Op weg naar phpBB3: Release Candidate 1
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
- Simon Templar
- Contacteer:
Er zit een warning systeem bij, ik heb em momenteel draaien op mijn euro server, maar mis nog het een en ander, zoals forums of subforums renamen of categorieen invoegen, mss dat die er in de RC1 inkomen.!!!TranceTrib schreef:Ik hoop dat ze er ook gelijk een warning systeem (met voor geschreven waarschuwings berichten en x warning punten per waarschuwing) bij maken.
Laatst gewijzigd door Simon Templar op 30 apr 2007, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Simon Templar
- Contacteer:
Dat heb ik gisteren al ontdekt, dat dat ook kon.Salomon schreef:Daarvoor hebben we een speciaal topic in Algemene Onderwerpen.
Trouwens, je kan gewoon categorieën invoegen en subforums ook, en die kan je ook renamen
En vandaag tevens even wat nieuwe buttons toegevoegd, staat op mijn display stukken beter.

- Simon Templar
- Contacteer:
Inderdaad, precies zoals svennie het zegt, zijn het teveel opties en wat ik dan ook niet kan vinden, zelfs niet in de 2.0.22 versie, dat er helaas geen troubleshooter bij is en dat is dan ook zeer irriterend oftewel it s*cks op die manier.
Als dat er nu wel in zou zitten, dan weet je precies, wat er evt fout is en wat je kunt doen, om dat op te lossen.
Momenteel heb ik moeilijkheden met de confirm_image, deed het wel in het begin, daar ik mij zelf ook heb ingeschreven als user, nu op een of andere manier laat ie het confirm image, waar de getallen of letters instaan niet zien, YUCK

Wat wel heel erg makkelijk is in te stellen, dat je je coppa leeftijd omhoog kan zetten en dat werkt perfect.
Als dat er nu wel in zou zitten, dan weet je precies, wat er evt fout is en wat je kunt doen, om dat op te lossen.
Momenteel heb ik moeilijkheden met de confirm_image, deed het wel in het begin, daar ik mij zelf ook heb ingeschreven als user, nu op een of andere manier laat ie het confirm image, waar de getallen of letters instaan niet zien, YUCK

Wat wel heel erg makkelijk is in te stellen, dat je je coppa leeftijd omhoog kan zetten en dat werkt perfect.
- Simon Templar
- Contacteer:
Nee, dat vergeet ik ook niet.ElbertF schreef:Vergeet niet dat het nog steeds in ontwikkeling is. Voor permissies zit er trouwens wel een trouble shooter in, de permissie maskers. Wat 2.0 betreft, kun je de meeste antwoorden op vragen hier terugvinden via de zoekfunctie.
Zoiets ben ik al eens tegengekomen in het beheerderspaneel, als ik mij niet vergis.
Die 2.0 heb ik niet, wel de 2.1 online op 3 forums en de 3.0b5 op 1 forum en ook nog pas Jabber 2.1 geinstalleerd, alleen die ga ik er wel weer afgooien, want phpBB is iets beter.
In Jabber zit teveel javascript, waar ik niet mee kan werken.
Jabber is een messaging service, geen forum als ik me niet vergis..? Je kan Jabber tot op zekere hoogte ook integreren in phpBB.
En ehm, 2.1 online.. Er zijn behoorlijk wat veiligheidslekken gevonden (o.a. door mijzelf) waar een hoop mensen van op de hoogte zijn. Een actuele bèta/CVS versie gebruiken is al twijfelachtig, maar toch zeker geen oude versies.
En ehm, 2.1 online.. Er zijn behoorlijk wat veiligheidslekken gevonden (o.a. door mijzelf) waar een hoop mensen van op de hoogte zijn. Een actuele bèta/CVS versie gebruiken is al twijfelachtig, maar toch zeker geen oude versies.

- Simon Templar
- Contacteer:
Als je het niet uitprobeerd, kom je er ook nooit achter.ElbertF schreef:Jabber is een messaging service, geen forum als ik me niet vergis..? Je kan Jabber tot op zekere hoogte ook integreren in phpBB.

Wat ik dan ook niet snap, als ik em laat oproepen via een usernaam en passwoord vanaf mijn index.html file vanaf mijn hoofdw website, dat ie dan wel doorlinkt naar die pagina, maar een error geeft, dat het evt. om een formuliers vervalsing zou gaan, terwijl het op mijn eigen server staat, raar!
En wat kan er nu zijn, als je het uit wilt testen met v3 van phpbb ?
Wat ik wel vreemd vind, dat ie het weergeven van de confirmation code image in het begin wel goed deed verschijnen, maar na een poosje niet meer, dan kun je dus ook geen code meer ingeven, want die code staat op dat plaatje, weet je toevallig hoe dat plaatje heet en waar in welke map ik die kan vinden ?
- Simon Templar
- Contacteer:
Dat had ik ook ergens gelezen, ivm met templates, als ik mij niet vergis.ElbertF schreef:Jabber is een messaging service, geen forum als ik me niet vergis..? Je kan Jabber tot op zekere hoogte ook integreren in phpBB.
En ehm, 2.1 online.. Er zijn behoorlijk wat veiligheidslekken gevonden (o.a. door mijzelf) waar een hoop mensen van op de hoogte zijn.
Proberen kan geen kwaad, maar doe dat dan lokaal. Mocht je toch persé live willen, zorg dan op z'n minst dat je steeds de laatste versie hebt. Anders is het gewoon wachten op een hack..Simon Templar schreef:Als je het niet uitprobeerd, kom je er ook nooit achter.
Die afbeelding is geen echt bestand maar wordt gegenereerd door een PHP script.Simon Templar schreef:Wat ik wel vreemd vind, dat ie het weergeven van de confirmation code image in het begin wel goed deed verschijnen, maar na een poosje niet meer, dan kun je dus ook geen code meer ingeven, want die code staat op dat plaatje, weet je toevallig hoe dat plaatje heet en waar in welke map ik die kan vinden ?
Ik denk dat de meeste fouten die je noemt in B5 niet aanwezig zijn. Eventuele bugs kun je melden in de bug tracker, dan zijn die er met RC1 als het goed is allemaal uit.
-
- Contacteer:
Zoals al vaak gezegd in dit forum, op dit moment is er officieel nog geen upgrade aangekondigd vanuit de BETA's naar een RC of zelfs een FINAL. Maar ik denk dat we het er allemaal over eens zijn, dat phpBB.com dit wel mogelijk gaat maken.nickdhnick schreef:heel ff een vraagje tussendoor als het mag
Ik heb nu phpBB 3.0.B5 geïnstaleerd staan, als dat de echte versie binnenkort uitkomt, kan ik dan gewoon alle bestaande bestande overschrijven (uitgezonderd de config.php en de andere template bestanden)?? of moet ik echt alles editten?
Kortom, er is nog geen garantie voor, dus het is niet met zekerheid te zeggen. Daarnaast is B5 alleen nog maar aan te raden voor testomgevingen, plaatsen dus waar het niet van belang is dat er een upgrade mogelijk is!

-
- Contacteer:
JIEHAAA
ik verwacht de RC1 binnen paar weken.
Wat er nog moet worden gedaan:
ik verwacht de RC1 binnen paar weken.
Wat er nog moet worden gedaan:
- Kritische bugs
- Betere captcha
lekker dom dat sommige mensen nu al de beta's gebruikt hebben kunt niet upgraden
of je wilt alles handmatig uit de db trekken.

http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.