Op weg naar phpBB3: Release Candidate 1

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Berna

Bericht door Berna » 27 aug 2006, 20:29

Stef schreef:Als je nu een forum wilt beginnen, start dan met phpBB2 verander daar niks aan (behalve dat je er de Nederlandse taal op kunt zetten) en zodra de release van phpBB3 verschijnt kun je overstappen.
Dat doe ik denk ik maar. :o

Wanneer komt die :?:

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 27 aug 2006, 20:31

Binnenkort, daar is nog geen tijd over bekent wanneer de RC1 Final wordt uitgebracht.
Dus geduldig wachten :thumb:

Berna

Bericht door Berna » 27 aug 2006, 20:33

Raimon schreef:Binnenkort, daar is nog geen tijd over bekent wanneer de RC1 Final wordt uitgebracht.
Dus geduldig wachten :thumb:
Ha, en kan ik die bij mijn host lycos gebruiken? Dát zou mooi zijn zeg. zal ik maar wachten dan Raimon? Dat scheelt jullie veel uitleg en mij veel frustratie omdat het niet 1,2,3 werkt en té moeilijk voor mij is.

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 27 aug 2006, 20:36

Die zal daar waarschijnlijk wel mee gaan, als lycos deze speficaties heeft:
A webserver or web hosting account running on any major Operating System with support for PHP
A SQL database system, one of:
MySQL 3.23 or above (MySQLi supported)
PostgreSQL 7.x/8.x
SQLite
Firebird 1.5+/Interbase 7.1+
MS SQL Server 2000 or above (directly or via ODBC)
Oracle
PHP 4.3.3 or above with support for the database you intend to use.
Wachten, je kan ook nu gewoon phpBB2 gebruiken hoor, er zal een upergrade script voor komen om phpBB2 naar phpBB 3 te updaten.
En fustraties nooit hoor, iedereen wordt graag geholpen door iedereen tenminste bij mij :thumb:

Berna

Bericht door Berna » 27 aug 2006, 20:41

Raimon schreef:Die zal daar waarschijnlijk wel mee gaan, als lycos deze speficaties heeft:
A webserver or web hosting account running on any major Operating System with support for PHP
A SQL database system, one of:
MySQL 3.23 or above (MySQLi supported)
PostgreSQL 7.x/8.x
SQLite
Firebird 1.5+/Interbase 7.1+
MS SQL Server 2000 or above (directly or via ODBC)
Oracle
PHP 4.3.3 or above with support for the database you intend to use.
Wachten, je kan ook nu gewoon phpBB2 gebruiken hoor, er zal een upergrade script voor komen om phpBB2 naar phpBB 3 te updaten.
En fustraties nooit hoor, iedereen wordt graag geholpen door iedereen tenminste bij mij :thumb:
Ik bedoelde dus dat het mij veel frustraties scheelt als ik wacht op de volgende versie.....

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 27 aug 2006, 20:59

Je moet nu gewoon simpelweg nog geen phpbb3 live gebruiken (Oké spambot, behalve als je er genoeg van weet :bier: ), dit omdat het nog geen stable versie is. En zowiezo geven we nu op phpbb.nl nog geen support voor 3 :)

dopoloog

Bericht door dopoloog » 31 aug 2006, 22:45

Die Phpbb 3.0 is echt goed, zoekt zelf zijn SQL enz.. netjes..
... zelf heb ik bugs gevonden, maar die heb ik even netjes bewerkt. voor de rest loopt hij op rolletjes.

Liefst zou ik wel een vertaling van willen hebben in het nederlands, want anders moet ik heel de tijd gaan vertalen. De mail is wel al vertaald.. maar dat is niet zo moeilijk

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 01 sep 2006, 08:17

Uiteraard gaan wij Olympus vertalen naar Nederlands, maar deze wordt sowieso niet vrijgegeven vóór de definitieve versie uit is. De taalbestanden zijn nog steeds aan veranderingen onderhevig.

dopoloog

Bericht door dopoloog » 01 sep 2006, 20:09

Spambot schreef:Uiteraard gaan wij Olympus vertalen naar Nederlands, maar deze wordt sowieso niet vrijgegeven vóór de definitieve versie uit is. De taalbestanden zijn nog steeds aan veranderingen onderhevig.
Ja, was al bezig, maar het is onbegonnen werk op dit moment en het is idem een beta kan zo veranderlijk zijn....

dus ik wacht ook maar even...

Trouwens... snap niet waarom iedereen zegt van.. jaaa je moet phpbb3 niet live doen/gebruiken, want hij is niet stabiel... het is toch een beta en mensen moeten hem toch uittesten en weten waar de bugs zijn.... :p

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 01 sep 2006, 20:31

Omdat er nog bugs inkunnen zitten, en dat dus fouten kan opleveren, ik zeg ook dat je hem niet live moet gebruiken, maar persoonlijk gebruik ik em ook live :)

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 01 sep 2006, 21:20

Je kan het forum ook testen zonder 'm live te gebruiken, de meeste testers hebben een lokale installatie. Ik draai 'm ook al een paar maanden live, maar heb er ook aardig wat werk aan om up-to-date te blijven.

gekky29
Contacteer:

Bericht door gekky29 » 08 sep 2006, 21:34

Wanneer komt phpbb 3 eigenlijk uit ?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 08 sep 2006, 21:34

wanneer die klaar is ;)

Stef

Bericht door Stef » 08 sep 2006, 23:01

En dat ^^ is geen flauw antwoord, de phpBB Groep wil zichzelf geen tijdslimiet opleggen dus niemand weet het. :-)

gekky29
Contacteer:

Bericht door gekky29 » 08 sep 2006, 23:39

ok ikke snap :)

sandra
Contacteer:

Bericht door sandra » 20 sep 2006, 13:33

oeeeh ik kijk uit naar het nieuwe versie!! Ik kijk net naar een phpbb3 forum en zie daar dat als je zoekfunctie gebruikt, de trefwoorden ook in het url staat. :) Erg handig, dan kunnen mensen eenvoudig url posten als ze helpen met zoeken (dat gebeurd bij mij vaak).
Nu is mijn vraag: stel je hebt een eigen template, wordt het dan erg lastig om over te stappen op de nieuwe versie?
Zodra de nieuwe versie er is wil ik het nl zsm gebruiken. Ik heb nu nog standaard lay-out, wil wel eigen lay-out maken maar ja als binnenkort al nieuwe versie klaar is en ik dan opnieuw kan beginnen....

Alvast bedankt voor jullie reactie. :)

lifeguard
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 20 sep 2006, 14:25

Het is maar wat je lastog vind ;)

Waneer je upgrade na 3 zul je ook de stijl krijgen en zelf weer aan de slag moeten.
Ook je MODS zullen verdwijnen.

Maar dat mag de pret van Olympus niet drukken :)
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar

sandra
Contacteer:

Bericht door sandra » 20 sep 2006, 15:14

Nee dat mag het zeker niet drukken, ik kijk zeker uit naar de nieuwe versie. :)
Maar ik bedacht later, ik neem aan dat ze hun best doen de oude templates te laten werken, er zijn al zooooveel templates, zonde als die niet meer werken...
Maar ik ga maar wachten met eigen template maken, moet toch mijn site los van het forum al lang verbeteren, laat ik maar eerst daar mijn tijd in stoppen. ;) Mods heb ik nauwelijks (alleen tegen spam robots) en denk dat ik mods bij de nieuwe al helemaal niet nodig zal vinden. :D

Ik begrijp dat jullie niet kunnen zeggen wanneer het klaar zal zijn, maar kunnen jullie misschien schatten of het binnen paar maanden, half jaar, jaar of zelfs meer dan jaar echt gebruikt kan worden?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 20 sep 2006, 16:17

Het kan echt gebruikt worden, bij de final. wanneer de final eris, weet niemand, maar persoonlijk denk ik dat het dit jaar nog is.
Verder, templates voor phpbb3 zijn geheel verschillend als voor 2, en is niet simpel om aantepassen.

lifeguard
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 20 sep 2006, 16:30

sandra schreef:
Ik begrijp dat jullie niet kunnen zeggen wanneer het klaar zal zijn, maar kunnen jullie misschien schatten of het binnen paar maanden, half jaar, jaar of zelfs meer dan jaar echt gebruikt kan worden?
Wisten we dit maar :)

Ik kan eerlijk gezegt ook niet wachten aangezien ik er eerst niks omgaf.
In het begin vond ik het maar kil en koud aanvoelen.

Maar nu eens goed te hebben gekeken, heb ik het liefst dat hij vandaag nog word gereleased.

Maarja, beter laat zonder bugs als vroeg met veel fouten :)
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar

Gesloten