Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB2. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
-
Luuk
Bericht
door Luuk » 06 mar 2004, 18:04
Ik ben een stijl aan het ontwikkelen wat bij een website hoort en het forum wordt dan in een iframe geladen.
Nu heb ik twee problemen, namelijk:
Bovenaan wordt een stuk overgeslagen, maar eigenlijk moet het juist bovenaan beginnen zie; het rode moet dus weg:

Wie kan mij hiermee helpen, mijn overall_header is dit (na de <body> tag):
Code: Selecteer alles
<a name="top"></a>
<table width="100%" class="bodyline" cellspacing="0" cellpadding="0" border="0" align="center">
<tr>
<td>
<table width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0" border="0">
<tr>
<td background="http://www.esaclan.com/img/bottom.gif" cellpadding="5" align="center" valign="top" nowrap="nowrap"><span class="mainmenu">
<a href="{U_GUESTBOOK}" class="mainmenu">{L_GUESTBOOK}</a> | <a href="toplist.php" class="mainmenu">Toplist</a> | <a href="{U_CALENDAR}" class="mainmenu">{L_CALENDAR}</a> | <a href="http://chat.esaclan.com" target="_blank" class="mainmenu">{L_CHAT}</a><br /><a href="{U_FAQ}" class="mainmenu">{L_FAQ}</a> | <a href="{U_SEARCH}" class="mainmenu">{L_SEARCH}</a> | <a href="{U_MEMBERLIST}" class="mainmenu">{L_MEMBERLIST}</a> | <a href="{U_GROUP_CP}" class="mainmenu">{L_USERGROUPS}</a> | <a href="{U_PROFILE}" class="mainmenu">{L_PROFILE}</a> | <a href="{U_PRIVATEMSGS}" class="mainmenu">{PRIVATE_MESSAGE_INFO}</a> | <a href="{U_LOGIN_LOGOUT}" class="mainmenu">{L_LOGIN_LOGOUT}</a>
<!-- BEGIN switch_user_logged_out -->
| <a href="{U_REGISTER}" class="mainmenu">{L_REGISTER}</a>
<!-- END switch_user_logged_out --></span></td>
</td>
</tr>
</table>
<table align="right" valign="middle" cellspacing="0" cellpadding="5" border="0">
<tr>
<td><form method="post" action="{S_LOGIN_ACTION}"><span class="gensmall">{L_USERNAME}:
<input class="post" type="text" name="username" size="10" />
{L_PASSWORD}:
<input class="post" type="password" name="password" size="10" maxlength="32" />
{L_AUTO_LOGIN}
<input class="text" type="checkbox" name="autologin" />
<input type="submit" class="mainoption" name="login" value="{L_LOGIN}" />
</span></form></td>
</tr>
</table><br />
<!-- END switch_user_logged_out -->
<br />
Probleem twee komt doordat het in een frame wordt geladen, als ik naar het control paneel ga en ik klik ergens op gaat het navigatie menu (links dus) weg.
Alvast bedankt!

-
LazyTiger
Bericht
door LazyTiger » 06 mar 2004, 18:57
heeft je 1ste probleem niets met dit te maken:
<span class="mainmenu">
<a href="{U_GUESTBOOK}" class="mainmenu">{L_GUESTBOOK}</a> | <a href="toplist.php" class="mainmenu">Toplist</a> | <a href="{U_CALENDAR}" class="mainmenu">{L_CALENDAR}</a> | <a href="http://chat.esaclan.com" target="_blank" class="mainmenu">{L_CHAT}</a><br />
ik zie namelijk in de screenshot FAQ als eerste, maar bovenstaande staat er in de code nog voor.
tevens staat tussen CHAT en FAQ nog een <br />.
misschien heeft het daar wat mee te maken..
-
Luuk
Bericht
door Luuk » 07 mar 2004, 09:41
Het screenshot is net wat te kort hiervoor, maar je ziet nu wel zo'n balkje (moet je goed kijken). Aan de onderkant staat FAQ enzv. maar daarboven staat chat, daar ligt het niet aan.

-
WebSiteNet
-
Contacteer:
Bericht
door WebSiteNet » 07 mar 2004, 09:51
op die screen shot en de code die je gaf is weinig te zien. Waar staat de site?
-
WebSiteNet
-
Contacteer:
Bericht
door WebSiteNet » 07 mar 2004, 10:44
Ik zie geen rood, maar als je bedoelt dat het rode stuk kleiner moet zoek je dit:
<td background="http://www.esaclan.com/img/bottom.gif" cellpadding="5" align="center" valign="top" nowrap="nowrap"><span class="mainmenu">
in:
<td background="http://www.esaclan.com/img/bottom.gif" align="center" valign="top" nowrap="nowrap"><span class="mainmenu">
-
Luuk
Bericht
door Luuk » 07 mar 2004, 10:46
Dat maakt niks uit, kijk maar.
Dat rood had ik aangebracht om het wat duidelijker te maken voor hier.
-
Luuk
Bericht
door Luuk » 07 mar 2004, 13:27
Iemand

?
-
WebSiteNet
-
Contacteer:
Bericht
door WebSiteNet » 07 mar 2004, 13:42
Het is vrij gek. Kijk maar:
<a name="top"></a>
<table width="100%" class="bodyline" cellspacing="0" cellpadding="0" border="0" align="center">
<tr>
<td>
<tr>
<td background="
http://www.esaclan.com/img/bottom.gif"
cellpadding="5" align="center" valign="top" nowrap="nowrap"><span class="mainmenu">
Hier in zou het moeten zitten.
Het
a element ( <a name="top"></a> ) kan het niet zijn omdat het een inline element is.
Die tabellen zijn het ook niet omdat cellspacing en cellpadding en border op 0 staan dus het enigste wat het kon zijn is wat ik nu blauw gekleurd heb. Nadat je dat weg haalde blijft het nog steeds.
Ik heb jouw hele style-sheet doorgeworsteld op margin en padding maar daar zag ik ook niks mee.
Het is dus gewoon vaag.
-
Luuk
Bericht
door Luuk » 07 mar 2004, 13:59
Volgens mij ligt het dus wel aan de <table>, <tr>, en <td>. Ik heb het nu veranderd in dit
<a name="top"></a>
<tr>
<td background="http://www.esaclan.com/img/bottom.gif" align="center" valign="top" nowrap="nowrap"><span class="mainmenu">
<a href="{U_GUESTBOOK}" class="mainmenu">{L_GUESTBOOK}</a> | <a href="toplist.php" class="mainmenu">Toplist</a> | <a href="{U_CALENDAR}" class="mainmenu">{L_CALENDAR}</a> | <a href="http://chat.esaclan.com" target="_blank" class="mainmenu">{L_CHAT}</a><br /><a href="{U_FAQ}" class="mainmenu">{L_FAQ}</a> | <a href="{U_SEARCH}" class="mainmenu">{L_SEARCH}</a> | <a href="{U_MEMBERLIST}" class="mainmenu">{L_MEMBERLIST}</a> | <a href="{U_GROUP_CP}" class="mainmenu">{L_USERGROUPS}</a> | <a href="{U_PROFILE}" class="mainmenu">{L_PROFILE}</a> | <a href="{U_PRIVATEMSGS}" class="mainmenu">{PRIVATE_MESSAGE_INFO}</a> | <a href="{U_LOGIN_LOGOUT}" class="mainmenu">{L_LOGIN_LOGOUT}</a>
| <a href="{U_REGISTER}" class="mainmenu">{L_REGISTER}</a>
<!-- END switch_user_logged_out --></span>
</td>
</tr>
</table>
<table align="right" valign="middle" cellspacing="0" cellpadding="5" border="0">
<tr>
<td><form method="post" action="{S_LOGIN_ACTION}"><span class="gensmall">{L_USERNAME}:
<input class="post" type="text" name="username" size="10" />
{L_PASSWORD}:
<input class="post" type="password" name="password" size="10" maxlength="32" />
{L_AUTO_LOGIN}
<input class="text" type="checkbox" name="autologin" />
<input type="submit" class="mainoption" name="login" value="{L_LOGIN}" />
</span></form></td>
</tr>
</table><br />
<!-- END switch_user_logged_out -->
<br />
En het is weg, maar dit is natuurlijk niet mooi qua code

-
Luuk
Bericht
door Luuk » 07 mar 2004, 18:34
Luuk schreef:Probleem twee komt doordat het in een frame wordt geladen, als ik naar het control paneel ga en ik klik ergens op gaat het navigatie menu (links dus) weg.
Weet hier iemand een oplossing voor?