Hoog in google.,,,,

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Ger
Contacteer:

Re: Hoog in google.,,,,

Bericht door Ger » 19 jul 2010, 14:00

EelkeB schreef:Je kunt het zo inregelen dat http://watisnf.nl/<wat-dan-ook> redirect naar http://neurofibromatose.info/<wat-dan-ook>. Dit is ook afhankelijk van je hosting, in hoeverre je host je daar mee kan helpen en wat de mogelijkheden bij hun zijn.
Dit kan overigens (aangenomen dat je een linux-host hebt) relatief simpel m.b.v. .htaccess mod_rewrite. Met een beetje hulp van Google zul je er waarschijnlijk wel uitkomen, anders kan je natuurlijk hier wel even specifiek vragen hoe en wat.

Betreffende .be of .info: voor Google maakt dat niets uit, die kent geen waarde toe aan de TLD. Aangezien je nu al een .nl hebt en straks .be wil, zal je publiek waarschijnlijk niet specifiek belgisch zijn. Het is om die reden dus niet logisch om .be te kiezen, en daarom zou ik voor .net of .info kiezen. Maar da's dus puur een kwestie van logica, en niet van SEO.

David
Contacteer:

Bericht door David » 19 jul 2010, 14:50

Ik heb geen specifieke, Nerderland / Belgie doel groep beide groepen komen op mijn forum, .nl is inderdaad al bezet door de Nederlandse vereniging. Maar goed heb op zich genoeg informatie, ga contact opnemen met me host en kies voor .info dan! Denk dat hij me wel iets meer informatie kan geven verder. Maar bedankt voor jullie nuttige informatie!!
Wijziging: Slecht nieuws
De domein namen .net] en .info zijn al bezet zie ik net :o Ze worden naar een Duitse website :( Had slim geweest dat eerst de checken!!
Wijziging: Wijziging
De enige logische oplossing die ik nu zie is .nu dus denk dat ik dat maar doe
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

EelkeB

Bericht door EelkeB » 20 jul 2010, 07:02

Nog aan .eu gedacht? (Hoewel dat weer impliceert dat het voor de hele EU is, en je waarschijnlijk alleen de Nederlandse taal wilt aanbieden).
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

David
Contacteer:

Bericht door David » 20 jul 2010, 08:54

EelkeB schreef:Nog aan .eu gedacht? (Hoewel dat weer impliceert dat het voor de hele EU is, en je waarschijnlijk alleen de Nederlandse taal wilt aanbieden).
.eu is ook al niet meer beschikbaar, als je er naar toe surft kom je ook op een website! En als ik zoek via hostnet staat er bezet bij. Dus dan blijven dr niet zo heel erg veel opties over!

heb me gisteren avond nog wat verdiept in de webmastertools en die filmpjes bekeken die in dit topic zijn gegeven. Kwa content kan ik volgens mij ook nog wel wat verbeteringen doen. Dus ga alles nog eens goed onder de loop nemen!

In ieder geval bedankt voor alle tips...

David
Contacteer:

Bericht door David » 06 dec 2010, 15:53

Ik heb me er de laatste tijd in verdiept, heb nog even GEEN andere domeinnaam aangenomen. Omdat eerst me website fatsoenlijk zoek machine vriendelijk wil krijgen...

Maar goed ik had nog even een vraag, kreeg aanbod voor een gratis website analyse, ze vertelde dat de robots.txt ontbreekt. Hoe zit dat in phpbb3 heeft het zin er één te maken en toe te voegen?

Mendel
Contacteer:

Bericht door Mendel » 06 dec 2010, 18:51

Ja heeft wel zin, met name om dan duplicate content te vermijden, je kan topics via verschillende urls namelijk bereiken, welke google als duplicate content beschouwt, en waarvoor men minpunten zou krijgen...

Code: Selecteer alles

User-agent: *
Disallow: /forum/viewtopic.php?p=
Disallow: /forum/viewtopic.php?=&p=
Disallow: /forum/viewtopic.php?start=
Disallow: /forum/*&view=previous
Disallow: /forum/*&view=next
Disallow: /forum/*&sid=
Disallow: /forum/*&p=
Disallow: /forum/*&sd=a
Disallow: /forum/memberlist.php?
Disallow: /forum/ucp.php
Disallow: /forum/search.php*
Geen idee of hij compleet is, maar die had ik bijmekaar gescharreld via webmastertools van google :)

David
Contacteer:

Bericht door David » 06 dec 2010, 18:56

Oké bedankt, dat ga ik eens proberen..

Ik neem aan dat je die gewoon in de 'root' van het forum zet?

Wat kan je er nu nog meer inzetten, heb ook meta tags toegevoegd. die worden niet gelezen zonder robots.txt is me verteld!

Mendel
Contacteer:

Bericht door Mendel » 06 dec 2010, 20:07

Staat in de root van je site, niet in de root van je forum, al sluit ik niet uit dat de robots hem dan oppakken, maar zo heb ik het geleerd.

Meta tags in je robot.txt, daar heb ik nog nooit van gehoord, weet wel dat ze gewoon worden gelezen vanuit je htmlcode, zonder dat je ze vermeld in de robot.txt.

PTish
Contacteer:

Bericht door PTish » 07 dec 2010, 01:02

Vroeger baseerden zoekmachines je positie op basis van je metatags. Daar vulde je beschrijvingen en steekwoorden in. Hier werd nogal misbruik van gemaakt, waardoor zoekmachines nauwelijks meer kijken naar wat er is ingevuld.

Wel wordt de beschrijving bijvoorbeeld gebruikt om weer te geven in Google. Vaak wil je hier wel iets aan doen, anders krijg je zoiets als dit in Google:
Forums - phpBB.nl • Forumoverzicht
Nieuws van en over phpBB(.nl) Afbeelding: 132 Onderwerpen: 251 Berichten: Laatste bericht door Jeroen 20 nov 2010 18:53:12 ...
www.phpbb.nl/forums/ - In cache - Vergelijkbaar
phpBB.nl • Leden - [ Vertaal deze pagina ]
B'post. 1 nov 2002 13:51:34. Koen, 7, 1 nov 2002 14:39:36. Supportforum.nl, 37. http://www.supportforum.nl. Oosten des lands. 1 nov 2002 14:46:41 ...
www.phpbb.nl/forums/memberlist.php - In cache
Dat is nogal niets zeggende informatie.

Plaats reactie