Ik heb op mijn forum een discussie gekregen n.a.v. de mod IP-check. Hierin werd een vraag gesteld waar ik eigenlijk geen antwoord op weet.
Ik was in de veronderstelling dat een IP niet veranderd. Maar hoe zit dat als iemand zich door omstandigheden opnieuw wil registreren via bv een Ipad of een andere computer?
IP vraagje
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Re: IP vraagje
Ip's veranderen bij nederlandse ISP niet vaak, maar dat doen ze wel tijd van tijd. Belgische IP's veranderen edoch zeer vaak.
Ipad of andere computer in huis, zal zelfde IP weergeven als van hoofd computer, of beter gezegd IP van het modem waaraan ze hangen.
Ipad of andere computer in huis, zal zelfde IP weergeven als van hoofd computer, of beter gezegd IP van het modem waaraan ze hangen.
Dus als ik me registreer op een ander adres als thuis, dan zou ik registreren met een ander IP adres?
- BennyBernaer
- Contacteer:
Ja!Boewie schreef:Dus als ik me registreer op een ander adres als thuis, dan zou ik registreren met een ander IP adres?

Ok, bedankt voor de uitleg
-
- Contacteer:
Sommige ISP's (ziggo bv) zeggen dat je alleen zakelijk een vast IP krijgt. Nu zit ik er inmiddels een paar jaar en heb nog steeds hetzelfde ip adres als toen. En ondanks een Tablet en 3 smartphones in huis, als ergens mijn ip wordt geregistreerd is dat altijd mijn hoofd ip en niet het door de router toegewezen ip.
Vraag me alleen af wat de toegevoegde waarde is van een dynamisch ip.
Maar goed als je een bv ban hebt en niet meer met je eigen ip kan/wil inloggen zul je het idd buitenshuis moeten zoeken. Ook handig als je even niet wil dat ze je eigen ip weten.
Gerry
Vraag me alleen af wat de toegevoegde waarde is van een dynamisch ip.
Maar goed als je een bv ban hebt en niet meer met je eigen ip kan/wil inloggen zul je het idd buitenshuis moeten zoeken. Ook handig als je even niet wil dat ze je eigen ip weten.
Gerry