Op weg naar phpBB3: Release Candidate 1

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Bee

Bericht door Bee » 18 jun 2006, 16:16

paul schreef:Volgens mij was stef of carlo met vertaling ooit bezig, maar nooit wat van gekomen. Raimon was er ook aan begonnen nog.
Ik wil niet vervelend doen, maar dan ga ik die vertaling van Raimon niet gebruiken. Dan weet ik net zoals bij Carlo zeker dat elk zelfstandig naamwoord met een hoofdletter begint, en dan is het dus niet leesbaar. Ook de zinconstructies zijn in beide gevallen extreem wazig. Ik denk dat je dit het beste kan overlaten aan of het vertaalteam, of Stefan Koopmanschap.

Maar dan nog, ik zou pas beginnen met vertalen als Acyd Burn het Translator Management System vrijgeeft (in ieder geval iets in die richting)
... Maar ik modereer (nog) niet.

Nymphy

Bericht door Nymphy » 18 jun 2006, 16:20

het wat systeem ??

en in mij heb je dus geen vertrouwen om de vertaling te doen :p

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 18 jun 2006, 16:20

Ehm, ik zeg enkel wat ik weet, omdat er om gevraagt wordt. Waarom denk je dat ik nog engels gebruik? :)

Bee

Bericht door Bee » 18 jun 2006, 16:23

Nymphy schreef:het wat systeem ??

en in mij heb je dus geen vertrouwen om de vertaling te doen :p
Zit deze mevrouw dan niet in het vertaalteam? (Ik ook niet, maar ik doe wel gewoon vrolijk mee). Ik heb nergens gezegd dat ik jouw vertaling niet vertrouw, ik heb het alleen niet op die zinnen die dertigduizend hoofdletters bevatten terwijl er maar een nodig is.

Nymphy

Bericht door Nymphy » 18 jun 2006, 16:34

was ook maar grapje :)

maar kzal wel eens een keer er naar kijken :) (wel pas als we iets verder zitten denk ik)

w.b.t. stefan koopmanschap.. ben benieuwd hoe lang we dan weer moeten gaan wachten ?

Bee

Bericht door Bee » 18 jun 2006, 16:41

Jaartje of 3/4 denk ik :wink:

Insomnia
Contacteer:

Bericht door Insomnia » 18 jun 2006, 17:42

Ik wil niet vervelend doen, maar dan ga ik die vertaling van Raimon niet gebruiken. Dan weet ik net zoals bij Carlo zeker dat elk zelfstandig naamwoord met een hoofdletter begint, en dan is het dus niet leesbaar. Ook de zinconstructies zijn in beide gevallen extreem wazig. Ik denk dat je dit het beste kan overlaten aan of het vertaalteam, of Stefan Koopmanschap.

Maar dan nog, ik zou pas beginnen met vertalen als Acyd Burn het Translator Management System vrijgeeft (in ieder geval iets in die richting)
O mijn god !!!!!!!!!!!!!!!

Wees blij dat iemand het vertaalt hoeven we tenminste niet 3/4 jaar te wachten of jij zo goed bent
En zo erg zal het ook niet zijn hoor
Ik wadeer het zeer als mensen vertalen vooral voor niks want tis me toch een hoop vertaling hoor.

Nymphy

Bericht door Nymphy » 18 jun 2006, 17:42

Bee schreef:Jaartje of 3/4 denk ik :wink:
:lol: zou best wel een punt in kunnen zitten :lol:

Bee

Bericht door Bee » 18 jun 2006, 17:48

Insomnia schreef:

O mijn god !!!!!!!!!!!!!!!

Wees blij dat iemand het vertaalt hoeven we tenminste niet 3/4 jaar te wachten of jij zo goed bent
En zo erg zal het ook niet zijn hoor
Ik wadeer het zeer als mensen vertalen vooral voor niks want tis me toch een hoop vertaling hoor.
\

Er is een verschil tussen vertalen en translitereren. Vertalen is het omzetten van anderstalige zinnen en woorden naar Nederlandse zinnen en woorden die grammaticaal ook nog kloppen.
Translitereren is als een kip zonder kop alles omzetten naar het Nederlands, en het zal dan wel goed zijn. Vooral hoofdletters zijn een probleem dan.

Ik heb ook niet gezegd dat ik goed ben, ik heb alleen gezegd dat ik niet zit te wachten op een vertaling die van geen kant klopt.

Insomnia
Contacteer:

Bericht door Insomnia » 18 jun 2006, 17:52

Nouw...
De vertaling van nymphy zijn goed die van phpbb.com is ook verrotig slecht :D

lifeguard
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 18 jun 2006, 18:00

Insomnia schreef:Nouw...
Die van jou anders ook.
Dus waarom een ander uitkafferen terwijl jezelf niet eens fatsoenlijk nederlands kunt typen?? :roll:

XP-Rene
Contacteer:

Bericht door XP-Rene » 18 jun 2006, 20:24

1. Ik denk dat het pas zinvol is om te vertalen vanaf het moment dat de nieuwe software de eerste (public)release heeft gehad. (De Final dus...)
2. Indien er nog vertalers gewenst zijn, stel ik mij bij deze beschikbaar.
De komende maanden heb ik er 's avonds wel tijd voor.
3. Betekent phpBB3 dan ook automatisch dat alle bestaande mods hierop niet werken?
4. Ik persoonlijk vermoed dat de eerste Final net na de zomer gaat verschijnen.
KNAVIVO DIERENHULP
Stimuleer verdraagzaamheid. Wees eens wat vaker irritant.

Insomnia
Contacteer:

Bericht door Insomnia » 18 jun 2006, 20:27

lifeguard schreef:
Insomnia schreef:Nouw...
Die van jou anders ook.
Dus waarom een ander uitkafferen terwijl jezelf niet eens fatsoenlijk nederlands kunt typen?? :roll:
Wie kaf ik af?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 18 jun 2006, 20:28

XP-Rene schreef:1. Ik denk dat het pas zinvol is om te vertalen vanaf het moment dat de nieuwe software de eerste (public)release heeft gehad. (De Final dus...)
2. Indien er nog vertalers gewenst zijn, stel ik mij bij deze beschikbaar.
De komende maanden heb ik er 's avonds wel tijd voor.
3. Betekent phpBB3 dan ook automatisch dat alle bestaande mods hierop niet werken?
4. Ik persoonlijk vermoed dat de eerste Final net na de zomer gaat verschijnen.
1. Vanaf RC is het zinvol. Dan zijn er enkel nog de hoognodige wijzigingen
2. -
3. Jep
4. Ehm, ik weet het niet. Het duurt denk ik nog wel een tijdje voor de final komt.

Stef

Bericht door Stef » 18 jun 2006, 21:02

phpBB.nl zal naar alle waarschijnlijkheid ook zijn eigen taalversie uitbrengen dit word gedaan i.s.m. met het vertaal team. We hopen dat phpBB.nl de phpBB3 vertaling mag onderhouden. :-)s

Wout -- w00t

Bericht door Wout -- w00t » 18 jun 2006, 21:12

Mij lijkt het dat BartVB die zaak sowiezo in handen heeft, en die zal het vast wel aan phpBB.nl overlaten. ;)
Geeft geen support aan fora´s zonder copyright

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 18 jun 2006, 21:21

Hoezo zo die de zaak in handen hebben? Heeft hij nog toch ook niet? ;)

Bee

Bericht door Bee » 18 jun 2006, 21:25

paul schreef:Hoezo zo die de zaak in handen hebben? Heeft hij nog toch ook niet? ;)
Hij heeft al eeuwen geleden twee sites naar phpBB 3.0.0 overgezet en naar het Nederlands vertaalt. De oorspronkelijke vertaling van phpBB 1.4.4 en 2.0.x waren ook van BartVB, en er was iets mee. Weet iemand nog wat?

BetaDevil

Vertaling

Bericht door BetaDevil » 18 jun 2006, 21:26

Lees hier eens dat stuk over translations, dan weet je wat je moet doen 8).

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 18 jun 2006, 21:35

Bee schreef:
paul schreef:Hoezo zo die de zaak in handen hebben? Heeft hij nog toch ook niet? ;)
Hij heeft al eeuwen geleden twee sites naar phpBB 3.0.0 overgezet en naar het Nederlands vertaalt. De oorspronkelijke vertaling van phpBB 1.4.4 en 2.0.x waren ook van BartVB, en er was iets mee. Weet iemand nog wat?
Heeft hij nu de vertaling van 2 in handen? Zover ik weet niet. en volgens phpbb.com ook niet:

Code: Selecteer alles

Nederlands
Dutch [ Netherlands ]
Updated: 17 Jun 2006 	  zip - Nederlands   gzip - Nederlands  	  zip subSilver - Nederlands   gzip subSilver - Nederlands   	LGoosens, Stefan Koopmanschap
Het ging niet om het maken, maar om het onderhoud ;)

Gesloten