Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door Lucas » 28 mei 2007, 16:06

Dat kan kloppen...maar het hele werkwoord is kunnen...dat maakt de eerste persoon enkelvoud niet automatisch kun...maar kan

"Zij kannen" gaat bijvoorbeeld niet, dat wordt "Zij kunnen"

Redney
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 mei 2007, 12:51

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door Redney » 30 mei 2007, 14:32

in het admin systeem is de helft engels.
Afbeelding Het schijnt te mogen, dus hier een linkje naar Edon. Afbeelding bevat link, wel nog in onderhoudsstatus.

Gebruikersavatar
Fridge
Berichten: 1028
Lid geworden op: 25 sep 2006, 19:22
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door Fridge » 30 mei 2007, 14:40

Redney schreef:in het admin systeem is de helft engels.
Zie viewtopic.php?p=307345#p307345

Peter K
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:26
Locatie: Edegem

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door Peter K » 30 mei 2007, 22:05

Andre_ede schreef:

Code: Selecteer alles

Hier kan je de belangrijkste instellingen 
Moet dat niet zijn "Hier KUN je de"

In bijlage optie's.

Code: Selecteer alles

abboneren 
Moet zijn aboneren

In forum eigeschappen.
Groet Andre
Het Groene Boekje zegt "abonneren"! :geek:
Peter

Gebruikersavatar
MindPrison
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 okt 2005, 20:47
Locatie: Waasmunster (België)
Contacteer:

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door MindPrison » 30 mei 2007, 22:13

Gelieve voor je een nieuwe taalfout meldt even te controleren of je wel degelijk versie 0.9.2 gebruikt, want die is vandaag uitgekomen!
Greetz,

MindPrison

Peter K
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:26
Locatie: Edegem

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door Peter K » 30 mei 2007, 22:40

Ok, ik had dit bericht al verzonden voor ik wist dat er vandaag een nieuwe versie van de vertaling is uitgekomen. Ik kreeg m'n bericht terug met de vraag van MindPrison om de versie te controleren en ik heb dan maar onmiddellijk versie 0.9.2 geïnstalleerd. Ik ben nu wel alle wijzigingen die ik zelf al had aangebracht kwijt... :( Blijkbaar weet ik nog niet goed hoe je een update kan mergen met je eigen wijzigingen. :oops:

Nu stuur ik het bericht met m'n voorstellen tot wijziging toch door, want aan deze twee teksten verandert de nieuwe versie niets (voor zover ik zie).

Ik heb de gebruikersvoorwaarden en het privacy beleid een beetje verbeterd. Dit staat in language/nl/ucp.php. Maar van sommige formuleringen ben ik nog niet zeker, hoor, misschien moet een jurist er zich eens over buigen... :?

Code: Selecteer alles

	'TERMS_OF_USE_CONTENT'	=> 'Door het betreden van "%1$s" (in wat volgt wordt hiernaar verwezen als het gaat over "wij", "ons", "onze", "%1$s" of "%2$s"), ga je automatisch akkoord met de volgende voorwaarden. Als je niet akkoord gaat met &eacute;&eacute;n van de voorwaardes, betreed/gebruik "%1$s" dan niet langer. We hebben het recht om deze voorwaarden op ieder moment te wijzigen en zullen je daar zoveel mogelijk van op de hoogte houden. Het is echter aan te bevelen op regelmatige basis zelf de voorwaarden te controleren op wijzigingen. Als je niet akkoord gaat met &eacute;&eacute;n van de wijzigingen, maak dan niet langer gebruik van "%1$s". Als je wel gebruik blijft maken van "%1$s", ga je automatisch akkoord met de wijzigingen.<br />
	<br />
	Dit forum werkt op basis van phpBB (in wat volgt wordt hiernaar verwezen als het gaat over "zij", "hen", "hun", "phpBB software", "www.phpbb.com", "phpBB Groep", "phpBB Teams"). Dit is een forum pakket vrijgegeven onder de "<a href="http://www.gnu.org/licenses/gpl.html">General Public License</a>" (of "GPL") en kan gedownload worden vanop <a href="http://www.phpbb.com/">www.phpbb.com</a>. De phpBB software vergemakkelijkt alleen discussies via het internet en GPL verbiedt hen tussen te komen in wat wij toestaan en/of verbieden als toelaatbare inhoud en/of gedrag. Voor meer informatie omtrent phpBB, zie: <a href="http://www.phpbb.com/">http://www.phpbb.com/</a>.<br />
	<br />
	Verder plaats je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, racistische, seksueel-geori&euml;nteerde of andere inhoud die in strijd is met internationale wetten, de wetten van je eigen land of het land waar "%1$s" gehost wordt. Als je dit toch doet, kan dit leiden tot een onmiddellijke permanente uitsluiting en waarschuwen we, als we dit nodig vinden, je internetprovider. Je IP adres wordt bij iedere post opgeslagen, waardoor we het volgen van de voorwaarden kunnen afdwingen. Je gaat ook akkoord met het feit dat "%1$s" het recht heeft om op ieder moment een onderwerp te verwijderen, verplaatsen of sluiten. Als gebruiker sta je ook toe dat je informatie in onze database wordt opgeslagen. Deze informatie wordt nooit aan derden doorgegeven zonder je instemming. Noch "%1$s&quot, noch phpBB zijn verantwoordelijk als je gegevens door een forumhack toch openbaar gemaakt zouden worden.
	',

	'PRIVACY_POLICY'	=> 'Deze beleidsverklaring legt uit hoe "%1$s" en bijhorende instanties (in wat volgt wordt hiernaar verwezen als het gaat over "wij", "ons", "onze", "%1$s", "%2$s") en phpBB (in wat volgt wordt hiernaar verwezen als het gaat over "zij", "hen", "hun", "phpBB software", "www.phpbb.com", "phpBB Group", "phpBB Teams") omgaan met de informatie die tijdens je gebruikssessie verzameld wordt (dus "jouw informatie").<br />
	<br />
	Je informatie wordt op 2 manieren bijgehouden.<br />
	Ten eerste door "%1$s" te bezoeken, worden er door de phpBB software enkele cookies op je computer opgeslagen; dit zijn kleine tekstbestandjes die in de tijdelijke bestanden van je browser worden opgeslagen. De eerste 2 cookies bevatten gebruikersgegevens (de "user-id") en anonieme sessiegegevens (de "session-id"), deze worden automatisch toegewezen door de phpBB software. Een derde cookie wordt opgeslagen zodra je onderwerpen opent op "%1$s". Deze cookie zegt welke onderwerpen je al gelezen hebt en verhoogt dus het gebruikersgemak. <br />
	Mogelijk worden er tijdens het surfen op "%1$s" ook cookies opgeslagen die niet door de phpBB software aangemaakt werden. Deze vallen buiten dit document omdat ze geen betrekking hebben op de pagina’s die door phpBB gegenereerd worden. <br />
	<br />
	De tweede manier waarop we informatie verzamelen is via de gegevens die je naar ons verstuurt. Een paar voorbeelden hiervan zijn: berichten plaatsen als een anonieme gebruiker (dus "anonieme berichten"), je registreren op "%1$s" (dus "je account") en de berichten die je plaatst nadat je geregistreerd en ingelogd bent (dus "jouw berichten").<br />
	<br />
	Je account bevat minstens een unieke naam waarmee we je kunnen identificeren (dus "je gebruikersnaam"), een wachtwoord om op je account te kunnen inloggen (dus "je wachtwoord") en een geldig persoonlijk e-mailadres. (dus "je e-mail"). De informatie van je account op "%1$s" is beschermd door de wetten omtrent data bescherming van het land waarin dit forum gehost wordt. Alle informatie die nog gevraagd wordt door "%1$s" tijdens het registratieproces, buiten je gebruikersnaam, wachtwoord, e-mailadres, zijn voor het forum niet verplicht, maar optioneel. In elk geval beschik jij over het recht te bepalen welke informatie publiekelijk wordt weergegeven  en welke niet. Verder heb je ook de mogelijkheid om in te stellen of je de e-mails die automatisch door de phpBB software gemaakt worden al dan niet wilt ontvangen.<br />
	<br />
	Je wachtwoord is versleuteld (en kan niet terug leesbaar gemaakt worden) , waardoor het op een veilige manier opgeslagen is. Desondanks is het niet aan te raden dat je hetzelfde wachtwoord op een groot aantal websites gebruikt. Je wachtwoord is het middel waarmee je op je account op "%1$s" kan inloggen; bewaar het dus veilig en link het op geen enkele manier aan "%1$s", phpBB of aan een andere derde partij. Als je het wachtwoord van je account zou vergeten, kan je de “wachtwoord vergeten” optie gebruiken die de phpBB software voorziet. Dit proces vereist dat je je gebruikersnaam en e-mailadres opgeeft, waarna de phpBB software een nieuw wachtwoord zal genereren om opnieuw in te loggen.<br />
Het ziet er dan ongeveer zo uit:

Code: Selecteer alles

MIJNFORUM.BE - Gebruikersvoorwaarden
Door het betreden van "MIJNFORUM.BE" (in wat volgt wordt hiernaar verwezen als het gaat over "wij", "ons", "onze", "MIJNFORUM.BE" of "http://www.mijnwebsite.be/webforum"), ga je automatisch akkoord met de volgende voorwaarden. Als je niet akkoord gaat met één van de voorwaardes, betreed/gebruik "MIJNFORUM.BE" dan niet langer. We hebben het recht om deze voorwaarden op ieder moment te wijzigen en zullen je daar zoveel mogelijk van op de hoogte houden. Het is echter aan te bevelen op regelmatige basis zelf de voorwaarden te controleren op wijzigingen. Als je niet akkoord gaat met één van de wijzigingen, maak dan niet langer gebruik van "MIJNFORUM.BE". Als je wel gebruik blijft maken van "MIJNFORUM.BE", ga je automatisch akkoord met de wijzigingen.

Dit forum werkt op basis van phpBB (in wat volgt wordt hiernaar verwezen als het gaat over "zij", "hen", "hun", "phpBB software", "www.phpbb.com", "phpBB Groep", "phpBB Teams"). Dit is een forum pakket vrijgegeven onder de "General Public License" (of "GPL") en kan gedownload worden vanop www.phpbb.com. De phpBB software vergemakkelijkt alleen discussies via het internet en GPL verbiedt hen tussen te komen in wat wij toestaan en/of verbieden als toelaatbare inhoud en/of gedrag. Voor meer informatie omtrent phpBB, zie: http://www.phpbb.com/.

Verder plaats je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, racistische, seksueel-georiënteerde of andere inhoud die in strijd is met internationale wetten, de wetten van je eigen land of het land waar "MIJNFORUM.BE" gehost wordt. Als je dit toch doet, kan dit leiden tot een onmiddellijke permanente uitsluiting en waarschuwen we, als we dit nodig vinden, je internetprovider. Je IP adres wordt bij iedere post opgeslagen, waardoor we het volgen van de voorwaarden kunnen afdwingen. Je gaat ook akkoord met het feit dat "MIJNFORUM.BE" het recht heeft om op ieder moment een onderwerp te verwijderen, verplaatsen of sluiten. Als gebruiker sta je ook toe dat je informatie in onze database wordt opgeslagen. Deze informatie wordt nooit aan derden doorgegeven zonder je instemming. Noch "MIJNFORUM.BE", noch phpBB zijn verantwoordelijk als je gegevens door een forumhack toch openbaar gemaakt zouden worden. 
MIJNFORUM.BE - Privacy beleid
Deze beleidsverklaring legt uit hoe "MIJNFORUM.BE" en bijhorende instanties (in wat volgt wordt hiernaar verwezen als het gaat over "wij", "ons", "onze", "MIJNFORUM.BE", "http://www.parochiesedegem.be/webforum") en phpBB (in wat volgt wordt hiernaar verwezen als het gaat over "zij", "hen", "hun", "phpBB software", "www.phpbb.com", "phpBB Group", "phpBB Teams") omgaan met de informatie die tijdens je gebruikssessie verzameld wordt (dus "jouw informatie").

Je informatie wordt op 2 manieren bijgehouden.
Ten eerste door "MIJNFORUM.BE" te bezoeken, worden er door de phpBB software enkele cookies op je computer opgeslagen; dit zijn kleine tekstbestandjes die in de tijdelijke bestanden van je browser worden opgeslagen. De eerste 2 cookies bevatten gebruikersgegevens (de "user-id") en anonieme sessiegegevens (de "session-id"), deze worden automatisch toegewezen door de phpBB software. Een derde cookie wordt opgeslagen zodra je onderwerpen opent op "MIJNFORUM.BE". Deze cookie zegt welke onderwerpen je al gelezen hebt en verhoogt dus het gebruikersgemak. 
Mogelijk worden er tijdens het surfen op "MIJNFORUM.BE" ook cookies opgeslagen die niet door de phpBB software aangemaakt werden. Deze vallen buiten dit document omdat ze geen betrekking hebben op de pagina’s die door phpBB gegenereerd worden. 

De tweede manier waarop we informatie verzamelen is via de gegevens die je naar ons verstuurt. Een paar voorbeelden hiervan zijn: berichten plaatsen als een anonieme gebruiker (dus "anonieme berichten"), je registreren op "MIJNFORUM.BE" (dus "je account") en de berichten die je plaatst nadat je geregistreerd en ingelogd bent (dus "jouw berichten").

Je account bevat minstens een unieke naam waarmee we je kunnen identificeren (dus "je gebruikersnaam"), een wachtwoord om op je account te kunnen inloggen (dus "je wachtwoord") en een geldig persoonlijk e-mailadres. (dus "je e-mail"). De informatie van je account op "MIJNFORUM.BE" is beschermd door de wetten omtrent data bescherming van het land waarin dit forum gehost wordt. Alle informatie die nog gevraagd wordt door "MIJNFORUM.BE" tijdens het registratieproces, buiten je gebruikersnaam, wachtwoord, e-mailadres, zijn voor het forum niet verplicht, maar optioneel. In elk geval beschik jij over het recht te bepalen welke informatie publiekelijk wordt weergegeven en welke niet. Verder heb je ook de mogelijkheid om in te stellen of je de e-mails die automatisch door de phpBB software gemaakt worden al dan niet wilt ontvangen.

Je wachtwoord is versleuteld (en kan niet terug leesbaar gemaakt worden) , waardoor het op een veilige manier opgeslagen is. Desondanks is het niet aan te raden dat je hetzelfde wachtwoord op een groot aantal websites gebruikt. Je wachtwoord is het middel waarmee je op je account op "MIJNFORUM.BE" kan inloggen; bewaar het dus veilig en link het op geen enkele manier aan "MIJNFORUM.BE", phpBB of aan een andere derde partij. Als je het wachtwoord van je account zou vergeten, kan je de “wachtwoord vergeten” optie gebruiken die de phpBB software voorziet. Dit proces vereist dat je je gebruikersnaam en e-mailadres opgeeft, waarna de phpBB software een nieuw wachtwoord zal genereren om opnieuw in te loggen.
Groeten,
Peter

pa.do
Berichten: 104
Lid geworden op: 19 apr 2006, 12:32
Locatie: Soest

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door pa.do » 01 jun 2007, 08:03

Het is echt: Ik kan en jij kunt (en niet jij kan!). Dat laatste is geen Nederlands :!:

Helaas is dat op veel plaatsen in de vertaling fout.

(Dat is in de huidige vertalingen op phpBB2 ook op veel plaatsen niet goed en ik vind dat echt storend)

Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 9080
Lid geworden op: 04 jun 2003, 20:47

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door Stef » 01 jun 2007, 10:21

pa.do schreef:(Dat is in de huidige vertalingen op phpBB2 ook op veel plaatsen niet goed en ik vind dat echt storend)
Mocht je die tegen komen in onze huidige laatste vertaling mag je ze hier melden. (Graag zelfs!)

Peter K
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:26
Locatie: Edegem

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door Peter K » 01 jun 2007, 10:23

Beste pa.do,

Beide vormen zijn officieel toegelaten.
Kijk maar naar het advies van de taalunie hier.
Volgens de ANS, de Algemene Nederlandse Spraakkunst, is er hier een verschil in aanvoelen tussen Vlaamse en Nederlandse taalgebruikers.
In onze Vlaamse oren klinkt "je zult" niet alleen formeler, maar ook archaïsch.
Laten we hoffelijk blijven en de verschillen respecteren. Persoonlijk kan ik leven met "jij zult", hoor! ;)

Peter

pa.do
Berichten: 104
Lid geworden op: 19 apr 2006, 12:32
Locatie: Soest

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door pa.do » 01 jun 2007, 17:28

Dank je Peter, voor je reactie. Ik wist niet dat de vorm "jij kan" in de betekenis van "men" is toegestaan. Ik vind het overigens niet fraai omdat het tegen mijn "taalgevoel" indruist.

Het is waarschijnlijk ook weer iets nieuws van de afgelopen jaren of ik heb vroeger echt iets gemist.

Weer wat geleerd :oops:

Paul

Gebruikersavatar
lunagang
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 mei 2004, 15:52

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door lunagang » 02 jun 2007, 07:49

Bij het plaatsen van een bericht kun je op "Letter kleur" klikken. Dat is op zich al fout, maar later veranderd het knopje in "Tekstkleur" verbergen. Waarom twee verschillende benamingen? Persoonlijk vind ik tekstkleur mooier :)

yoeri
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 mar 2006, 22:10

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door yoeri » 02 jun 2007, 14:27

hallo

ik weet niet het al bekend is bij phpbb
Als ik een bericht wil versturen naar een vriend staar er:
Verstuur een kopie van deze e-mail naar jezelf.

Is het niet netter als je dit verandert in:
Stuur mij een kopie per e-mail

Hans Kamp
Berichten: 470
Lid geworden op: 17 jan 2004, 08:39
Locatie: Enschede

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door Hans Kamp » 02 jun 2007, 17:18

lunagang schreef:Bij het plaatsen van een bericht kun je op "Letter kleur" klikken. Dat is op zich al fout, maar later veranderd het knopje in "Tekstkleur" verbergen. Waarom twee verschillende benamingen? Persoonlijk vind ik tekstkleur mooier :)
Om eerlijk te zijn: Er zijn heel veel van dat soort fouten. Als de officiële versie van de Nederlandse taalpakket uit is, zal ik het hele pakket nog eens op fouten, en vooral de los schrijf ziek te controleren.

Gebruikersavatar
MindPrison
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 okt 2005, 20:47
Locatie: Waasmunster (België)
Contacteer:

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door MindPrison » 02 jun 2007, 17:45

Hans Kamp schreef:Om eerlijk te zijn: Er zijn heel veel van dat soort fouten. Als de officiële versie van de Nederlandse taalpakket uit is, zal ik het hele pakket nog eens op fouten, en vooral de los schrijf ziek te controleren.
Tja, verschillend woordgebruik komt voor als je met een heel team werkt. Soms wordt wel eens vergeten dat we vragen om 1 bepaald woord te gebruiken... Net daarom hebben we jullie hulp nodig om al deze (vaak domme) foutjes er uit te halen. Bedankt daarvoor!
Maar vrees niet, het is niet hopeloos, er zijn nog mensen die aangeboden hebben om de volledige vertaling op fouten en verschillend woordgebruik te controleren.
Greetz,

MindPrison

Hans Kamp
Berichten: 470
Lid geworden op: 17 jan 2004, 08:39
Locatie: Enschede

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door Hans Kamp » 02 jun 2007, 18:12

Hans Kamp schreef:
lunagang schreef:Bij het plaatsen van een bericht kun je op "Letter kleur" klikken. Dat is op zich al fout, maar later veranderd het knopje in "Tekstkleur" verbergen. Waarom twee verschillende benamingen? Persoonlijk vind ik tekstkleur mooier :)
Om eerlijk te zijn: Er zijn heel veel van dat soort fouten. Als de officiële versie van de Nederlandse taalpakket uit is, zal ik het hele pakket nog eens op fouten, en vooral de los schrijf ziek te controleren.
Het Nederlandse taalpakket natuurlijk!

Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 9080
Lid geworden op: 04 jun 2003, 20:47

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door Stef » 03 jun 2007, 01:19

Het is goed om te zien dat de vertaling nu vooral om de nauwkeurigheid van het volgen van de Nederlandse taal gaat. :)

Niek
Berichten: 1818
Lid geworden op: 21 sep 2005, 19:04
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door Niek » 04 jun 2007, 19:44

Wanneer registreren is uitgeschakeld en je toch probeert om te registreren staat er

Code: Selecteer alles

Het is momenteel niet mogelijk van een nieuwe account te creëren.
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door Salomon » 04 jun 2007, 20:01

Wat is daar mis mee?

Hans Kamp
Berichten: 470
Lid geworden op: 17 jan 2004, 08:39
Locatie: Enschede

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door Hans Kamp » 04 jun 2007, 23:08

Salomon schreef:Wat is daar mis mee?
Volgens mij moet dat zijn:

Het is momenteel niet mogelijk een nieuwe account te creëren.

Dus "van" moet weg.

Niek
Berichten: 1818
Lid geworden op: 21 sep 2005, 19:04
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door Niek » 05 jun 2007, 19:04

Inderdaad, dat dacht ik dus ook al.
"Van" moet daar weg.
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

Gesloten