phpBB 3.0.7-PL1 uitgebracht
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Re: phpBB 3.0.7-PL1 uitgebracht
Pascal klinkt misschien overdreven met z'n 10 seconde, maar binnen 1,5 minuut was ik ook klaar 

Jeroen
Even een andere vraag?
Wat is de bedoeling van phpBB, we hebben nu phpBB 3.0.7 PL-1. Maar is het de bedoeling dat nu phpBB 3.0.8 komt, of dat niet?
Of gaat phpBB nu gelijk naar 3.2.0?
Joep
Wat is de bedoeling van phpBB, we hebben nu phpBB 3.0.7 PL-1. Maar is het de bedoeling dat nu phpBB 3.0.8 komt, of dat niet?
Of gaat phpBB nu gelijk naar 3.2.0?
Joep
-
De ontwikkeling van 3.1 is bezig, maar die van 4.0 ook. Of er nog 3.0.8 komt, weet ik niet.
In het ontwikkelingsteam word op dit moment gewerkt aan phpBB 3.1, de nieuwe "feature release" van phpBB. Deze gaat echter nog wel een aardig tijdje duren, 4.0 zelfs nog veel langer.
De volgende onderhoudsrelease is 3.0.8 en deze zal bugs in de huidige 3.0.7-PL1 fixen.
De volgende onderhoudsrelease is 3.0.8 en deze zal bugs in de huidige 3.0.7-PL1 fixen.

Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Mischien een stomme vraag, maar hoelang gaat dit nog duren?
Dat is niet bekend. Wanneer het ontwikkelingsteam vind dat ze "gewoon" bugs hebben gefixed voor een nieuwe release zal deze uitgebracht worden. Meestal zitten er ongeveer 5-6 maanden tussen elke onderhoudsrelease maar hier word soms ook van afgeweken.KnightBob schreef:Mischien een stomme vraag, maar hoelang gaat dit nog duren?

Is het verstandig om te wachten op 3.1 met overstappen?
Overstappen? Waarop?KnightBob schreef:Is het verstandig om te wachten op 3.1 met overstappen?
Zoals ik al zei zal het nog een aardige tijd duren totdat 3.1 zal uitkomen, er is namelijk nog niet eens een Beta uitgebracht en ontwikkeling is nog in volle gang. Wanneer 3.0.8 uitkomt zal ik aanraden om direct te updaten en niet te "wachten" op 3.1 aangezien je dan lang kan wachten en toch in de tijd alle opgeloste bugs mist.
Ik bedoel van IPB 1.3 naar phpBB, hierover vind je meer in deze topic: viewtopic.php?f=52&t=53823
Ik verwacht niet dat 3.1 dit jaar nog uitkomt.
Je hoeft niet bang te zijn dat de overstap van 3.0.x naar 3.1.0 heel veel problemen gaat opleveren. In de worden van development team leader Naderman:
Gewoon naar 3.0 overstappen dus en tegen de tijd dat 3.1 uitkomt kijken of het voor jou meerwaarde biedt en dan in een middagje overstappen.
Het stuk wat ik vet gemaakt heb is hierbij het belangrijkste: Zelfs met modificaties geïnstalleerd is het doel om gewoon middels de automatische updater naar 3.1 te kunnen gaan. Ik verwacht wel dat als je een geheel eigen stijl hebt dat je die dan zelf moet updaten, maar daarbij verwacht ik ook wel dat hier duidelijke handleidingen voor komen van het phpBB styles team. En als je een stijl hebt die in de styles-database staat of die gebaseerd is op ProSilver dan hoef je je al helemaal geen zorgen te maken.I agree that one of the important goals for phpBB3.1 has to be an acceptable amount of backwards compatibility. We have stated before that the regular phpBB automatic updater should be sufficient to upgrade to 3.1, opposed to a conversion process like the 2.0 to 3.0 upgrade. We will not rewrite existing code just for the sake of rewriting it, unless we see really big problems that hinder the addition of new features.
Gewoon naar 3.0 overstappen dus en tegen de tijd dat 3.1 uitkomt kijken of het voor jou meerwaarde biedt en dan in een middagje overstappen.

Duidelijk! Maar ik vind het nu wel wat lang duren voordat 3.0.8 komt, maar ja....Jim schreef:In het ontwikkelingsteam word op dit moment gewerkt aan phpBB 3.1, de nieuwe "feature release" van phpBB. Deze gaat echter nog wel een aardig tijdje duren, 4.0 zelfs nog veel langer.

Ja, die uitspraak ken ik hoor.Pietje schreef:Het is af wanneer het af is, standaard uitspraak
Of de dag voor de dag na de dag dat het af is is het af, is er ook nog een 

Jeroen
-
De dag met dezelfde datum in hetzelfde jaar, dat phpBB 3.0.8 af is
.

- AirWarrior
Of als ie vrijgegeven wordt, is ie klaar (als het goed is)
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.
AirWarrior
En wat te denken van als er in het beheerderspaneel staat dat je versie niet up to date is 

ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
- AirWarrior
Word eerst vrijgegeven en dat krijg je de meldingkevin1979 schreef:En wat te denken van als er in het beheerderspaneel staat dat je versie niet up to date is

Signed by:
AirWarrior
AirWarrior
Enig bericht over 3.1.x ?