copyright

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB2. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
geert h
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 okt 2007, 22:28

copyright

Bericht door geert h » 10 nov 2007, 17:31

Hoi Allemaal,
Ik weet niet of het hier goed staat, maar anders merk ik het wel.
Ik heb voor mijn forum een stijl gedownload (subPortal).
Daarna de template-map van subsilver gekopieerd en vernoemd naar "eigen".
Daarna de overall_header van subPortal gekopieerd naar de map "eigen", waarna hij de andere overschreef.
Daarna de overall_header aangepast naar eigen wensen, zoals een paar linken toegevoegd en ervoor gezorgd dat niet alles zichtbaar is voor gasten. Dit werkt nu allemaal, zowel in internet explorer als firefox.

De subPortal-template heb ik samen met een paar smiley-paks en avator-paks gedownload van phpbb-design.com . Ik was er al achter dat ze vroegen om hun logo onderaan de pagina in te voegen, dus heb ik dat gedaan in de overall_footer.

Dien ik nu ook nog in die overall_footer de namen te vermelden van de auteurs of voldoe ik hiermee an de gebruikers-voorwaarden? Ik weet dat ik dat wellicht beter daar had kunnen vragen, waren het niet dat mijn Engelse schrijfkunsten van die aard zijn dat ze dan nooit zullen begrijpen wat ik bedoel. Daarbij heb ik het vermoeden dat er hier ook wel personen zijn die weleens wat van phpbb-design.com hebben gedownload.

mvg, Geert

lifeguard
Berichten: 2861
Lid geworden op: 05 jul 2005, 08:20
Locatie: Dakloos
Contacteer:

Re: copyright

Bericht door lifeguard » 10 nov 2007, 18:13

het is zoweiso niet verplicht om een copyright te laten staan.
wanneer je een template aanpast blijft de stijl alsnog van de auteur.
pas als je hem zodanig door elkaar gooit, en je eige creatie ervan maakt kun je spreken over een eige stijl aangezien bijna alles word gebasseerd op pro of subsilver.

Meningen zijn hierover verdeeld, dus vraag me af of je hier en duidelijk antwoord op krijgt.

Mocht je de Copyright weghalen, krijg je daar heus geen trammelant mee. Het is meer als respect naar de auteurs ervan.
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: copyright

Bericht door ElbertF » 10 nov 2007, 19:45

Het ligt helemaal aan de auteurs, die bepalen de voorwaarden onder welke hun producten gebruikt worden. Over het algemeen is alles dat je op phpbb.com vindt vrije software, de meeste mods e.d. mogen zonder vermelding in de footer gebruikt worden.

geert h
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 okt 2007, 22:28

Re: copyright

Bericht door geert h » 10 nov 2007, 20:51

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb nergens kunnen vinden dat de namen van de auteurs vermeld dienen te worden, enkel dat een phpbb-design-logo gewenst is op de site, die heb ik dus al in de overall_footer staan. In het origineel van de subPortal-template stond in de overall_footer de auteursnaam ook niet vermeld. Mocht iemand nog aanvullende informatie hebben hoor ik het graag, ik zal dit topic binnenkort wel een keer controleren op reacties.

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: copyright

Bericht door ElbertF » 10 nov 2007, 21:07

Als er op de template geen extra copyrightregel staat hoef je die ook niet toe te voegen.

geert h
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 okt 2007, 22:28

Re: copyright

Bericht door geert h » 11 nov 2007, 13:45

Bedankt voor de verduidelijking. Of een copyright-regel ergens anders in de template staat weet ik niet, ik heb niet heel de template nagekeken. De vraag naar een button van phpbb-design.com stond in de readme-file.

De vraag was eigenlijk gekomen nadat ik hier de wiki had door gespit op zoek naar ideeën, en bood hierin voor mij geen eenduidig antwoord bijEigen_stijl_maken phpbb2.

Voor de nieuwsgierige: Het forum waar ik het over heb. Naar mijn mening nog geen geheel eigen stijl, maar wel met de nodige eigen inbreng.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 2376
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:24
Locatie: memberlist.php

Re: copyright

Bericht door Johan » 13 nov 2007, 18:50

wauw, lekker fel! :)
Voormalig Support Teamlid

geert h
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 okt 2007, 22:28

Re: copyright

Bericht door geert h » 13 nov 2007, 19:14

Bedankt voor je reactie. Idd een beetje fel, maar niet te schreeuwerig naar mijn mening door een matte achtergrond in dezelfde kleur.

Gesloten