Op weg naar phpBB3: Release Candidate 1
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Ik ben nu ook al begonnen met het porten van mijn Glass stijl naar phpBB 3.
Op de index van sommige phpBB2 fora zijn categorieën van elkaar gescheiden.
ik heb nu al een hele tijd met de index_body.html zitten puzzelen, maar je moet met rare constructies gaan werken om dit weer te kunnen bereiken(bijveerbeeld een teller die bijhoud hoever je bent, zodat je geen loze tabel start/stops krijgt).
Dat was wel even jammer.
Verder vind ik dat het hele template gebeuren, naast dat het uitgebreider is geworden, ook een stuk overzichtelijker is.
komt logischer over dan bijvoorbeeld
Ook ben je in staat, voor als je een bepaalde html pagina te lang vind worden, deze op te splitsen in meerdere sub onderdelen en die dan te gaan includen met
Tot nu toe ben ik wel aardig te spreken over het nieuwe template systeem.
Alleen het zijn nu wel ietsje meer bestanden om te wijzigen( 92 HTML bestanden ).
Op de index van sommige phpBB2 fora zijn categorieën van elkaar gescheiden.
ik heb nu al een hele tijd met de index_body.html zitten puzzelen, maar je moet met rare constructies gaan werken om dit weer te kunnen bereiken(bijveerbeeld een teller die bijhoud hoever je bent, zodat je geen loze tabel start/stops krijgt).
Dat was wel even jammer.
Verder vind ik dat het hele template gebeuren, naast dat het uitgebreider is geworden, ook een stuk overzichtelijker is.
Code: Selecteer alles
<!-- IF S_USER_LOGGED_IN -->
<!-- BEGIN switch_user_logged_in -->
<!-- INCLUDE template_body.html -->
Alleen het zijn nu wel ietsje meer bestanden om te wijzigen( 92 HTML bestanden ).
DoubleJ - "Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan."
Categoriën en forums worden nu in principe als hetzelfde beschouwd, daardoor onstaat dit probleem.DoubleJ schreef:Op de index van sommige phpBB2 fora zijn categorieën van elkaar gescheiden.
Dat was wel even jammer.
Maar je kunt elke categorie vooraf laten gaan door een afsluiting van een tabel (</td></tr></table>, dit moet ook onder de "forumrows" nog een keer staan), behalve als het om de eerste rij gaat. Op die manier hoef je niet met "tellers" etc. te werken, toch?
je moet toch weten dat het de eerste is of niet.Spambot schreef:Categoriën en forums worden nu in principe als hetzelfde beschouwd, daardoor onstaat dit probleem.DoubleJ schreef:Op de index van sommige phpBB2 fora zijn categorieën van elkaar gescheiden.
Dat was wel even jammer.
Maar je kunt elke categorie vooraf laten gaan door een afsluiting van een tabel (</td></tr></table>, dit moet ook onder de "forumrows" nog een keer staan), behalve als het om de eerste rij gaat. Op die manier hoef je niet met "tellers" etc. te werken, toch?
Ik dacht iets in de trant van dit:
<!-- PHP -->
$this->_tpldata['IS_FIRST_FORUM'] = true;
<!-- ENDPHP -->
<!-- BEGIN forumrow -->
<!-- IF forumrow.S_IS_CAT && IS_FIRST_FORUM -->
<table>
<tr>
<td class="category" colspan="5"><a href="{forumrow.U_VIEWFORUM}">{forumrow.FORUM_NAME}</a></td>
</tr>
<!-- PHP -->
$this->_tpldata['IS_FIRST_FORUM'] = false;
<!-- ENDPHP -->
<!-- ELSEIF forumrow.S_IS_CAT && !IS_FIRST_FORUM -->
</table>
<table>
<tr>
<td class="category" colspan="5"><a href="{forumrow.U_VIEWFORUM}">{forumrow.FORUM_NAME}</a></td>
</tr>
<!-- ELSEIF forumrow.S_IS_LINK -->
<tr>
....
kan je dat niet met iets als en ofzo doen?
<!-- DEFINE xxx = x-->
<!-- UNDEFINE xxx -->
DoubleJ schreef:je moet toch weten dat het de eerste is of niet.
<!-- IF forumrow.S_FIRST_ROW -->

owh, ik wist dus nog niet dat daar een variabele voor was....Spambot schreef:DoubleJ schreef:je moet toch weten dat het de eerste is of niet.Code: Selecteer alles
<!-- IF forumrow.S_FIRST_ROW -->
dat zou het implementeren van gescheiden categorieën een stuk makkelijker maken.
Tenzij je van die sufferds hebt die geen category als bovenste aanmaken :S
Ik heb het afgekeken van postrow.S_FIRST_ROW in viewtopic, en getest. Ze hebben er wel aan gedacht dus.DoubleJ schreef:owh, ik wist dus nog niet dat daar een variabele voor was....
dat zou het implementeren van gescheiden categorieën een stuk makkelijker maken.
Tenzij je van die sufferds hebt die geen category als bovenste aanmaken :S

Ik zou het trouwens veel handiger vinden als topicrow gewoon uit te lezen is, bij de template parser van de CMS die ik maak kan dat dus wel. Daar zijn ook dit soort dingen mogelijk:
<!-- IF [math: topicrow % 5] == 1 -->
Re: backup?
Nee, niet speciaal.Singular schreef:Vraagje: Krijgt phpbb 3 een betere backup functionaliteit?

dit kun je in loops gebruiken om te kijken hoe ver je bent.
Die S_ROW_COUNT houd het nummer van de rij bij, dus met een beetje geknutsel kun je daar wel uit opmaken of het 5 is of niet.
<!-- IF loop.S_ROW_COUNT is even -->
markup
<!-- ENDIF -->
<!-- IF is_integer(loo.S_ROW_COUNT / 5 ) -->
bla
<!-- ENDIF -->