Teksten omzetten naar afbeeldingen

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB2. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Gebruikersavatar
jh0nny
Berichten: 943
Lid geworden op: 11 mar 2004, 20:05
Contacteer:

Teksten omzetten naar afbeeldingen

Bericht door jh0nny » 02 apr 2007, 21:29

Beste leden,

Bij deze nogmaals een vraag en ik plaats hem maar hier ookal is het geen directe phpBB vraag. 8)
Ik zou graag, zoals de topictitel al zegt, bepaalde teksten (zoals de gebruikersnamen/categorie namen enz.) automatisch willen laten omzetten naar afbeeldingen die bestaan uit de tekens.
Dus gewoon simpelweg a.gif/b.gif enz. enz. en als een gebruiker dan abc heet dan zou ik dus willen dat hij a, b en c.gif achter elkaar weergeeft zonder tekst verder.

Iemand enig idee hóe dit mogelijk is, want dat het kan weet ik gezien de vele voorbeelden online op verscheidene sites.
Heb totaal geen idee waar ik op moet zoeken en met mijn steenkolen Engels heb ik al helemaal geen idee waar ik heen moet qua richting, dus iemand die me kan helpen?

Alvast bedankt, :bier:
Barki.nl

Gebruikersavatar
jh0nny
Berichten: 943
Lid geworden op: 11 mar 2004, 20:05
Contacteer:

Bericht door jh0nny » 03 apr 2007, 11:20

Sorry voor het omhoog schoppen van mijn topic, maar ik ben iets verder in mijn zoektocht. 8)
De term was dus Dynamic Text Replacement en nu vond ik na wat Google werk de volgende link.

Nu werkt het systeem op mijn server gelukkig, enkel zou ik het werkend willen hebben in mijn (bekijk) profielpagina's, maar ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar moet krijgen.
Er staat dat je een <php ... deel moet plaatsen boven je html pagina en een deel op de laatste regel om het af te sluiten en te verwijzen naar een css bestand in je html bestand.
Iemand enig idee hoe ik dit simpel kan doen en het liefst door slechts 1 maal het php include verhaal toe te hoeven voegen aan een php bestand en zo op basis van de css de opmaak te kunnen regelen?

Alvast bedankt, :bier:
Laatst gewijzigd door jh0nny op 24 mei 2007, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Barki.nl

Gebruikersavatar
jh0nny
Berichten: 943
Lid geworden op: 11 mar 2004, 20:05
Contacteer:

Re: Teksten omzetten naar afbeeldingen

Bericht door jh0nny » 24 mei 2007, 17:31

Bij deze nogmaals een klein schopje. ;)
Ik probeer deze techniek aan de praat te krijgen op mijn forum, alleen wil het nog steeds niet lukken haha:
http://www.joaomak.net/util/dtr/

Het probleem: Bij de installatie wordt gesteld dat ik de map dtr/inhoud moet plaatsen in de root van mijn website, dit heb ik gedaan (phpbbmap/dtr) en dan moet ik d.m.v het systeem vanuit de root in een php voorbeeld openen waarbij de boel wordt omgezet, wonderwel werkt dat ook nog eens.

Maar nu, ik wil het dus werkende hebben op mijn forum, ik dacht heel simpel om gewoon hetgeen uit dát css bestand toe te voegen aan het mijne aangezien ik toch enkel de h1 functie ga gebruiken.
Daarnaast heb ik het kleine php verhaaltje toegepast op het bestand includes/page_header.php aangezien die altijd geladen wordt, enkel het probleem dat ik zo alleen in de header met deze stijl kan werken.
Nu dacht ik slim te zijn door het als include te zetten op de common.php pagina include($phpbb_root_path . 'dtr/dtr.'.$phpEx);, maar ook dat werkt niet.

Iemand enig idee hoe ik deze functie toch aan de praat krijg, was de bedoeling om de nickname op de profielpagina hiermee te doen trouwens.

Mijn dank zou wederom groot zijn. :mrgreen:
Barki.nl

Gebruikersavatar
jh0nny
Berichten: 943
Lid geworden op: 11 mar 2004, 20:05
Contacteer:

Re: Teksten omzetten naar afbeeldingen

Bericht door jh0nny » 25 mei 2007, 17:51

Bij deze nogmaals de oproep van dit wanhopige lid haha. :mrgreen:
Tevens nog een vraag, indien iemand er de tijd voor heeft;
Is het ook mogelijk om de code van deze DTR-mod gewoon standaard in phpBB te laden, dus toe te voegen zodat deze altijd geladen wordt en zodoende de verwijzingen niet steeds hoeven worden toegevoegd bij het gebruiken van deze 'aanpassing' op een andere pagina?

Alvast en nogmaals bedankt, 8-)
Barki.nl

Gesloten