Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door Lucas » 07 aug 2007, 11:19

Bij wettelijke dingen moet altijd alles zo volledig ingevuld worden. Het zal nooit nodig zijn een juridisch adviseur te raadplegen, maar het moet er wel bij staan. (Ook Juridisch is in de desbetreffende tekst fout). Want het PhpBB team is niet het aanspreekpunt, wie dan wel? Geef ten aller tijden volledige informatie als het gaat om juridische zaken. Je kan er namelijk op terug worden gepakt. Ook al betreft het ouders, dek jezelf altijd in.

Gebruikersavatar
brandsrus
Berichten: 1966
Lid geworden op: 01 jul 2005, 19:38
Locatie: r. Лeувapдeн
Contacteer:

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door brandsrus » 07 aug 2007, 11:39

Lucas schreef:Bij wettelijke dingen moet altijd alles zo volledig ingevuld worden. Het zal nooit nodig zijn een juridisch adviseur te raadplegen, maar het moet er wel bij staan. (Ook Juridisch is in de desbetreffende tekst fout). Want het PhpBB team is niet het aanspreekpunt, wie dan wel? Geef ten aller tijden volledige informatie als het gaat om juridische zaken. Je kan er namelijk op terug worden gepakt. Ook al betreft het ouders, dek jezelf altijd in.
Volledige informatie is in orde, maar kan wel wat correcter en met wat makkelijkere ondertoon worden geformuleerd, zoals in de phpBB 2.0.x daar waar het wel goed ging.

/me leest net de faq.php nog een keer, omg wat een vertaalfouten, sorry dat het zeg maar is niet best wat ik tegenkom, verschillende verkeerde woordkeuze.

Enkele citaten
Onderwerpen kunnen om eender welke reden gesloten worden.
In het gebruikerspaneel onder "forum instellingen", vind je de optie onzichtbaar als ik online ben. Als je deze optie activeert door ja aan te duiden, zal je onzichtbaar zijn voor iedereen, behalve voor beheerders, moderators en jezelf.
Geen paniek! Je kan je huidig wachtwoord niet terug krijgen, maar er is wel een mogelijk om het te resetten.
De meest voorkomende oorzaken hiervoor zijn je gaf een verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord op (controleer de e-mail met je registratie gegevens) of de beheerder verwijderde je account om één of andere reden. Indien dit laatste het geval is, heb je dan ooit een bericht geplaatst? Het is normaal dat forums om de zoveel tijd gebruikers, die nog geen berichten geplaatst hebben, verwijderen. Dit doen ze om de database qua omvang te verkleinen. Probeer je opnieuw te registreren en vermeng je in de discussies.
Doe mij een plezier, en de rest van de beginnende phpBB gebruikers en verbeter de inconsequentie fouten

arent
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 aug 2007, 11:50

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door arent » 10 aug 2007, 22:31

Stef schreef: @ Brandsrus; ik vind de huidige tekst beter <...>
Meen je dat nou echt? :shock: De huidige tekst rammelt wel heftig met frases als:
contacteer dan een juristische raadgeven voor hulp
.

De tekst van Brandsrus is wel errug veel beter...

Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 9080
Lid geworden op: 04 jun 2003, 20:47

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door Stef » 10 aug 2007, 23:36

Ik zal hem nog eens doorlopen.

JGuntherS
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2007, 22:42

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door JGuntherS » 15 aug 2007, 22:47

Ik mag misschien een vreselijke mierenneuker zijn, maar ik kwam wat taalfouten tegen in het 'Lees Mij'-bestand (van versie 0.9.5):
We stellen het zeer op prijs dat je onze vertaling niet als eigen vertaling verkondigt of elders,
zonder onze toestemming, aan bied. De phpBB.nl copyright onderaan mag verwijdert worden,
We stellen het zeer op prijs dat je onze vertaling niet als eigen vertaling verkondigt of elders,
zonder onze toestemming, aanbiedt. De phpBB.nl copyright onderaan mag verwijderd worden,
Hopelijk vinden jullie me niet een te erge mierenneuker, maar het ziet er toch wat netter uit :), en voor de rest: goed werk :)!

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door Salomon » 16 aug 2007, 09:18

Ik zou dit niet mierenneukerig noemen, want het is toch wel grappig dat er dt fouten in het welkomstbestand staan :lol:

Gebruikersavatar
-Spitfire-
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 aug 2006, 19:56
Contacteer:

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door -Spitfire- » 16 aug 2007, 17:36

Er staan wat fouten in het registratie scherm:
Lengte moet tussen 3 en 20 tekens.
Moet zijn:
Lengte moet tussen 3 en 20 tekens zijn.
En:
Moet tussen 6 en 30 tekens lang zijns.
En:
Om automatische registraties tegen te gaan vereist de beheerder dat je een bevestigingscode in te typt. De code wordt hieronder in een afbeelding weergegeven. Als je visuele problemen hebt, of om een andere reden de code niet kan lezen en/of zien, contacteer dan de beheerder.
"te" moet weg
Geef de code van de afbeelding in exact zoals weergegeven. De code is niet hoofdlettergevoelig en kan geen nul bevatten.
Moet "Voer" of iets dergelijks zijn.

Gebruikersavatar
emrulez
Berichten: 631
Lid geworden op: 06 dec 2005, 09:01
Contacteer:

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door emrulez » 21 aug 2007, 18:07

Minimale thumbnailbestandsgrootte:
Creër geen thumbnail voor afbeeldingen die smaller zijn dan dit.


Smaller of kleiner?
Afbeelding

keijzer16
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 jun 2007, 15:56

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door keijzer16 » 24 aug 2007, 15:37

ik heb iets in het admin panneel gevonden en ik gebruik het laatste taal pakket.

Verwijder e-mailadressen:
Dit functie houdt e-mailadressen compleet privé.

het moet zij e-mail adressen (spatie er tussen)
en Dit moet zijn Deze

Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 9080
Lid geworden op: 04 jun 2003, 20:47

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door Stef » 24 aug 2007, 16:51

keijzer16 schreef:het moet zij e-mail adressen (spatie er tussen)
Nee, in Nederland plakken we de woorden aan elkaar. :-)

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door ElbertF » 24 aug 2007, 18:54

Net als "postadres" dus. Een e-lectronisch mailadres. :P

Skullie
Berichten: 106
Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:06
Locatie: België, Limburg
Contacteer:

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door Skullie » 24 aug 2007, 20:09

In België zetten ze het toch ook aan elkaar hoor.
Gebruik de Zoekfunctie of bekijk even de WIKI

BetaDevil
Berichten: 2810
Lid geworden op: 28 mei 2006, 15:27

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door BetaDevil » 24 aug 2007, 20:24

Jammer genoeg is het een Nederlands pakket :roll:

wimsito
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 jul 2007, 07:27

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door wimsito » 24 aug 2007, 20:47

dat is natuurlijk het probleem met 2 landen die dezelfde taal spreken... mogelijke oplossing(maar wel veel werk) : een Nederlands - hollands pakket en een Nederlands - vlaams pakket...

Al blijft het veel werk, plus dat er gescheiden support nodig is... andere oplossing is dat er een lijst komt van "phpBB.nl's oplossingen voor nederlands - vlaamse taalverschillen" :P , daarin staan dan woorden die in het hollandse nederlands en het vlaamse nederlands anders zijn, met hun phpBB.nl oplossing

Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door Lucas » 25 aug 2007, 08:36

Zoveel verschil zit er toch niet in? Dat kan Mind Prison beter be-amen (anders krijg je beamen..like Star Trek x3..Beam me up Scotty). Maar het AN lijkt toch op het AV...Ooh ja, de B in ABN mag niet meer...dus wordt het AN :p...Er is namelijk niemand niet ABN spreekt. :p

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door Salomon » 25 aug 2007, 08:41

Jawel, de koningin :twisted:

Nog nooit op phpBB.com of phpBB.nl zien langskomen?

Nee, dat komt omdat ze hier geen ABN spreken[/flauw]
Gewoon on-topic blijven aub. :roll:
- Stef

Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 9080
Lid geworden op: 04 jun 2003, 20:47

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door Stef » 25 aug 2007, 17:25

Jongens, begrijpend lezen... de Nederlandse taal die zowel geld in Nederland als in België wordt via één taalunie geregeld. Onze vertaling proberen we zoveel mogelijk te houden aan die regels, daarbij zal onze vertaling meer een vlaamse nadruk kennen dan een Nederlandse.. (MindPrison (Hoofd Vertaalteam) en WimvD (Totale naloper) zijn beide Vlaams.)

Gebruikersavatar
MindPrison
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 okt 2005, 20:47
Locatie: Waasmunster (België)
Contacteer:

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door MindPrison » 25 aug 2007, 20:12

Als er zijn die zich geroepen voelen om de finale versie van onze vertaling te verhollandiseren (geen woord, ik weet het) houd ik u alvast niet tegen :)
Anders zal je het moeten doen met zowel de NL als BE termen...
Greetz,

MindPrison

Gebruikersavatar
lunagang
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 mei 2004, 15:52

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door lunagang » 26 aug 2007, 07:15

Bij het beheerderspaneel --> Stijlen --> Afbeeldingssets --> Selecteer afbeelding staan bij "Onderwerp iconen" (dat overigens aanelkaar moet) verschillende namen voor de icoontjes. Bij de icoontjes die aangeven dat jij een bericht in het desbetreffende onderwerp hebt geplaatst, staat echter "verplaatst naar". Moet hier niet staan dat het bericht van jou is?

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 2376
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:24
Locatie: memberlist.php

Re: Foutjes in de phpBB3 vertaling gevonden?

Bericht door Johan » 28 aug 2007, 10:53

Lucas schreef:[..] niet ABN spreekt. :p
uche, ik merk het!
Voormalig Support Teamlid

Gesloten