Forum als weblog misbruiken?

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
AnnaTEFka
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jun 2008, 20:27

Forum als weblog misbruiken?

Bericht door AnnaTEFka » 26 jan 2009, 23:55

Een van mijn forum gebruikers heeft gevraagd of het niet mogelijk is om een restauratie verslag te schrijven op mijn forum waarop andere gebruikers dan weer kunnen reageren?

Op zich sta ik wel open voor zo'n optie. Voor zover ik na heb kunnen gaan, moet het kunnen. Ik weet alleen nog niet wat de gevolgen worden voor data verkeer en onderhoud. Ook weet ik niet waar de grenzen van de database liggen. Met andere woorden, loop ik een stabiliteits risico?

Daarnaast zou er een conflict kunnen ontstaan met het technische stuk op mijn forum. Ik zal dus wel duidelijk regels moeten maken voor zo'n restauratie verslag. Bijvoorbeeld foto's niet linken maar updaten etc.

Als er een andere pakket is, die hier beter voor geschikt, hoor ik het ook graag. Alleen zou er dan wel een link moeten zijn met de registratie op het forum. Ik wil dat niet dat bezoekers zich twee keer moeten registreren op mijn site.

Via de onderstaande link is mijn forum te bekijken.
http://www.annatefka.nl/phpBB/index.php

Groetjes en alvast bedankt voor een reactie.
Gerrit Preuter.

Mid
Berichten: 961
Lid geworden op: 03 mei 2008, 23:22

Re: Forum als weblog misbruiken?

Bericht door Mid » 27 jan 2009, 00:03

Een forum en een weblog liggen dicht bij elkaar. Foto's laten hosten via bijvoorbeeld Imageshack kost geen dataverkeer voor het forum. Als zo'n verslag niet zo belangrijk is, dan zal het dataverkeer ook niet al te groot zijn; het hangt dus van de belangstelling af en van de ruimte voor meer dataverkeer.

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Re: Forum als weblog misbruiken?

Bericht door svenn » 27 jan 2009, 18:32

Zoals gezegd is het perfect mogelijk, als je naast je forum nog een blog gaat aanmaken, zou dat wel eens meer space kunnen nemen, aangezien het blog waarschijnlijk al zijn gebruikers in een eigen usertabel enzo stopt. Een aanvulling op je forum lijkt dus ideaal ;)

Plaats reactie