenst, verwijderen en verder gaan met het instelllen van je forum. Tijdens de installatie werden een aantal permissies voor de voorgedefinieerde gebruikersgroepen (beheerders, bots, globale moderators, gasten, geregistreerde gebruikers en geregistreerde COPPA gebruikers) aan je eerste categorie en forum toegewezen. Het is aan te raden je eerste categorie en forum te hernoemen en nadien van beide de permissies te kopi�ren voor alle nieuwe categorie�n en forums die je aanmaakt. Als je er toch voor kiest om je eerste categorie en forum te verwijderen, vergeet dan niet permissies toe te wijzen aan deze gebruikersgroepen voor alle nieuwe categorie�n en forums die je aanmaakt. Veel plezier!', '5dd683b17f641daf84c040bfefc58ce9', '')

Incorrect string value: '\xEBren v...' for column 'post_text' at row 1
Dit noem ik nou een ernstige fout, ik ga nu opzoek naar een fix en meld het in dit topic. Voor meer mensen met dit probleem, wees niet bang en meld het.
Geen service en support via privé berichtenStuur een bericht

-- Alexander de Jong

Gebruikersavatar
Robin Huurman
Berichten: 542
Lid geworden op: 10 jun 2007, 16:48
Locatie: Steenbergen | Noord-Brabant

Re: fout, installatie phpbb rc 6

Bericht door Robin Huurman » 13 okt 2007, 22:37

tsk... slordig hoor :P MySQL snapt een e met een trema natuurlijk niet... ë

Code: Selecteer alles

ë

Alexander
Berichten: 348
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:59
Locatie: Warmenhuizen

Re: fout, installatie phpbb rc 6

Bericht door Alexander » 13 okt 2007, 22:59

Ha, ik hoef al niet meer met de oplossing te komen :geek:
Geen service en support via privé berichtenStuur een bericht

-- Alexander de Jong

Gebruikersavatar
MindPrison
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 okt 2005, 20:47
Locatie: Waasmunster (België)
Contacteer:

Re: fout, installatie phpbb rc 6

Bericht door MindPrison » 13 okt 2007, 23:22

Lap, dat meen je niet... Niet bij stilgestaan, mijn excuses!
maar als je ë gaat gebruiken gaat er code in het forum staan hé... Ik ga meteen voor de oplossing zorgen... Wordt vervolgd...

--- Wat later, de oplossing: ---

In '/nl/install.php' vervang je regel 573 door:

Code: Selecteer alles

	'DEFAULT_INSTALL_POST'			=> 'Dit is een voorbeeldbericht in je phpBB3 installatie. Alles lijkt correct te functioneren. Je mag dit bericht, indien gewenst, verwijderen en verder gaan met het instelllen van je forum. Tijdens de installatie werden een aantal permissies voor de voorgedefinieerde gebruikersgroepen (beheerders, bots, globale moderators, gasten, geregistreerde gebruikers en geregistreerde COPPA gebruikers) aan je eerste categorie en forum toegewezen. Het is aan te raden je eerste categorie en forum te hernoemen en nadien de permissies over te nemen als je een nieuwe categorie of forum aanmaakt.  Als je er toch voor kiest om je eerste categorie en forum te verwijderen, vergeet dan niet permissies toe te wijzen aan deze gebruikersgroepen telkens je een nieuwe categorie of forum aanmaakt. Veel plezier!',
We wijzigen het ook meteen in de downloads! Sorry voor dit ongemak, volledig mijn verantwoordelijkheid.
Greetz,

MindPrison

Alexander
Berichten: 348
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:59
Locatie: Warmenhuizen

Re: fout, installatie phpbb rc 6

Bericht door Alexander » 13 okt 2007, 23:46

lap heb de engelse al gedaan.

Maja thanks voor de oplossing, en voor de snelle oplossing.

En btw. Die losse html codes maken niks uit &jalalaikbeniets; vervangt hij gewoon naar mij weten in... :roll: :?
Geen service en support via privé berichtenStuur een bericht

-- Alexander de Jong

Plaats reactie