Spamlijsten

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
Christophe
Contacteer:

Spamlijsten

Bericht door Christophe » 27 nov 2009, 00:50

Hey iedereen,

Ik heb het forum doorzocht maar zocht niet wat ik vond. Ik vraag me namelijk het volgende af ...

Ik krijg veel spammers over de virtuele vloer. Ik het forum nu zo ingesteld dat ik nieuwe leden eerst moet goedkeuren. Zo komt er geen spam (meer) op de forums zelf.

Maar wel lastig zo'n 10-20 mails per dag met inschrijvingen van spammers.

Daarom vroeg ik me af of er geen internationale lijst is met spam emailadressen die je op een of andere manier kan koppelen aan het forum. Wanneer een spammer zich dan probeert in te schrijven lukt dit niet omdat zijn mailadres (hopelijk) is opgenomen in de lijst. Dat zou veel forumbeheerders een hoop mails besparen.

Als het nog niet bestaat zou het een goed idee zijn 8-) dus als je je geroepen voelt ...

Benieuwd naar de reactie!

Christophe

Ger
Contacteer:

Re: Spamlijsten

Bericht door Ger » 27 nov 2009, 08:03

Da's ondoenbaar. Het bijhouden van zo'n lijst kost per dag meer tijd dan het verwijderen van de spam van je forum. Ik denk dat je beter af bent met dit topic.

Christophe
Contacteer:

Bericht door Christophe » 27 nov 2009, 14:50

Hey Ger,

Vooreerst bedankt met de link naar het topic! Dit ga ik eens rustig doorlezen.

Maar ik denk dat je me niet goed begrepen hebt.

Ik bedoel een centrale database met spamadressen die niet door jou persoonlijk wordt onderhouden maar door iedereen en een paar vrijwilligers die deze onderhouden. Wanneer iemand zich dan op je forum inschrijft, controleert phpbb eerst of het gebruikte emailades in de centrale database zit. Zoniet, volgt er een inschrijving.

Begrijp je?

Christophe

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 27 nov 2009, 14:55

Begrijp ik, maar is ondoenlijk. Het is van hetzelfde laken een pak als blacklists op basis van IP-adressen van proxyservers: dweilen met de kraan open. Spammers zijn creatief genoeg om te merken dat ze geblokkeerd worden en maskeren vervolgens een ander adres.

Christophe
Contacteer:

Bericht door Christophe » 27 nov 2009, 21:34

Maar het zou toch veel bestaande adressen kunnen uitsluiten. Deze week heeft er iemand drie keer opnieuw zich met hetzelfde adres ingeschreven. Ik heb hem de eerste twee keer gewoon weer verwijderd, en de derde keer zijn account niet verwijderd, maar geblokkeerd via IP. Hij staat echter gewoon tussen de ledelijst en dat heb ik liever niet ... of kan ik dit anders aanpakken?

David
Contacteer:

Bericht door David » 27 nov 2009, 22:15

Christophe schreef:Maar het zou toch veel bestaande adressen kunnen uitsluiten. Deze week heeft er iemand drie keer opnieuw zich met hetzelfde adres ingeschreven. Ik heb hem de eerste twee keer gewoon weer verwijderd, en de derde keer zijn account niet verwijderd, maar geblokkeerd via IP. Hij staat echter gewoon tussen de ledelijst en dat heb ik liever niet ... of kan ik dit anders aanpakken?
Je kan ook gewoon IP adressen blokeren en die gebruiker verwijderen. Weet even niet uit me hoofd hoe. Maar je kan IP blokken zonder dat je de gebruiker moet houden
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

joept
Contacteer:

Bericht door joept » 28 nov 2009, 14:21

Er bestaat wel zo'n lijst zie: http://www.stopforumspam.com/

AirWarrior

Bericht door AirWarrior » 28 nov 2009, 17:19

Of misscien heb je hier wat aan
http://www.blockacountry.com/
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.

Christophe
Contacteer:

Bericht door Christophe » 28 nov 2009, 23:18

Er bestaat wel zo'n lijst zie: http://www.stopforumspam.com/
Staan voor mij bekende emailadressen op ;)
Of misscien heb je hier wat aan
http://www.blockacountry.com/
Waw, super link! Niet dat ik gehele werelddelen wil uitsluiten, maar het helpt mij wel bij een bepaald project dat ik aan het maken ben, namelijk het bepalen van de locatie van bezoekers van een website. Google kan dit toch ook ...

Als iemand mij meer informatie kan aanbieden hierover ben ik zeer dankbaar! :D

Maar om het forum niet te vervuilen, gelieve mij hiervoor een privé berichtje te sturen aub.

Bedankt,
Christophe

Jeroen

Bericht door Jeroen » 28 nov 2009, 23:49

Christophe schreef:namelijk het bepalen van de locatie van bezoekers van een website. Google kan dit toch ook
Met google Analytics heb je ook een heel mooi overzichtje van waar alle gebruikers op je site precies vandaan komen :) http://www.google.com/analytics
Jeroen

Christophe
Contacteer:

Bericht door Christophe » 29 nov 2009, 02:18

Hey Pietje,

Ik moet dit zelf kunnen bepalen op het moment dat de bezoeker de website bezoekt.

Ik heb al enig idee hoe ik dit in elkaar kan steken hoor, maar een dienst die alles up to date houd zou makkelijker zijn ...

Toch bedankt hoor ;)

Christophe

Plaats reactie