Server belasting phpBB3
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
- MandersOnline
- Contacteer:
Server belasting phpBB3
Ik heb plannen om een groot en erg druk bezocht forum over te gaan zetten naar phpBB3, maar om geen problemen te krijgen wil ik wel even weten hoe het zit met de belasting op de server in vergelijking met phpBB2.
Ik weet dat je de nodige dingen qua preformance kan aanpassen in phpBB3 daar zal ik zeker naar kijken om dat te doen, maar wie heeft er een beetje zicht op?
Ik weet dat je de nodige dingen qua preformance kan aanpassen in phpBB3 daar zal ik zeker naar kijken om dat te doen, maar wie heeft er een beetje zicht op?
- Gamemaniak
- Contacteer:
Re: Server belasting phpBB3
Dat phpBB3 iets zwaarder is dan phpBB2 is op zich al logisch door de grote van het totaal pakket, maar als je een fatsoenlijke host hebt moet dit geen probleem zijn. Maar wat is een "een groot en erg druk bezocht forum"? 

- MandersOnline
- Contacteer:
Tussen de 300-500 mensen online en tussen de 1500 en 4000 mensen per dag online die vaak lange tijd blijven 

- Gamemaniak
- Contacteer:
Dat is inderdaad een redelijk hoeveelheid, maar ik denk dat het eerder de host zelf zou zijn die de data niet kan verwerken. Ik heb zo het idee, dat het uiteindelijk niet zo heel veel uitmaakt of je phpBB2 of 3 draait. phpBB3 heeft meer opties, maar dat betekend natuurlijk niet dat je die allemaal tegelijk gebruikt, en er dus niet perse meer verwerkt moet worden door de server.
- Bas
- Contacteer:
phpBB3 is zelfs lichter dan phpBB2, zoals de teams constant melden. 

.Bas Hosting, gratis hosting met FTP, PHP en MySQL | viennaCMS, simpel flexibel open source CMS
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
- MandersOnline
- Contacteer:
Dat zijn natuurlijk betere reactiesBas schreef:phpBB3 is zelfs lichter dan phpBB2, zoals de teams constant melden.

Dit kan natuurlijk komen doordat de tabellen voor de berichten nu gewoon 1 bericht zijn en niet meer 2.
Bedrockplace
En phpBB3 maakt gebruik van caching hè.

En phpBB3 maakt gebruik van caching hè.

- MandersOnline
- Contacteer:
Ja als je een phpBB2 forum wat aanpast doet die dat ook wel
Je bedoel de Extreme Styles MOD zeker, maar die cached geen query's 

Als je phpBB2 downloadt krijg je er zelfs een template parser met cache bij
.

- MandersOnline
- Contacteer:
Nee echt query's naast dat styles gedoeDerky schreef:Je bedoel de Extreme Styles MOD zeker, maar die cached geen query's

phpBB2 cached de templates niet, enkel wanneer je de XS mod installeert, of de verouderde parser uit de contrib directgory.BetaDevil schreef:Als je phpBB2 downloadt krijg je er zelfs een template parser met cache bij.
- MandersOnline
- Contacteer:
die word momenteel gebruikt die XS mod er zijn de nodige dingen aangepast om de serverload omlaag te brengen.
De XS MOD is zonder aanpassing trouwens erg onveilig.MandersOnline schreef:die word momenteel gebruikt die XS mod er zijn de nodige dingen aangepast om de serverload omlaag te brengen.
Verder is de template caching niet de grootste optimalisatie. De query cache is een veel grotere.
- MandersOnline
- Contacteer:
Oke bedankt voor deze informatie, zowiezo is die wel lichtelijk aangepast en ja queries weet ik niet volledig hoeveel die pakt, meen dat ik hem nog verder kan uitwerken, maar als phpBB3 al een stuk minder belast dan een standaard phpBB2 dan is dat al heel erg mooi en ja ik zie al dat ik verplicht ga worden om te gaan Converten naar phpBB3...paul schreef:De XS MOD is zonder aanpassing trouwens erg onveilig.
Verder is de template caching niet de grootste optimalisatie. De query cache is een veel grotere.
Wat, als ik vragen mag, is er dan zo onveilig aan?paul schreef:De XS MOD is zonder aanpassing trouwens erg onveilig.
Dit: http://forum.phpbbservice.nl/viewtopic. ... 135#p26363BetaDevil schreef:Wat, als ik vragen mag, is er dan zo onveilig aan?paul schreef:De XS MOD is zonder aanpassing trouwens erg onveilig.
Raimon - phpBB.com Styles Team Leader
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
- MandersOnline
- Contacteer:
Die gaan we even toepassen