phpBB 3.3.0: Proteus uitgebracht

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Limoboman

Re: phpBB 3.3.0: Proteus uitgebracht

Bericht door Limoboman » 28 dec 2024, 08:41

Ook ik zie de update graag tegemoet. Ik draai nog op 3.3.12 ivm de problemen met autoriseren door moderators in 3.3.13
Wil heel graag naar 3.3.14

MarlyNL
Contacteer:

Bericht door MarlyNL » 30 dec 2024, 15:15

Limoboman schreef:
28 dec 2024, 08:41
Ook ik zie de update graag tegemoet. Ik draai nog op 3.3.12 ivm de problemen met autoriseren door moderators in 3.3.13
Wil heel graag naar 3.3.14
Helaas ontbreekt de Nederlandse update al ruim een maand.
Zijn er geen vrijwilligers die Paul kunnen helpen?

Lijkt er zo op dat de NL phpBB community aa het uitsterven is :(

CD130

Bericht door CD130 » 30 dec 2024, 16:46

We hebben dat al meerdere keren aangeboden 🤷‍♂️

SpIdErPiGgY
Contacteer:

Bericht door SpIdErPiGgY » 30 dec 2024, 16:49

T'zal voor volgend jaar zijn 🤣
Afbeelding

Maxstar27
Contacteer:

Bericht door Maxstar27 » 10 jan 2025, 13:34

Is het geen optie om een nieuw forumonderdeel aan te maken voor updates waar die als bijlage gedeeld kunnen worden als 'preview-release' zodat die uiteindelijk officieel beschikbaar komen? Dit scheelt de beheerder tijd en er lijken genoeg gebruikers te zijn die hierbij willen helpen!

Limoboman

Bericht door Limoboman » 13 jan 2025, 20:52

Ii denk zelf dat de grootste tijdbesparing zou zijn als de beheerder zich uberhaupt liet helpen. Er zijn zat mensen die hun hulp allemaal hebben aangeboden….

En nee. Dit is geen commentaar. Gewoon een constatering.

CD130

Bericht door CD130 » 14 jan 2025, 06:39

@Paul Heeft de phpBB.nl-community altijd volledig op jouw inzet en kracht gedraaid, of zijn er in het verleden ook andere beheerders en moderators bij betrokken geweest? Ik heb uiteraard alle respect voor je drukke agenda, maar zou je de deur niet op een kier willen zetten en de aangeboden hulp accepteren? Op die manier kan het Nederlandstalige deel van phpBB weer een mooie boost krijgen 👍💪

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 22 jan 2025, 18:42

CD130 schreef:
14 jan 2025, 06:39
@Paul Heeft de phpBB.nl-community altijd volledig op jouw inzet en kracht gedraaid, of zijn er in het verleden ook andere beheerders en moderators bij betrokken geweest? Ik heb uiteraard alle respect voor je drukke agenda, maar zou je de deur niet op een kier willen zetten en de aangeboden hulp accepteren? Op die manier kan het Nederlandstalige deel van phpBB weer een mooie boost krijgen 👍💪
Iedereen is ten alle tijden vrij om bij te dragen aan de vertaling via github. Ik heb nooit hulp geweigerd (Erger nog, er is in het verleden vaker om hulp gevraagd, met 0 serieuze reacties). Het enige wat hier iedere keer komt is mensen die vragen waarom het er nog niet is, wat zeg maar niet echt motiveert om het iets sneller te doen ;).

HansDutch

Bericht door HansDutch » 22 jan 2025, 19:50

@Paul Als eerste dank voor het beschikbaar maken van de vertaling van voor phpBB 3.3.14.

Ik heb recent geconstateerd dat er in het bestand ../language/nl/acp/board.php mijn inziens al een tijd lang twee fouten zitten. Aangezien ik geen githup account heb deel ik deze door mij geconstateerde fouten via dit bericht:

Deze variabelen worden gebruikt bij: Beheer, Algemeen, Gebruikersregistratie-instellingen, Wachtwoord complexiteit

De volgende variabele is fout:

Code: Selecteer alles

'PASS_TYPE_CASE'				=> 'Moet gemengde letters, cijfers en symbolen bevatten',
is incorrect en moet mijn inziens het volgende zijn:

'PASS_TYPE_CASE'				=> 'Moeten gewone letters en hoofdletters bevatten',
De volgende variabele is ook fout:

'PASS_TYPE_SYMBOL'				=> 'Moet symbolen bevatten',
is incorrect en moet mijn inziens het volgende zijn:

'PASS_TYPE_SYMBOL'				=> 'Moet gewone letters, hoofdletters, nummers en symbolen bevatten',
De letterlijke vertaling van de PASS_TYPE_SYMBOL uit het Engels taalbestand is misschien wel correct maar is niet volledig. Vooral de vertaling van de variabele PASS_TYPE_CASE is fout. Hierdoor krijg je het idee dat je een wachtwoord sterkte instelt van: Moet gewone letters, hoofdletters, nummers en symbolen bevatten

Maar in werkelijkheid stel een wachtwoordsterkte in van: Moeten gewone letters en hoofdletters bevatten
Laatst gewijzigd door HansDutch op 22 jan 2025, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.

SpIdErPiGgY
Contacteer:

Bericht door SpIdErPiGgY » 22 jan 2025, 20:00

Ik heb maanden geleden al hulp aangeboden, zonder enige reactie erop.
Afbeelding

HansDutch

Bericht door HansDutch » 22 jan 2025, 20:01

Paul schreef:
22 jan 2025, 18:42
CD130 schreef:
Iedereen is ten alle tijden vrij om bij te dragen aan de vertaling via github. Ik heb nooit hulp geweigerd (Erger nog, er is in het verleden vaker om hulp gevraagd, met 0 serieuze reacties). Het enige wat hier iedere keer komt is mensen die vragen waarom het er nog niet is, wat zeg maar niet echt motiveert om het iets sneller te doen ;).
Ik moet Paul gelijk geven dat hij in het verleden vaker om hulp heeft gevraagd. Zover ik me herinner heeft hij ook heeft gevraagd of er leden van dit forum ook mede beheerder van dit forum wilde worden. Zover ik me herinner is daar geen reactie op gekomen.

CD130

Bericht door CD130 » 22 jan 2025, 20:11

Oei, dat verbaasd mij echt! Het proeft voor mij ineens alsof het vragen/zeuren om de update als download beschikbaar te maken, voelt als graaien zonder er iets voor terug te doen. Dat is in ieder geval nooit mijn bedoeling geweest 😅 Ik ga mij gelijk verdiepen in Github hoe ik hierin een bijdrage kan leveren 👍

El torro
Contacteer:

Bericht door El torro » 22 jan 2025, 20:41

Paul schreef:
22 jan 2025, 18:42
CD130 schreef:
Ik heb je in mei 2023 gemaild dat ik je wou helpen, echter nooit reactie op gehad:
Moderator

Verstuurd op: 28 mei 2023, 17:42
Van: El torro
Ontvanger: Paul
Hallo Paul, Ik heb wel interesse in de openstaande vacature.
Ben hier ondertussen lang genoeg actief zodat jij kan inschatten of ik geschikt ben.

Groeten Jan.

MandersOnline
Contacteer:

Bericht door MandersOnline » 27 jan 2025, 13:44

Ooit in een ver verleden misschien wel 14 jaar terug was ik zeer actief met vertalen hier op phpBB.nl en toen werd ik echt achter me broek aangezeten om op het moment van release van een nieuwe versie een bijgewerkte versie van de vertaling op te leveren, wat soms best een opgave was.
In die periode was er een Team die de vertaling deed, waar ik eigenlijk de enigste van was die überhaupt wat deed. Zou het een optie zijn om weer zoiets op te zetten, waarin de mensen die de vertaling eventueel doen ook kunnen overleggen hoe je iets vertaald zodat het zo veel mogelijk op dezelfde manier vertaald wordt.
Zover ik mij nog goed kan herinneren hadden we 2 Nederlandse vertalingen een van phpBB.nl de formele en een van phpBBservice de informele versie en daar was Paul actief en was er ook nog een gigantische strijd tussen beide kampen.

Ik heb onlangs ook gevraagd aan Paul of er niet een melding moest komen van de nieuwe versie en dan doelde ik niet op de vertaling er meteen bij, inmiddels staat de mededeling er en meteen een NL vertaling erbij.

Persoonlijk zal ik niet snel meer mee gaan doen met vertalen, maar anderen die dat nog wel graag willen doen en eventueel gaan doen wil ik hierbij wel enorm bedanken.

CD130

Bericht door CD130 » 30 jan 2025, 20:14

@paul Hoe kunnen we je bij de volgende update precies helpen? Zet jij na het vrijgeven van de update door phpbb.com deze direct op Github? En daarvan moeten wij een fork maken en daarin de wijzigingen voorstellen? Of moet het anders?

Plaats reactie