Verschillende templates via verschillende links

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB2. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Glitterati
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2007, 16:17
Contacteer:

Verschillende templates via verschillende links

Bericht door Glitterati » 10 feb 2007, 16:23

Hallo iedereen,


Momenteel ben ik een community forum aan het opzetten dat er anders zou moeten uitzien (andere template) volgens de site van waar uit naar het forum wordt doorgeklikt.

Bestaat hier een woordje uitleg of een tutorial voor?

Moest dit niet mogelijk zijn, is het dan haalbaar om phpBB op twee volledig gescheiden hostings en domeinen te installeren, maar beiden met dezelfde MySQL databank te laten werken? Dus bvb. eentje met een remote MySQL databank (andere hosting) te laten communiceren?

Alvast bedankt voor de hulp!

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Verschillende templates via verschillende links

Bericht door Coen » 10 feb 2007, 17:33

Glitterati schreef:Momenteel ben ik een community forum aan het opzetten dat er anders zou moeten uitzien (andere template) volgens de site van waar uit naar het forum wordt doorgeklikt.
Deze zin volg ik niet helemaal... :roll: Wil je nu een forum dat wél of juist níét lijkt op je site?[/quote]

Glitterati
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2007, 16:17
Contacteer:

Bericht door Glitterati » 10 feb 2007, 18:15

Het is de bedoeling dat het forum er uit ziet, net zoals de site van dewelke men naar het forum doorklikt.

Dus: als men op site A doorklikt naar het forum, dan heeft dit de kleuren van site A. Doet men hetzelfde van op site B, dan heeft het forum de kleuren van site B.

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Bericht door Coen » 10 feb 2007, 19:33

Dit kun je doen door je template aan te passen, je "template-bestanden" vind je in de map /templates/.. :) Deze bestanden bestaan allemaal gewoon uit HTML en zijn eenvoudig aan te passen met wat HTML/CSS kennis! :)

Glitterati
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2007, 16:17
Contacteer:

Bericht door Glitterati » 11 feb 2007, 10:16

Bedankt voor je advies, maar ik vrees dat ik me waarschijnlijk nog niet helemaal goed heb uitgedrukt.

Ik zou graag één installatie doen van phpBB, en daar twéé templates in installeren. Als je naar deze ééne phpBB installatie gaat van op site A, zie je de eerste template. Ga je naar deze ééne installatie van op site B, zie de je tweede template.

roelor
Berichten: 93
Lid geworden op: 01 okt 2006, 17:41

Bericht door roelor » 11 feb 2007, 11:21

ik begrijp het maar dat word lastig want als ik me niet vergis is het een beedje lastig om via een andere hosting de mysql database te fetchen dan zou je zoeits moeten hebben wat fetcht op zijn eigen server en de andere server die pakt het weer van de fetcher op zijn eigen server wat je suggereerd is gewoon moeilijk als je de text ook wil hebben... maar als je alleen de style wil hebben kan je in een textbestand zetten wat voor style het is pakken op een andere server doorsturen naar phpbb en dan die style laten zien met cookies werken kan ook een oplossing zijn!
ik heb een nieuw woord bedacht FAGOOT

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Bericht door Coen » 12 feb 2007, 02:13

roelor schreef:ik begrijp het maar dat word lastig want als ik me niet vergis is het een beedje lastig om via een andere hosting de mysql database te fetchen dan zou je zoeits moeten hebben wat fetcht op zijn eigen server en de andere server die pakt het weer van de fetcher op zijn eigen server wat je suggereerd is gewoon moeilijk als je de text ook wil hebben... maar als je alleen de style wil hebben kan je in een textbestand zetten wat voor style het is pakken op een andere server doorsturen naar phpbb en dan die style laten zien met cookies werken kan ook een oplossing zijn!
Zou je de volgende keer kunnen werken met leestekens etc? Dit stuk tekst is gewoon niet te volgen zo!

Glitterati,
Dit is inderdaad een lastige opdracht, hier wil ik wel een keertje naar kijken, maar op dit tijdsstip lijkt me dat niet verstandig! ;) Ik kom hier op terug! :)

Glitterati
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2007, 16:17
Contacteer:

Bericht door Glitterati » 14 feb 2007, 17:03

Alvast bedankt!

Glitterati
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2007, 16:17
Contacteer:

Bericht door Glitterati » 14 feb 2007, 17:16

Op het internationale forum kreeg ik volgend antwoord.
Simply use get function witch would store new cookie for new skin, and if you want to hide variabe or use other domain, you can basicly hide variable using RewriteEngine with .htaccess.
Spijtiggenoeg is het niet erg duidelijk.

Gesloten