Op weg naar phpBB3: Release Candidate 1

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Epox
Contacteer:

Bericht door Epox » 25 feb 2007, 16:56

23? phpBB 2.0.22 zou toch de laatste release voor phpBB3 zijn?
éépoks

Bee

Bericht door Bee » 25 feb 2007, 16:59

Ik weet niet of phpBB 2.0.22 de laatste release voor phpBB 3 zou zijn. Volgens mij is dat ook nergens beweerd. Ik weet alleen wel dat phpBB 2.0.23 al in de maak is, en dat er al meerdere bugs zijn opgelost.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Epox
Contacteer:

Bericht door Epox » 25 feb 2007, 17:04

Hmm.. het is wat met die versies. Het vervelende is, dat als je met een huidige versie in zee gaat, en deze helemaal mod, dat je er dan vast aan zit. 2.0.22 naar 2.0.23 valt nog wel te overzien, maar versie 2 naar 3 niet. Dus, als ik nu met een phpBB2.0.x begin, zit ik hier ook aan vast.. de komende x jaren.
éépoks

Bee

Bericht door Bee » 25 feb 2007, 17:06

Er zijn vier mods die meegaan wanneer je de convertor gebruikt,
- Birthdays
- Birthday MOD
- Categories Hierarchy
- File Attachment MOD

Het is helemaal niet zodat je er je leven lang aan vast zit. Je kan gewoon converteren, hooguit verlies je dan misschien wat functionaliteit en misschien krijg je er wat andre functionaliteit bij.

Bertie

Bericht door Bertie » 25 feb 2007, 17:08

Je krijgt er vele functies voor terug, raportering van berichten, berichten na goedkeuring van een moderator , beheerder.
Uitgebreid Prive Berichten systeem, Hanige taal feature dat je heel makkelijk kan vertalen.
Het maken van templates i heel eenvoudig en zo kan ik nog wel door gaan.
Conclusie je krijgt heel veel functies er voor terug :)

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 25 feb 2007, 17:10

CH niet met de standaard convertor :)

Bee

Bericht door Bee » 25 feb 2007, 17:15

Bertie schreef:Je krijgt er vele functies voor terug, raportering van berichten, berichten na goedkeuring van een moderator , beheerder.
Uitgebreid Prive Berichten systeem, Hanige taal feature dat je heel makkelijk kan vertalen.
Dat is gewoon reclame, en het bericht is nog onleesbaar ook :roll:

Bertie

Bericht door Bertie » 25 feb 2007, 17:17

Bee schreef:
Bertie schreef:Je krijgt er vele functies voor terug, raportering van berichten, berichten na goedkeuring van een moderator , beheerder.
Dat is gewoon reclame, en het bericht is nog onleesbaar ook :roll:
Reclame nou dan zit je wel verkeerd te denken :roll:
Je eigen berichten wel eens gelezen ;)

Bee

Bericht door Bee » 25 feb 2007, 17:18

Volgens mij zijn mijn berichten stukken beter te lezen dan die van jou. En ik vind vBulletin nog steeds het beste forumsysteem voor zowel gebruikers als beheerders...

Bertie

Bericht door Bertie » 25 feb 2007, 17:18

Bee schreef:Volgens mij zijn mijn berichten stukken beter te lezen dan die van jou. En ik vind vBulletin nog steeds het beste forumsysteem voor zowel gebruikers als beheerders...
En in welk oog opzicht? kom eens met argumenten dan waarom VB beter is?
ja kwa support is het heel anders dat weet i, maar wat zijn dan de voor en delen t.ov phpBB3 en VB?
Typ fouten zijn menselijk , alsof jij je daar nooit schuldig aan maakt?
Iedereen maakt zich daar wel eens schuldig aan, we zijn ten slotte mensen ;)

Bee

Bericht door Bee » 25 feb 2007, 17:29

Ik vind het gebruikerspaneel van phpBB 3 op dit moment zeer verwarrend. Het is redelijk lastig om je weg te vinden omdat er redelijk vage omschrijvingen worden gebruikt voor de panelen, en een goede uitleg ontbreekt regelmatig. vBulletin heeft een zeer uitgebreide uitleg voor bijna elke optie die echt toegankelijk is voor een absolute internetnewbie.

Op het gebied van moderatiegereedschappen is vBulletin echt ideaal. Het is heel simpel om acties ongedaan te maken, ook verwijdere berichten, die eigenlijk alleen aan het zicht onttrokken worden voor normale gebruikers.

Werkelijke elke permissie is instelbaar, daarbij valt het permissiesysteem van phpBB eigenlijk toch weer tegen.

Het taalsysteem is ook erg makkelijk in gebruik, net zoals het templatesysteem dat is. Je kan heel makkelijk in het administratiepaneel een vertaalde regel aanpassen, en het origineel weer terugzetten, omdat dat bewaard blijft. Hetzelfde ook met de templatebestanden.

Het is zo dat je voor sommige acties langer bezigbent dan in phpBB, maar dat neemt niet weg dat het vaak net iets verder gaat dan phpBB.

Iets wat natuurlijk echt een pluspunt is aan vBulletin is het ingebouwe evenementen/kalendersysteem.

Nadeel van vBulletin is dat het geld kost, maar je kan niet alles hebben he :wink:

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 25 feb 2007, 17:30

ontopic aub.

onderlinge schermmutselingen graag onderling oplossen
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien

Bee

Bericht door Bee » 25 feb 2007, 17:31

Bertie schreef:
Bee schreef:Volgens mij zijn mijn berichten stukken beter te lezen dan die van jou. En ik vind vBulletin nog steeds het beste forumsysteem voor zowel gebruikers als beheerders...
En in welk oog opzicht? kom eens met argumenten dan waarom VB beter is?
ja kwa support is het heel anders dat weet i, maar wat zijn dan de voor en delen t.ov phpBB3 en VB?
Typ fouten zijn menselijk , alsof jij je daar nooit schuldig aan maakt?
Iedereen maakt zich daar wel eens schuldig aan, we zijn ten slotte mensen ;)
Er is een verschil tussen typfouten en spelfouten. Typfouten los je op door langzamer te typen en je tekst terug te lezen. Spelfouten moet je afleren. Het aantal fouten bij jou ligt op een dergelijk niveau dat er ook sprake moet zijn van spelfouten.

Bertie

Bericht door Bertie » 25 feb 2007, 17:39

Bee schreef: Er is een verschil tussen typfouten en spelfouten. Typfouten los je op door langzamer te typen en je tekst terug te lezen. Spelfouten moet je afleren. Het aantal fouten bij jou ligt op een dergelijk niveau dat er ook sprake moet zijn van spelfouten.
Das waar, en ik maak me ook schulig aan om niet me bericht echt terug te lezen.
Als je rustig typt en na controleert dan zie je ze ook de fouten en corrigeer je ze.
En dat deed ik niet, dus je kan het daadwerkelijk domme fouten noemen.
Maar thx voor de verbetering Bee, zal er op letten vanaf nu ;)

lifeguard
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 25 feb 2007, 17:47

En dyslectie dan?
Ik weet dat Rai daar ook last van heeft.
Of was dat Paul? of beide...
Shoot me if i'm wrong, en niks neerbuigends naar jullie toe ;)

Nu weet ik het niet meer..

Bij sommige is het ook vervelend om een stuk tekst te lezen tenzij je het van die persoon weet.

Maar back on topic,

Waneer je nu beta5 draait van phpBB3, is het straks dan ook weer makkelijk up te daten naar de RC1 versie? of word dit een heel karwei?
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar

BetaDevil

Bericht door BetaDevil » 25 feb 2007, 18:00

er is dan gewoon een converter.... maar ik heb nog nooit een converter gebruikt dus vraag niet of het moeilijk is ;)

Epox
Contacteer:

Bericht door Epox » 25 feb 2007, 19:19

BetaDevil schreef:er is dan gewoon een converter.... maar ik heb nog nooit een converter gebruikt dus vraag niet of het moeilijk is ;)
Het zal niet moeilijk zijn, maar simpelweg al je mods gaan verloren. :) Dat is voor mij dus ook de reden, wat ik net besloten heb, om de komende jaren toch nog bij phpBB2.0.x te blijven.. De moddatabase voor phpBB3 is gewoon nog lang niet zo geweldig groot als zijn vorige versie.. En phpBB2 is tot nu toe nog zeker veilig, en al helemaal met wat securitymods.. Ik denk dat de grote gemodificeerde forums ook blijven bij phpBB2.
éépoks

lifeguard
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 25 feb 2007, 19:50

ik had het over phpbb3 beta 5 omtoveren naar phpbb3 RC1

:bier:

Bee

Bericht door Bee » 25 feb 2007, 20:50

Je kon al updaten van beta 4 naar beta 5, dus lijkt mij dat het bij de RC1 ook wel zal zijn. Dat is alleen niet zeker natuurlijk ;)

antwan

Bericht door antwan » 27 feb 2007, 19:20

tussen haakjes wanneer mogen we de volle versie 3 verwachten?
greetz

Gesloten