Langere laadtijd bij het plaatsen van bericht?
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Langere laadtijd bij het plaatsen van bericht?
Hoe komt het toch dat als je een nieuw onderwerp of antwoord wilt plaatsen de laadtijd langer is dan andere pagina's op het forum. Zelfs de beginpagina (forumoverzicht) van het forum laad sneller dan de pagina van een nieuw onderwerp of antwoord posten.
Is dat trouwens alleen bij phpbb3 of was dat ook al bij phpbb2?
mvg,
Jurgen
Is dat trouwens alleen bij phpbb3 of was dat ook al bij phpbb2?
mvg,
Jurgen
Re: Langere laadtijd bij het plaatsen van bericht?
Dat komt omdat er op die pagina een aantal vrij zware dingen worden uitgevoerd, waaronder bv ook het versturen van emails in sommige gevallen 

Ow, is daar niks aan te doen. Want (zie onderstaande screenshots) hij blijft op veel forums, ook op mijn forum, echt secondes lang hangen voordat het tekstvlak/berichtenbox in beeld komt.
De overall header komt snel in beeld:

En pas secondes later (+/- 5 tot 10 seconde):

mvg,
Jurgen
De overall header komt snel in beeld:
En pas secondes later (+/- 5 tot 10 seconde):
mvg,
Jurgen
Internet Explorer 6 geeft tabellen pas weer wanneer deze volledig geladen zijn, het zal een combinatie zijn van je (sterk verouderde) browser en de subsilver template (prosilver gebruikt geen tabellen voor de layout). Het ligt niet aan PHP want het script is volledig uitgevoerd op het moment dat de HTML geladen wordt.
Ik vermoed dat het opgelost is als je overstapt naar Internet Explorer 7 of Firefox (of Opera/Safari).
Ik vermoed dat het opgelost is als je overstapt naar Internet Explorer 7 of Firefox (of Opera/Safari).
Thanx, zou mooi zijn als het zo simpel op te lossen is. Ik ga de nieuwste IE maar eens proberen. Ben benieuwd of dat inderdaad scheelt in laadtijd.
Heb IE7 geinstalleerd en het gaat inderdaad nu wel iets sneller, maar het blijft het langzaamste gedeelte op het forum kwa laadtijd. Leuke bijkomstigheid: zie opeens de favicon, die ik daarvoor nooit in IE zag, alleen via firefox.
Gaat 't in Firefox ook zo langzaam?
Ja, "ongeveer" even langzaam als in IE.ElbertF schreef:Gaat 't in Firefox ook zo langzaam?
Je kunt in Firefox de add-on "Fasterfox" installeren; dat scheelt een hoop in snelheid.
Je kunt in overall_header.html, na de title-tags, deze link neerzetten om de favicon ook in IE zichtbaar te maken:
<LINK rel="shortcut icon" href="http://jedomeinnaam.nl/phpbb3/favicon.ico" type="image/x-icon" />
"jedomeinnaam.nl/phpbb3/" moet je even aanpassen aan je eigen situatie.
Je kunt in overall_header.html, na de title-tags, deze link neerzetten om de favicon ook in IE zichtbaar te maken:
<LINK rel="shortcut icon" href="http://jedomeinnaam.nl/phpbb3/favicon.ico" type="image/x-icon" />
Dat is niet persee nodig, en werkt nog seeds niet in IE6 danMid schreef:Je kunt in Firefox de add-on "Fasterfox" installeren; dat scheelt een hoop in snelheid.

Microsoft........paul schreef:en werkt nog steeds niet in IE6 dan.

Dat je Internet Explorer gebruikt is tot daar aan toe, maar waarom gebruik je nog Internet Explorer 6? Het is traag, onveilig en je loopt als gebruiker alleen maar steeds grotere problemen aan 

... Maar ik modereer (nog) niet.
Niet meer aan de orde, heb inmiddels IE7.Bee schreef:Dat je Internet Explorer gebruikt is tot daar aan toe, maar waarom gebruik je nog Internet Explorer 6? Het is traag, onveilig en je loopt als gebruiker alleen maar steeds grotere problemen aan